Hoeveel liter is een motoruitusting?

Oja da's wel een punt ja, vocht... -O-
Ja, bus duurt in totaal zo'n 20 minuten langer per rit.
OV kost altijd veel tijd. en meer als dat is de reisplanner staat. want het gaat nooit om de tijd dat jij wilt je moet altijd te vroeg aanwezig zijn om te voorkomen dat ze voor je neus wegrijden en je weer een half uur staat te wachten op de volgende mogelijkheid. en omdat ook het OV vertraging heeft ben je als het op tijd rijd te vroeg op je bestemming en zit je te wachten of als ze wel weer eens vertraging hebben ben je te laat en dat kan je ook maar beperkt doen voordat er vragen gesteld gaan worden. en je zal altijd zien dat je laatste bezigheid iets uit loopt en je daardoor weer een half uur kan wachten op de volgende mogelijkheid.
 
Binnenkort heb ik ....................
................................met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan.
Dus: hoeveel liter opbergruimte moet ik hebben voor 1. een textielen jas en broek 2. motorlaarzen 3. helm :?
Waarom zo'n mini-koffertje van 34 Liter?
Givi heeft ook de Maxxia V56 van 56 Liter.

Ikzelf heb een topkoffer van 48 Liter.
Liefst stap ik van de motor om daarna 'gewoon' rond te lopen en niet als veelkleurige Rossi-lookalike met een helm in de hand. :X
Als ik ergens aankom en ik moet daarna met een helm rond gaan lopen dan pak ik net zo lief de auto!

Terug naar de topkoffer.
Als ik ergens heen ga stop ik mijn 48L-koffer vol met wat ik nodig heb. Op plaats bestemming wissel ik dan alles om.
Helm met de handschoenen erin, mijn textiel motorjas, maar ook de laarzen passen erin.
Ook mijn opgevouwen regenkleding past er dan nog bij. (dan wel beetje aanduwen)
Vrijwel altijd rijd ik met een kevlar-motor-jeans. Het verschil met een gewone jeans is er (eeeh... ik voel 't niet) nauwelijks dus die kan ik gewoon aanhouden.

Als alles in de koffer is geprakt, kan ik prima de stad in of doe dagje strand. :t (op veel plaatsen mag je motor gratis parkeren op de strandovergang!:Y)
Nooit last gehad (tot nu) van diefstal of poging tot braak. Zet motor dan wel op plek waar veel volk loopt.....................

Maar je zou natuurlijk (met de auto) naar een goede winkel kunnen gaan en alles wat je denkt wat er normaal in zou moeten meenemen.
Je meldt dat je geïnteresseerd bent in een koffer maar dat je eerst wilt passen. Lijkt me dat dat moet kunnen.

Overigens kan ik je melden dat ik al jaren met de Givi-koffer rijdt. Prima kwaliteit. Koffer heeft half Europa al gezien!
Door slotmechanisme met 1 klik vast op de motor. Heel enkele keer gaat slot stroef agv rijden in veel modder. Thuis effe uitspuiten!
Bij langdurige regen, maar ook bij stortbuien, heb ik nog nooit 1 drup water aan binnenzijde gevonden.:}
 
Laatst bewerkt:
Als ik mij goed herinner kreeg ik mijn jas met voering, textiel overbroek en handschoenen makkelijk in een topkoffer van zo'n 39 liter. Helm kan je eventueel met een kabelslot aan de motor bevestigen (zo deed ik het ook altijd met de bromfiets). Laarzen eventueel verruilen voor motorsneakers? Of ook gewoon in de topkoffer prakken als dat lukt.

Een Honda NC750 met topkoffer is eigenlijk ideaal voor dit soort situaties, maar die koop je natuurlijk niet voor een tijdelijke opdracht.. :9
 
Binnenkort heb ik waarschijnlijk een nieuwe klus in het centrum van Utrecht, bij het CS. De snelste manier van reizen is: stuk motor tot ik een intercity kan pakken. Maar dan zit ik met mijn spullen; daar wil ik niet mee rondzeulen. Het idee is dus om die bij de motor achter te laten, min of meer secure in een afgesloten tas oid. Ik zeg min of meer, want natuurlijk is het nooit 100% veilig, maar OK.
Nu dus de vraag: hoe groot moet die tas zijn? Zero biedt met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan. Zijkoffers ga ik niet doen; ik wil smal blijven, die dingen nemen teveel ruimte in, en ze zijn ook nog eens veel te duur.

Dus: hoeveel liter opbergruimte moet ik hebben voor
- een textielen jas en broek
- motorlaarzen
- helm
:?
Ik kan helm, handschoenen, broek en laarzen kwijt in 2 zijkoffers van elk 37 liter. Van die zijkoffers heb je geen last, en met een half timmermansoog ook niet in de file. De jas lukt niet: dat ding is in mijn geval sowieso veel te stug (rugprotector) om zodanig opgevouwen te worden dat-ie in een zijkoffer past.

Gelet op de afstand Hoofddorp-Utrecht snap ik persoonlijk niet waarom je een combinatie van motor en trein zou overwegen: volgens mij kun je dan net zo goed met een autootje gaan. Ik rij nu 2 x 60 km per dag (naar en van Amsterdam), en de tijd die me dat zelfs in de ergste spits kost zou verdubbelen met de tijd die ik nodig heb voor omrijden, stallen, omkleden en wachten (op de trein). Daarbij, treinen rijden ook "niet altijd" op tijd, dus google reisinformatie isniet zaligmakend. Bovendien kun je vanuit Hoofddorp een leuk stukje binnendoor sturen als je naar Utrecht moet, dus ik zeg: :] en anders ga je maar lekker naar een OV-forum ;):+
 
waarom niet gewoon het hele traject dan met de trein? Stukje fietsen of bus naar het station in jouw woonplaats... Dan maar wat eerder van huis

Lijkt mij wel heel kut om me helemaal om te lopen kleden, helm op en af etc. zodat ik vervolgens de trein in kan stappen:? maar dat ben ikk
 
Ik zou textiele broek + helm in de topkoffer doen+ handschoenen.

Motorsneakers aan evt op locatie wisselen.
Jas aanhouden
 
Voor een serieus pak (jas en broek) + helm + laarzen en handschoenen heb je toch echt wel een grote topkoffer en twee zijkoffers nodig.
Als ik voor mijn werk de motor pak dan rij ik zonder de zijkoffers: als ik bij een leverancier langs ga, dan gaan meestal alleen mijn helm en handschoenen in de topkoffer, de rest hou ik aan, Jas en broek trek ik uit als ik binnen ben, laarzen aanhouden en spijkerbroek er overheen.
Soms neem ik "nette schoenen" en een los colbertje mee in de topkoffer als het iets netter moet zijn.
 
Voor een serieus pak (jas en broek) + helm + laarzen en handschoenen heb je toch echt wel een grote topkoffer en twee zijkoffers nodig.
Als ik voor mijn werk de motor pak dan rij ik zonder de zijkoffers: als ik bij een leverancier langs ga, dan gaan meestal alleen mijn helm en handschoenen in de topkoffer, de rest hou ik aan, Jas en broek trek ik uit als ik binnen ben, laarzen aanhouden en spijkerbroek er overheen.
Soms neem ik "nette schoenen" en een los colbertje mee in de topkoffer als het iets netter moet zijn.
Ik deed het gewoon in 2 zijkoffers van krauser, zonder topkoffer dus.
 
Als je een trein boven de motor verkiest, is het tijd voor een Renault twizy.
Nee, voor een Canta Race-mobiel!

Canta.png
 
Laatst bewerkt:
Nu dus de vraag: hoe groot moet die tas zijn? Zero biedt met Givi deze topkoffer aan (34 liter), maar ik geloof niet dat ik daar alle spullen in kwijt kan. Zijkoffers ga ik niet doen; ik wil smal blijven, die dingen nemen teveel ruimte in, en ze zijn ook nog eens veel te duur.

Die top koffer van zero is niet groot. Daar krijg je amper meer in dan je helm, als die er al in past.

Ik kan mijn hele pak niet kwijt in mijn givi 46 liter koffer. Na de helm en de broek houdt het wel op, zeker in de winter.

De zijkoffers van zero zijn zo mogelijk nog kleiner. Ik heb een weekje een dsr mee gehad en een van de zijkoffers was al bijna vol met de snellaadkabel.

Ik zou gewoon het hele stuk rijden. Met de motor kom je redelijk overal langs. Wel even checken of je hem fatsoenlijk kwijt kan.

Ik weet niet of je je treinkaartjes kan declareren maar check even wat het kost. Is meteen een extra stimulans om met de motor te komen.
 
Een 34 liter koffer kun je net je helm en handschoenen in kwijt. Zoals al aangegeven verhinderen de protectoren in je jas en broek dat je deze klein op kunt vouwen. Om te beginnen dus al voor de maxxia gaan, daar kun je je broek nog bij kwijt en met wat geluk 1 laars. Dan heb je nog zeker 1 koffer nodig voor je jas en andere laars. Allemaal leuk, zolang het droog is, maar als je in een zeikbij hebt hgezeten en alles er nat in moet vrotten word je niewt vrolijk als je alles er weer uit haalt--> door en door nat.
Ook zeg je dat de combi net wat sneller is als enkel met de motor. Heb je hier de omkleedtijd ook al in meegeteld? Dat is siwieso wat comfortabeler als je dat binnen kunt doen, liefst met een stoel in de buurt.
 
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar...
Voor het probleem van TS hebben ze motorscooters uitgevonden. Mijn Silverwing met topkoffer slikt die bagage probleemloos. Bovendien wordt je daarop nauwelijks nat zodat je spullen zo goed als droog ik het bagageruim gaan.
Zelf zou ik de motorjas gewoon naar het werk aanhouden.
 
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar...
Voor het probleem van TS hebben ze motorscooters uitgevonden. Mijn Silverwing met topkoffer slikt die bagage probleemloos. Bovendien wordt je daarop nauwelijks nat zodat je spullen zo goed als droog ik het bagageruim gaan.
Zelf zou ik de motorjas gewoon naar het werk aanhouden.
Door middel van een krachtveld?
 
Mijn ervaringen dan ook maar: In mijn topkoffer van +/-46 liter (tweedehands, dus geen idee) van Givi gaan bij mij groot kettingslot, doekjes voor het vizier, kleine bus kettingspray, motorjas plat op de bodem, handschoenen en motorbroek. Dan heb ik her en der nog wel wat gaatjes, genoeg om bij uitspreiden en goed aandrukken de laarzen erbij te frutten. De helm neem ik in de hand mee.

De laarzen daarentegen gebruik ik niet meer voor ww-verkeer sinds ik Bata veiligheidsschoenen heb met een veterloos doa-systeem. Redelijk waterdicht, bijna net zo warm, alleen lager dus waait er wel eens een koude windvlaag langs mijn been wat een signaal is om mijn voet weer plat neer te zetten op de stepjes.

Ben het wel ronduit eens met de berichten dat wanneer je er natte kleding in stopt, aan het eind van de dag dat vocht door je hele uitrusting is getrokken. Ik neem dan mijn motor kleding mee in de vrachtwagen en hang dat zo goed mogelijk uit.

En ik zou ook gewoon het hele traject motoren of treinen, maar geen combinatie.
 
"Hoeveel liter is een motoruitrusting?"

Persoonlijk ben ik van de single malt....dus 0,75 liter...:P:P:P
 
Door middel van een krachtveld?
Nee ik ben niet van scooter en heb er ook geen een.

Een maat van mij heeft een motorscooter. En het is zeker waar dat ie altijd opmerkelijk droog blijft bij een rit in de regen.
Dus idd wrs toch een magisch krachtenveld..................:?
 
Nee ik ben niet van scooter en heb er ook geen een.

Een maat van mij heeft een motorscooter. En het is zeker waar dat ie altijd opmerkelijk droog blijft bij een rit in de regen.
Dus idd wrs toch een magisch krachtenveld..................:?
Dear regen heeft al medelijden genoeg met de bestuurder, dat deze hem niet nog meer wil vernederen :+
 
Dear regen heeft al medelijden genoeg met de bestuurder, dat deze hem niet nog meer wil vernederen :+
Dans as ik met mijn 150c pcxje na 100 km enkele rit nog veel droger geweest, die is een stuk zieliger datn de eerder genoemde scooter.... Helaas, zeiknat -O-
Zelfs dwars door het goretex pak heeft -O-
Gelukkig is alle twijfel over wel of niet vervangen weg genomen dooret 100 km/h van het apparaat af te stappen |(
 
In m'n BMW topkoffer (49 liter |() passen met het grootste gemak twee helmen. Of, één helm, handschoenen, motorbroek combo. Voor de laarzen heb ik dan nog een koffer nodig. Alles in één koffer gaat niet gebeuren.
 
Ik zou gewoon toch voor de zijkoffers gaan. als ik die 40 liter dingen aan de gs hang dan voel ik me wel breed, maar in het echt is het niet breder dan m'n stuur dus zou in de file niks moeten uitmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan