Hoeveel % korting is op dit moment gebruikelijk??

Beste Motorrijders,

Bij het kopen van een tweedehandse motor bij een dealer.. Wat is gemiddeld een acceptabel kortingspercentage?
Ik heb gelezen dat de motorverkoop fors gestegen is dus wat voor invloed heeft dit op de korting?

Vraagprijs dealer is 9000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt aan je eigen onderhandel-skills. Wat vaak ook goed werkt, is proberen accessoires er bij te krijgen of flinke korting erop te bedingen. De marges op de motoren schijnen klein te zijn, op kleding en accessoires zot een grotere marge, wat dus een hogere korting mogelijk maakt.
 
Beste Motorrijders,

Bij het kopen van een motor bij een dealer.. Wat is gemiddeld een acceptabel kortingspercentage?
Ik heb gelezen dat de motorverkoop fors gestegen heeft dus wat voor invloed heeft dit op de korting?

Vraagprijs dealer is 9000 euro.

Op dit moment is de gemiddelde korting 23,6%.

Op maandagen ligt het trouwens hoger, dan bijvoorbeeld op een vrijdag of zaterdag.




Nah, is natuurlijk onzin.
Sowieso het feit al dat er per definitie korting moet zijn bij een koop, vind ik een raar fenomeen. Het gaat onderhand op de keukenboeren lijken, waar je al 40% korting krijgt als je één stap binnen zet.... :/

Alles hangt af van de te kopen motor, soort inruil indien van toepassing en ev extra dingen rondom verkoop (onderhoudsbeurt, banden, kleding, slot).

Kwestie van in gesprek gaan met de verkoper.
 
Beste Motorrijders,

Bij het kopen van een motor bij een dealer.. Wat is gemiddeld een acceptabel kortingspercentage?
Ik heb gelezen dat de motorverkoop fors gestegen heeft dus wat voor invloed heeft dit op de korting?

Vraagprijs dealer is 9000 euro.

Het is acceptabel voor jou wanneer jij het acceptabel vindt. :)

Ik heb op mijn huidige motor €0,- korting gekregen.
De prijs was er ook naar en ik vond het acceptabel.
 
Laatst bewerkt:
Beste Motorrijders,

Bij het kopen van een motor bij een dealer.. Wat is gemiddeld een acceptabel kortingspercentage?
Ik heb gelezen dat de motorverkoop fors gestegen heeft dus wat voor invloed heeft dit op de korting?

Vraagprijs dealer is 9000 euro.

Dus jij denkt te moeten kopen bij een dealer die een te
hoge verkoopprijs voor z,n ocassions gaat vragen?
Dan zou ik ergens anders kijken.

Korting krijgen op iets wat jij heel graag zou willen kopen, ben je dan niet te 'verliefd'op het aangebodene?, of vindt je het aangebodene te duur voor jou 'bestedingsruimte'?

Ruil je niets in, dan is de dealer/motorzaak vaak wel geneigd om een korting te verstrekken/ of zoals eerder gesuggereerd korting op accessoires/kleding oid.
Hoeveel korting zal verschillen, per model- hoe lang staat de betreffende motor(goederen) al in stock.
Dus percentage is niet aan te geven , heeft ook weinig te maken met de fors gestegen motorverkoop.
Kun je goed babbelen, en toon je je niet te happig op-, maar wel serieuze interesse kun jezelf het percentage nog een kleine draai geven.

O-)
 
Ik zou een procent of 5 proberen / acceptabel vinden.
Meeste kans maak je met accessoires / kleding ed
 
Vind jij de motor het geld waard? Zoja, betaal je dat toch gewoon. Die mensen die al over korting beginnen voordat ze iets gezien hebben *kots*. Nieuwe helm of dergelijke kan je altijd proberen, want het is toch een redelijk aankoop bedrag.
 
lol :')

TS is net ruim 2 uur op MF wil misschien zijn eerste motor kopen maar heeft geen idee over hoe of wat en besluit op vrijdag een vraag te stellen ;) :X B| _O-

@TS welkom op MF

En hierboven staan echt wel een paar antwoorden waar je wat mee kunt :+
 
Beste Motorrijders,

Bij het kopen van een motor bij een dealer.. Wat is gemiddeld een acceptabel kortingspercentage?
als jij het aanvaardbaar vindt is het goed. Als je er hier om moet vragen, kun je dan wel onderhandelen? Wil je het onderste uit de kan, of mag je dealer wat verdienen?
Ik heb gelezen dat de motorverkoop fors gestegen heeft dus wat voor invloed heeft dit op de korting?
Vraagprijs dealer is 9000 euro.

De korting wordt ex BPM berekend. De overheid geeft geen korting. Een procentje of 10 zal er op de netto prijs wel zitten schat ik. Voor actiemodellen met een rijkere uitrusting minder.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad een leek op het gebied van motors en het kopen van een motor. Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld een keuken of meubels weet je wel ongeveer wat je er vanaf kan krijgen, ookal verschilt dit per bedrijf of verkoper. Vandaar deze vraag :) Thanks!

p.s. ik was erbij vergeten te vermelden dat het om een tweedehands motor gaat
 
Laatst bewerkt:
Het is normaal om een beetje te onderhandelen. Is het niet in de prijs dan misschien wat extra accessoires o.i.d. Een dealer houdt er echt wel rekening mee en heeft een marge om te onderhandelen. Als je het niet doet ben je een dief van je eigen portemonnee.

Zelfs op de motorbeurs waar bedrijven al "beursprijzen" hebben is te onderhandelen.
 
Laatst bewerkt:
Overweeg ook een aankoopkeuring. Alle minpuntjes geven je dan weer wat om over te onderhandelen en het voorkomt dat je hier over een tijdje een topic opent.


"Help ik heb een kut/schade motor gekocht wat kan ik doen?"


Waar we dan allemaal weer in moeten reageren.
 
Je kunt zeker niet spreken van een bepaald percentage, alsof alle verkopers geheime afspraken maken: Psst, in juli gaan we op 20 % marge zitten, waar we maximaal 5% van weggeven.

Iedere zaak heeft zijn eigen prijsbeleid, en zelfs per motor verschilt het. De een gaat precies op zijn minimum zitten, en gaat voor de aantallen, en de ander probeert per motor zoveel mogelijk te pakken. Soms "kan" een motorzaak niets met de prijs, te duur ingekocht of een tegenvaller op die motor gehad. En soms heb je mazzel en kan er wat meer.
 
Het gaat niet om de korting, maar om de uiteindelijke prijs, hoe die tot stand komt maar niks uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan