Hoeveel % korting op nieuwe motor?

Marcie Marc

MF veteraan
12 dec 2006
1.049
0
Leersum
Hallo allemaal!

Ga 2007 een nieuwe motorfiets kopen.

Ik ben benieuwd hoeveel korting jullie hebben kunnen bedingen bij aanschaf van een nieuwe motorfiets? maw wat is ongeveer de marge die een dealer heeft over het algemeen? (dealers moeten natuurlijk nog wel een boterham kunnen verdienen)
Ik begrijp dat veel afhankelijk is van bepaalde factoren als bv. overjarige modellen etc.
Ook zal een dealer liever de korting in een ander "jasje" gieten denk ik :Y zoals bv.

- afleverkosten (eerste 1000km beurt)
- nieuwe kleding
- uitlaat
etc etc.

Ben benieuwd naar al jullie ervaringen met kortingen en andere zaken die jullie hebben bedongen bij een deal voor een nieuwe motorfiets.
 
Dat is van zoveel factoren afhankelijk, daar is niet 1 antwoord op te geven....
Gewoon de prijs opvragen bij verschillende dealers en zeggen dat je niets in te ruilen hebt.
Daarna verder onderhandelen tot je tevreden bent.
 
de grootste korting die ik ooit kon afdingen was 9% zonder overname
denk dat je dan wel een goede koop doet
je kan ook veel besparen door overjaarse modellen aan te schaffen :Y
 
Ergens tussen de 5 en de 10 %, afhankelijk van de motor en hoe graag de dealer 'm wil verkopen.
Het kan nog wel eens schelen als je in plaats van korting in geld je korting in kleding of accessoires bedingt.
 
Op dit moment kan je flinke kortingen krijgen op 2006 modellen, mits er een nieuw model uitkomt voor 2007.
Voor de types waar geen wijzegingen aan zijn voor het komende jaar is de korting standaard en dat is weer sterk afhankelijk naar vraag en aanbod.
Stel ze hebben een ongewijzigd model en hebben er ik noem maar wat, 20 van ingekocht en ze gaan minder hard dan verwacht. Dan is de korting hoger dan als ze wel naar verwachting verkopen.
Heb je een zaak met een overvloed aan 2e hands fietsen dan kan je vaak ook een wat hogere korting krijgen als je geen inruil hebt.
Dus even je vrouwelijke kant naar boven rukken en shop 'till you drop :+
 
hey, deze vraag ken ik ergens van... Die heeft nog ooit eens iemand gesteld O-)... Wie zou dat toch ook weer geweest zijn?? O-).

Zonder overname had ik in ieder geval een 6.4% korting. Had meer kunnen zijn als ik ook kleding e.d. wilden. Zoals je zegt :Y...

Op beurten geven ze trouwens niet veel toe: hier wordt namelijk behoorlijk aan verdient, vooral de 1e beurten, als je geen maandagochtenfiets hebt.

groet en succes met sjoppen!

B
 
Wat dat betreft ben je een beetje laat met het kopen van een nieuwe motor. Nu een 2007 kopen dan betaal je de hoofd prijs. Mag je nog van geluk spreken als je korting kan krijgen op een nieuwe helm oid.
Kijk is rond voor een 2006 model die gaan tegen goede korting over de toon bank. zelf heb ik 8 weken geleden 2 niewe motoren gekocht bijde met zo'n 8-10% korting. Nieuwe R1 was de standaart opruimings prijs. en een XV250 Virago die heb ik zelf weten afdingen.

Die van me vrouw was nieuw uit krat en van me zelf was een show room model. Dus er stond al 5km op de teller inplaats 0. Daar lig ik dan geen minuut om wakker ik heb toch 2 jaar garantie.
 
Laatst bewerkt:
Zonder inruil ligt je korting tussen de 5 en 10%... afhankelijk van een hoop zaken :P
Ben je bekend bij de dealer, welke dealer is het, welk jaargetijde enz. enz. ;)
Heb je nog spullen nodig, dan betrek je die toch ook in de deal :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan