Hoeveel lessen

Tamiya

MF veteraan
3 jun 2002
2.587
1
Ik ben even aan het incalculeren hoeveel mijn rijbewijs straks gaat kosten, maar nu vraag ik me af hoeveel lessen jullie nodig hadden? Misschien is het handig om hier een poll over te houden, maar ik ben niet zo handig met dat soort dingen..

Ik heb helemaal geen ervaring met motoren, of scooters of iets dergelijks, kan iemand mij vertellen hoeveel ik ong kwijt ben?

Thanx, Quint Hoekstra.
 
Aantal lessen is enorm persoonsgebonden en niet maar zo te zeggen.

Je kan het beste naar een rijschool stappen waar je wil gaan lessen en een zgn. intest doen.
Dan kijken ze naar de feeling die je ervoor heb en kunnen ze inschatten hoeveel lessen je ongeveer nodig zal hebben.

Zo'n intest is meestal een blokuur met theorie en praktijk...

Succes

 
klinkt cheap, mn zus had haar autorijbewijs in 26 lessen, daar zit een groot verschil in..

Ik zal weleens zo'n test doen, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Trouwens, wat nemen jullie lange lessen! Het lijkt me verstandiger om lessen van 1 uur te nemen, want je leert zoveel, en dan schaadt de overdaad. Het lijkt me dat je dan de volgende keer niets meer weet?!?!


Quint.
 
Om maar even de top te zetten: 29 !

Ben begonnen in februari. Storm, regen, hagel, sneeuw, alles heb ik gehad. Daarnaast duidelijk aangegeven dat ik liever een paar lesjes meer had en dan veilig de weg op dan voor het minimum gaan!

Het hoge aantal komt door twee valpartijen. Een keer compleet van een dijk af geblazen (windje 9 of meer op smalle dijk), andere keer tijdens oefeningen in zware regenval (donker, glad, wind enz).

Ga je voor goedkoop, ga lessen in de zomer !
Ga je voor goed, ga lessen in de winter !

(Ik ben nu 7500 Km in 3 maanden verder, zeker de helft met slecht weer - ik trek die ellende aan, heus !) . En ondanks dat, geen problemen, geen incidenten, geen gevaarlijke situaties.

De kosten?
Lessen, examens, verzekering, en goeie occasie ongeveer 10.000 pleuro's !

(Let niet op de belgen die hebben een andere regeling).
 
het lijkt me het slimst om te lessen in het voorjaar, dan heb je goed weer; niet meteen te veel hooi op je vork nemen, en dan heb je hem in de zomer.

De hele zomer rondrijden om ervaring op te doen voor de winter, en dan het eerste jaar (met RS250 -terug getuned-) een wat langere winterstop doen.

Maar das mijn mening.

Quint.

P.S. Jammer dat ik in de herfst 18 word.
 
klinkt cheap, mn zus had haar autorijbewijs in 26 lessen, daar zit een groot verschil in..

Ik zal weleens zo'n test doen, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Trouwens, wat nemen jullie lange lessen! Het lijkt me verstandiger om lessen van 1 uur te nemen, want je leert zoveel, en dan schaadt de overdaad. Het lijkt me dat je dan de volgende keer niets meer weet?!?!


Quint.

Neej... want je verliest elke keer een hoop tijd met het beginnen.. jas aan, intercom, opstappen, dat ding starten... als je pech heb nog ff tanken...

Ik heb elke keer 2 of 3 of 4 uur achter elkaar gelest... khad me motorrbw in 8 dagen.
 
Ik heb 10 tot 15 lessen van 1,5 uur gehad.
1,5 uur is wel prettig i.v.m. pak aandoen, helm op je kluts, motor pakken enzo!

Hierna was het halen van mijn autorijbewijs een eitje, 10 lessen en in 1 keer geslaagd 8-) .
 
Quint,

Je leert het meeste wanneer je lest met verschillende weersomstandigheden.
Dan heb jij lekker een oortje in en wordt je verteld wat te doen....

Ik heb er profijt van gehad dat ik de stortende regen in moest met lessen...
Maakt minder angstig wanneer je dan je rbw hebt...

Zelfde met flinke wind...kan beter de eerste keer met flinke wind moeten rijden tijdens het lessen dan wanneer je je rbw heb en je eigen fiets bladiebla...

 
Quint,

Je leert het meeste wanneer je lest met verschillende weersomstandigheden.
...
:^ heb zelf gelesd in het najaar/winter; alle weersomstandigheden gehad; regen, hagel, sneeuw, harde wind, zon, mist, etc... ik kon na 7 lessen op examen, maar heb de aanvraag toch later laten doen, zodat ik op 14 lessen totaal uitkwam, ik voelde me daar prettiger bij en heb er geen spijt van gehad; gewoon in 1 keer geslaagd :]
 
14 lessen van 1 uur, ben in januari begonnen en had in april het rbw. Maar ja... dat werkte voor mij. waren ook leerlingen die er een stukje langer over deden, is dus heel persoonsgebonden. en wat betreft de lengte van de lessen.. Gewoon zelf proberen als je na een uur nog fit bent spreek je voor de volgende keer een dubbel uur af. Zelf zien.. en zo'n intest is zeker geen slecht idee..

suc6
 
Ik heb er in totaal 12 uur over gedaan. En de kosten vielen erg mee... 540 euro voor het hele zooitje (dus inclusief theorie en examen). Maar dat kwam dan ook omdat wij met zijn 3-en aanklopten bij de rijschool en zo een fikse korting hebben gekregen...

Voordeel bij 2 van ons was in elk geval dat we al op een schakelbrommer hebben gereden. Dan heb je toch wel wat meer gevoel voor een motor.

In elk geval suc6
 
8 jaar gelee 4 lessen van een uur ehad, daarna op voor m'n examen, en ineens geslaagd :}


dus totaal 4*1 uur a fl 40,-+examen(fl 180,-)= totaal van 340,- gulden, jippieeee *D *D :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan