Hoeveel lessen heb jij gehad????

Whoa patsertjes hier, ff wat tegenwicht: Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ik in totaal echt wel zo'n 35 a 40 uur les heb gehad hoor. Mijn eigenwijze hoofd had wat moeite met het verwerken van U-bochtjes. Daarna ook moeten wachten op beschikbare examens, en ondertussen wel door blijven lessen (lessen van 1,5 uur).

Wel alles in een keer gehaald overigens. (dus toch nog iets te patsen gelukkig)
 
examen aangevraagd , 5 keer gereden en toen op voor het examen.
gelijk geslaagd ;) was dus voor 500 gulden klaer 8-) (1992)
 
voor ik mocht afrijden 12 , maar uiteindelijk 22 gehad ofzo, zat allemaal wat tegen enzo en wilde gewoon 100% zeker zijn van mijzelf tijdens afrijden al zag instructeur het nut niet helemaal, maar ik wilde gewoon :9
 
ik 15 voor avb en 6 voor avd. totaal 21 dus. had nooit brommer of wat gereden dus was eerste paar lessen vooral bezig met verkennen van de motor en kijken wat hij kon.(vooral wat ik er mee kon)
 
15 in totaal.
Ik had al 2 jaar (schakel)brommer-ervaring dus dat scheelde alvast de eerste 4-5 lessen voertuigbeheersing.
Helaas moest ik wel eerst het onderdeel Bijzondere Verrichtingen halen voor ik de weg op mocht, ik deed namelijk auto en motor tegelijk.

In één keer geslaagd voor theorie, en in de stromende regen praktijk examen gedaan, zonder opmerkingen geslaagd.
 
Maandag 4u (2u op oefenterrein en 2u op de openbare weg, in de gietende regen dan nog)
Dinsdag 4u (2u oefenterrein en 2u openbare weg)
Donderdag om half 8 's ochtends examen... en geslaagd! :P
 
20 lesuren en verder theorie én praktijk in 1 keer gehaald. Dat was september. Nu al bijna 18.000 tevreden km gereden!
 
Hier 8x50min voor voertuigbeheersing en 2x50min voor rijden op de weg. Alles in 1x gehaald, had al wel mijn autorijbewijs, dus rijden op de weg stelde niks voor.

Groetjes,

Jurgen
 
Altijd leuk zo'n oud topic.

Eerst auto rijbewijs gehaald, toen vrachtwagen. Tijdje als chauffeur gewerkt, dus wegkennis had ik al. Gekozen voor 2daagse cursus. Geen seconde spijt van gehad. Examen wordt aangevraagd en als je je datum binnen krijgt, bel je de rijschool. Vervolgens 2 dagen intensief lessen en afrijden. Daarna lekker cruisen :)
 
Ik heb nu een uur of 11 gelest, en de laatste lessen gaat het met sprongen vooruit.
de halve draai eerst linksom geoefend. dat ging na een les of 8 pas lekker. Vorige les rechtsom eens geoefend (voor het eerst eigenlijk), en de acht en die gingen eigenlijk meteen goed.

blijkbaar had ik even een aantal lessen nodig waarin het kwartje moest vallen. als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk meer

Het examen is nog niet aangevraagd, maar ik heb het idee dat als dit goed gaat, en m'n langzame slalom ook, dat het niet lang meer zal duren

Ik les liever 5 lessen 'te veel' dan 1 te weinig. voor 1 examen kan je een les of 7 nemen ofzo, dus ik neem alle tijd die ik nodig heb
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een uur of 11 gelest, en de laatste lessen gaat het met sprongen vooruit.
de halve draai eerst linksom geoefend. dat ging na een les of 8 pas lekker. Vorige les rechtsom eens geoefend (voor het eerst eigenlijk), en de acht en die gingen eigenlijk meteen goed.

blijkbaar had ik even een aantal lessen nodig waarin het kwartje moest vallen. als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk meer

Het examen is nog niet aangevraagd, maar ik heb het idee dat als dit goed gaat, en m'n langzame slalom ook, dat het niet lang meer zal duren

Ik les liever 5 lessen 'te veel' dan 1 te weinig. voor 1 examen kan je een les of 7 nemen ofzo, dus ik neem alle tijd die ik nodig heb

:^

Ik hoopte dat ik er met 30 lessen van af zou zijn. Ik heb zelf geen b rbw, wel wat 50cc ervaring. Ik heb nu 25 lessen gehad waarvan een les of 7 avd en mijn avb is over 2 weken. Ik denk nu dat het er eerder 40 zullen worden.

Mijn rijschool heeft wel een slagingspercentage van 85% voor de motor terwijl andere rijscholen in de omgeving 50%, 60%, 70% halen. Met zo'n 90 lessers per week zijn ze een van de grootste hier. Ik heb het er wel eens mijn mijn instructeur over gehad. Ze hebben een hoog slagingspercentage omdat ze gewoon wat meer tijd nemen om je goed voor te bereiden op je examen. De meeste bij ons hebben wel minimaal 30 lessen gehad voor ze mogen afrijden.

Het duurt misschien allemaal wel langer en kost wat meer maar ik ga liever goed voorbereid op pad. ;)
 
Laatst bewerkt:
7 x 2 uur!! *O* 4 lesjes gehad om pilonnetjes te ontwijken en daarna 3 lesjes op de weg (plus nog een 40 min voor examen natuurlijk)

Mijn instructeur had het motto: Als ik je het 1 keer goed heb zien doen dan kan je dat ook op het examen' Grotere kans op zakken natuurlijk, maar gelukkig alles in 1x gehaald :]

(afgelopen februari geslaagd)
 
Laatst bewerkt:
65 lessen en 2x gezakt ha, ha, ha

Maar dat was 20 jaar geleden toen je nog maar 1 examen had en omgerekend 25,- euro voor een uurtje priveles (instructeur op eigen motor er achter) betaalde.

Succes met lessen, rijbewijs A heb je altijd plezier van en als je zakt kan je altijd nog Piaggo MP3 LT gaan rijden ha, ha, ha (in ieder geval rij je niet voor lul als met een bmw-c3)
 
December 2002 B gehaald, was blut, meteen gaan sparen en wat verkeerservaring opdoen, augustus 2003 begonnen met A, theorie meteen gehaald, 12 lesjes (à 1 klokuur), geslaagd.

Balen dat ik altijd met zon en stralend weer heb gelest en het een keiharde herfstbui was toen ik eenmaal op examen moest -O- maar heb het er evengoed prima van af gebracht :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan