Hoeveel lessen ?

Mr Ducati

Die hard MF'er
22 jun 2001
264
0
Amersfoort
Ik mag binnenkort beginnen met mijn motorrijlessen *D maar hoeveel lessen denken jullie dat ik nodig zal hebben? Ik heb veel schakelbrommer gereden en ik ben nu pizzacoureur dus dan leer je de gevaarlijke situatis ook wel kennen. En hoeveel lessen hebben jullie er over gedaan ?
 
Hier ook een ex-schakelbrommer en ik heb er 12 lessen voor nodig gehad om mijn rijbewijs te halen.
 
16 lessen... Zoek wel even een goede rijschool uit. Van autorijlesleraar die het motorrijden even erbij doet steek je niks op. Je moet een motordier aan de haak zien te slaan. Gewoon even bellen en een kwartier tot een half uur met de potentiele instructeur bellen, dan weet je snel genoeg of je een echte te pakken hebt.

Ikke stuntelt een cirkeltje met een straal van 15+ meter, vraagtie of ik effe willen stoppen zodat hij kan laten zien dat dat cirkeltje toch iets kleiner kon: met in een hand de gashendel en met in de andere de walkietalkie polijste hij "efkes" beide slijtbouten :}

 
met in een hand de gashendel en met in de andere de walkietalkie polijste hij "efkes" beide slijtbouten

ik ken dat, waarschijnlijk instructeurs-eigen...
"die van mij" deed dat ook, het liefst met een zo nochalant mogelijk gezicht, mijn kant opkijkend. 8-)
 
Had 3 jaar mijn autorijbewijs en heb nooit geen schakelbrommer gereden. Maar met 14 les- (klok) uren heb ik dat roze papiertje op mijn naam kunnen laten schrijven :] . Dit is alleen mogelijk met een goede motor instructeur :} dus besteed hier voldoende aandacht aan.
 

Ik heb 2,5 dag gelest, daarna meteen examen en bingo.

Steppies is zekers instructeur eigen, die van mij deed dat ook. T-shirt aan en boggies draaien. Niet normaal :}
 
met in een hand de gashendel en met in de andere de walkietalkie polijste hij "efkes" beide slijtbouten

ik ken dat, waarschijnlijk instructeurs-eigen...
"die van mij" deed dat ook, het liefst met een zo nochalant mogelijk gezicht, mijn kant opkijkend. 8-)

Inderdaad, efkes nonchalant kijken... Frustrerend... Maar goed, enkele lessen later had ik een "duolesje" zegtie tegen een andere leerling: "Die bijzondere verrichtingen van jou lijken nergens op, ga eens aan de kant staan dan doet Soeptablet even voor hoe het wel moet" *D
 
"Die bijzondere verrichtingen van jou lijken nergens op, ga eens aan de kant staan dan doet Soeptablet even voor hoe het wel moet"

Ik ben de eerste keer met mijn motor-rijbewijs gezakt, maar waar ik best trots op ben:

De examinator bij "de tweede keer" had van mijn eerste examinator gehoord dat ik speciale verrichting bij hem extreem goed had gedaan. :}
 
En of dat boggies draaien instructeur eigen is, pfff, tegen mij zegtie ga eens naar achteren, dan laat ik je voelen en zien hoe het moet, dus ik als bijrijder achterop en hij boggies draaien, pffffff, dat kon echt niet nog platter had ik het vermoeden.

Ik heb trouwens 12 lessen gehad, 6x2uur wel te verstaan......


 
kheb nooit op een schakel gereden, 9 lessen van 1,5uur en patsboem SCOREN!! roze papiertje in de pocket.

Ben het wel met de rest eens dat de instructeur ZEER veel uitmaakt, of ie dus zelf een beetje bochies kan draaien enzo....ook ervaring (auto) helpt heel erg.
 
Geen schakelbrommer, wel vier jaar auto.

zou er 25 lessen over gedaan hebben als het examen niet was afgelast. Het stormde op 10 januari dit jaar :( . Daarna nog twee lessen + examenles gebruikt. Eindtotaal dus 28 lessen
 
weet niet of het aan het verschil in talent ligt maar in belgie hebben we zoveel lessen niet nodig :P :P

ik heb gewoon het mininum aan les gevolgd, dus 6 uurtjes.
had al 1.5 jaar ervaring op een brommer zonder en 2 maand ervaring met een brommer met versnellingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan