Hoeveel liter benzine uit een liter ruwe olie

:^

behalve winning uit div rotzooi (oliezand/ruwe olie enz)
locatie: canada, noordzee, arabische landen

ach ja
weet alleen dat voordat er eindelijk benzine uitkomt het aardig wat heeft gekost
 
Is er een of ander geraffineerd MF lid dat weet hoeveel liter benzine uit een liter ruwe olie gebrouwen kan worden?

:^ maar één ding weet ik zeker: er kan niet 1 liter benzine uit 1 liter ruwe olie gemaakt worden.

Wilde je zelf gaan klussen met wat vaten olie?

hmm zou je überhaupt een vat olie kunnen kopen? Als particulier? En waar moet je dan zijn?
 
:^ maar één ding weet ik zeker: er kan niet 1 liter benzine uit 1 liter ruwe olie gemaakt worden.

Wilde je zelf gaan klussen met wat vaten olie?

hmm zou je überhaupt een vat olie kunnen kopen? Als particulier? En waar moet je dan zijn?


Het was inderdaad mijn bedoeling om eens te kijken hoe ver ik kon komen met raffinage in mijn eigen tuin, ik heb een scheikundedoos gekocht. Alleen weet ik niet waar ik octaan kan kopen.

Ik denk er over om mijn olie gewoon vers, rechtstreeks van de sjeik te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad mijn bedoeling om eens te kijken hoe ver ik kon komen met raffinage in mijn eigen tuin, ik heb een scheikundedoos gekocht. Alleen weet ik niet waar ik octaan kan kopen.

Ik denk er over om mijn olie gewoon vers, rechtstreeks van de sjeik te kopen.

Je moet noordzeeolie kopen, dan steun je de europese economie en niet die schapennxxkers.
:Y
 
Werk toevallig op een raffinaderij en het hangt inderdaad af van de crude(ruwe olie) soort.
Grofweg kun je rekenen tussen de 13 en de 20%.
Er gaat bij ons gemiddeld iets van 1000m3 per uur aan crude door de unit en daar halen we ongeveer 130 tot 200m3 per uur aan benzine uit....

Als ik de opbrengst van 1 uur mocht hebben hoefde ik de rest van mijn leven niet meer te tanken.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad mijn bedoeling om eens te kijken hoe ver ik kon komen met raffinage in mijn eigen tuin, ik heb een scheikundedoos gekocht. Alleen weet ik niet waar ik octaan kan kopen.

Ik denk er over om mijn olie gewoon vers, rechtstreeks van de sjeik te kopen.

Je hebt toch een scheikundedoos? Octaan kun je eenvoudig maken van novaan. Dat laatste verkrijg je door decaan te raffineren, welke volop aanwezig zijn op allerhande opleidingsinstituten. :)
 
~
Werk toevallig op een raffinaderij en het hangt inderdaad af van de crude(ruwe olie) soort.
Grofweg kun je rekenen tussen de 13 en de 20%.
Er gaat bij ons gemiddeld iets van 1000m3 per uur aan crude door de unit en daar halen we ongeveer 130 tot 200m3 per uur aan benzine uit....

Als ik de opbrengst van 1 uur mocht hebben hoefde ik de rest van mijn leven niet meer te tanken.... _O-~


Wat weinig!!! ;(
 
Laatst bewerkt:
koffiedik is de toekomst *O*

echt waar stond in eos, dat ze nu gingen brandstof halen uit koffiedik. Dus niet meer weggooien, voortaan sparen die handel!!
 
Werk toevallig op een raffinaderij en het hangt inderdaad af van de crude(ruwe olie) soort.
Grofweg kun je rekenen tussen de 13 en de 20%.
Er gaat bij ons gemiddeld iets van 1000m3 per uur aan crude door de unit en daar halen we ongeveer 130 tot 200m3 per uur aan benzine uit....

Als ik de opbrengst van 1 uur mocht hebben hoefde ik de rest van mijn leven niet meer te tanken.... _O-


Jij ook al ? :o

RRP venlo ? zegt je iets ? heb ik iig eventjes gewerkt..
wat daar idd aan stroom verbruikt wordt en aan olie verpompt wordt....


pff als je een vat meeneemt ziet niemand het :P
maarja ik heb niet zo'n scheikunde doos..
 
Jij ook al ? :o

RRP venlo ? zegt je iets ? heb ik iig eventjes gewerkt..
wat daar idd aan stroom verbruikt wordt en aan olie verpompt wordt....


pff als je een vat meeneemt ziet niemand het :P
maarja ik heb niet zo'n scheikunde doos..

Rotterdam rijn pijp he???
Hebben ze ook genoeg.
Een vat meenemen is nog niet zo simpel hoor...
139 liter benzine.......120 kilo gewicht ex vat en net iets te groot om in je rugzak te stoppen..... En iedere dag 1 liter meenemen schiet ook al niet op..... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan