hoeveel korting???????

R1ene

Die hard MF'er
2 mrt 2003
426
0
Limburg
Aangezien ik komend voorjaar (noodgedwongen na mijn crash met spookrijder)
een andere motor ga aanschaffen, ben ik nu al aan het speuren en
hier en daar eens aan het informeren.Nu mag je toch verwachten als je
helemaal niks in te ruilen hebt, dat je dan toch wel wat korting
krijgt.Nu zou ik graag willen weten wat jullie vinden wat een redelijke
korting is als je niks in te ruilen hebt.Heb gehoord van iemand dat
je toch minimaal € 500,- eraf moet kunnen krijgen.Reeel?? :?
Of kun je het beter proberen op de kleding,aangezien ik ook een hele
nieuwe outfit moet aanschaffen (+helm)? :?

:} :} :}
 
Zou kleding proberen.

Ze hebben marges, dus er moet wel een hele grote zak :X van een verkoper staan wil ie niks geven.

Maar....Ze zijn niks verplicht wb geven van korting!!!
 
Aangezien ik komend voorjaar (noodgedwongen na mijn crash met spookrijder)
een andere motor ga aanschaffen, ben ik nu al aan het speuren en
hier en daar eens aan het informeren.Nu mag je toch verwachten als je
helemaal niks in te ruilen hebt, dat je dan toch wel wat korting
krijgt.Nu zou ik graag willen weten wat jullie vinden wat een redelijke
korting is als je niks in te ruilen hebt.Heb gehoord van iemand dat
je toch minimaal € 500,- eraf moet kunnen krijgen.Reeel?? :?
Of kun je het beter proberen op de kleding,aangezien ik ook een hele
nieuwe outfit moet aanschaffen (+helm)? :?

:} :} :}

Tegenwoordig zijn ze niet echt happig meer valt mij op. Toen ik destijds mijn nieuwe GSXR600 (98) kocht kreeg ik 3500 guldens korting, maar tegenwoordig krijg je het meer op kleidng sloten en inbouw van alarm e.d. :( Ik heb wel een bijna nieuwe voor je hoor en daar hoef je niks meer af te lullen want die is al spotgoedkoop O-)
 
de echte koopjes zijn zomneteen november/december te halen op de "overjarige" modellen.

Ga er van uit dat je een supersport wilt . ..Echt overjarig worden die in mijn ogen niet, omdat de meeste merken dit jaar al nieuwe modellen hebben geintroduceerd en dit niet ieder jaar doen (dacht dat alleen suzuki dit jaar vernieuwd).

Denk dus dat je dan echt de beste deal kunt maken. Bij "mijn" hondadealer staan ze al (al denk ik dat de prijs nog wel wat gaan zakken)

de korting die je "normaal" kan krijgen wordt beinvloed door veel zaken, dus dat is denk ik niet zo 1 2 3 te zeggen. ook met inruil zit er vaak al een te regelen korting in, de zonder inruilkorting komt daar nog bovenop.

De factoren die meewegen zijn :
- hoeveel marge zit er nog op
- hoe groot is de voorraad + wat er bestelt is bij de importeur
- krijgt de verkoper een bonus bij een bepaald aantal nieuwe verkopen per jaar
- heeft het bedrijf geld / ruimte nodig
- klikt het met de verkoper
- koop je er ook meer bij (kleding/helm enz)
 
Zou je niet beter zorgen dat je een hoop service krijgt in plaats van korting.
 
ligt er ook wel een beetje aan wat je gaat kopen koop je iets nieuw van 15000 euro dan krijg je meer dan dat je een 2e hands van 4 a 5000 euro koopt.
ga je voor een nieuwe 2004 dan kan je overal wel een goede korting bedingen want veel dealers hebben nog 2004 modellen staan die ze graag kwijt willen voor de nieuwe 2005 modellen komen.
 
Zonder inruil is tot zo'n 8% korting best reeel. Als je met kleding/accesoires accoord gaat, zien ze dat eigenlijk nog liever dan cash korting. Op kleding en accesoires zit nl nog (flink) marge op.
Anders gezegd: bijv. 500 euries korting kost hem ook 500 euries.
Echter, 500 euries aan kleding kost hem inkoop + BTW = altijd minder dan 500 euro. Vandaar dat ze doorgaans liever zien dat je kleding neemt.

Voor jou moet dat onder de streep weinig uitmaken als je toch aanschaf van kleding overweegt. Jou levert dat in beide gevallen gewoon 500 euries op.

Succes
 
Nu een motor kopen en flink korting pakken (minimaal 500 euro), want ze willen graag nog een motor verkopen, eind van het jaar.
Kleding koop je dan gewoon op de beurs in utrecht voor een goeie prijs als je een beetje slim shopt.
 
6% tot 7% is haalbaar. Kost wel tijd :P
vind ik een beetje magertjes, ik kocht mijn motor voor
3995,
200 afleverkosten
750 kofferset
90 ruitje
=5035

kreeg hem mee voor 4500 rond. 10% dus. Nou moet ik er eerlijk bij vertellen dat mijn vrouw er erg goed in is en ik het zelf ook een beetje begin te leren.
Maar als je mijn vrouw ff wil lenen moet je het maar zeggen. ;)
 
vind ik een beetje magertjes, ik kocht mijn motor voor
3995,
200 afleverkosten
750 kofferset
90 ruitje
=5035

kreeg hem mee voor 4500 rond. 10% dus. Nou moet ik er eerlijk bij vertellen dat mijn vrouw er erg goed in is en ik het zelf ook een beetje begin te leren.
Maar als je mijn vrouw ff wil lenen moet je het maar zeggen. ;)

Meestal is het andersom O-)
Dan moet je de vrouw instrueren dat ze zwijgt tijdens de onderhandeling
 
Als richtbedrag is 8% een prima startpunt. Het hangt af van een aantal factoren die je als klant meestal niet kent. Sommige merken/types hebben een hogere/lagere winstmarge. Soms wil een dealer van een bepaald merk/type af omdat ie er te veel heeft ingekocht, een bepaalde kleur of zelfs uitvoering niet kwijtraakt etc. etc.

Verder is het heel moeilijk te zeggen. De ene dealer heeft z'n aantal al ruim binnen en zit dan vaak niet te wachten op een klant die het onderste uit de kan wil. De andere dealer moet nog wat motoren kwijt om aan z'n minimum aantal te komen. Die zal dus meer korting geven.
Van te voren weet je niet welke dealer "honger" heeft. Gewoon gaan shoppen en niet bij de eerste de beste toehappen, al lijkt het aanbod nog zo mooi. Ik ben wel eens bij een dealer binnengestapt, eind november, die exact 0% korting wilde geven. Dan mocht ik blij zijn dat ie de motor aan me wilde verkopen.

En inderdaad, veel dealers geven liever korting op kleding, accessoires etc. dan contant korting. Komt dat je niet uit, zou je ook kunnen onderhandelen op gratis onderhoud oid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan