hoeveel motoren heb jij?

rulezzz

MF'er
22 jul 2007
73
0
Hallo alleen,

Ik weet dat "wij freaks" vaak meerdere motoren in ons bezit hebben.
Dit kan natuurlijk zijn omdat zowel de man als de vrouw rijd. Maar als echte liefhebber gaat je voorkeur vaak uit naar meer dan alleen maar 1 model/type

Ik was benieuwd of er enige lijn in te ontdekken valt dus daarom:

Hoeveel motoren heb jij? En welke ?

Welke overweeg je serieus om nog( ebij) aan te schaffen ( dus geen droommotor !)[/u
]

Let wel!! Dit is geen topic wie het meest te besteden heeft en zodoende het meest aan kan schaffen!!
Je moet meer denken aan: Ik heb een budget van 8000 euro...wat doe ik? Koop ik er 1(hele mooie/nieuwe), of kijk ik of voor dit bedrag er misschien wel 2 kan kopen......
 
Ik heb een Honda Hawk GT waar heel veel centjes in gestopt worden om die 'eigen' te maken en wil in het voorjaar wellicht nog een supersport aanschaffen. CBR1000RR of iets uit Bologna. Of (nog) een brute naked.

Eerst maar is m'n rijbewijs halen... :P
 
Ik heb een honda cb600f hornet en een yamaha diversion in onderdelen liggen in de schuur. :+ Ze hebben nooit samen naast mekaar kunnen staan, de diversion totalloss gereden namelijk maar gelukkig had ik mn andere motor al gekocht en kon die 4 dagen later ophalen.

Maar als ik mn motor afbetaald (of misschien wel eerder) wil ik er graag een supermoto bij.
 
Ik heb een Suzuki GSXR400R uit 1990 en een Kawasaki ZX636R Ninja uit 2006.

De soes is mijn eerste motor en die had wat motorische probleempjes dus heb ik een andere gekocht en de soes word opgeknapt.
En die soes die houd ik dan eventjes voor het circuit totdat ik een circuit motor gekocht heb.
 
Heb nu een offroad/allroad/dualsport, hoe je het ook wilt noemen.
Heb nu al 2x een 2e motor erbij gehad, elke keer kwam ik er achter dat ik dan te weinig op de een ging rijden, of te weinig tijd had om ze beiden fatsoenlijk te voorzien van kilometers. Daarbij nog eens de extra kosten voor de 2e motor, die je beter in de 1e kan pompen.....

En toch na 2x dezelfde 'fout' te hebben gemaakt, blijft het kriebelen om een andere motor te kopen. Ik heb mijn huidige motor nu ruim 4 jaar, maar ik wil 'm absoluut niet meer kwijt (tenzij ie teveel gebreken krijgt, maar zoveel heeft ie niet gelopen), maar om een fatsoenlijke straatmotor te kopen moet ie toch de deur uit... enige optie die open blijft is een 125 of 250cc'ertje voor erbij voor de kortere stukjes waar in elk geval een tanktas op kan worden gegooid.
Voor de echte hele lange ritten bedenk ik me wel of ik de DR pak of gewoon lekker de auto.

Voor erbij zat ik dan te denken aan een Honda CBR125 (blijven fantastische brommertjes) of een Yamaha YBR125 (stuk minder vermogen dan een CBR125) . De Yamaha YZF-R125 lijkt me ook grappig voor erbij, maar die gaat teveel geld kosten. Een motortje voor erbij moet max 1500 kosten ofzo.

Maar dan heb ik ook weer ruzie met m'n vriendin, want het neemt extra ruimte in beslag.
Bovendien had ik de laaste keer dat ik een 2e motor had ook hoge kosten aan de auto en toen moest de 2e wel weg, om die kosten te betalen. Tijd voor een beter betaalde baan :+
 
Ik heb er 3

Ik heb een fjr uit 2003. destijds nieuw gekocht. Ik had mijn blackbird erop ingeruild. (ik was constant aan het planken en moest nodig wat rustiger aan doen...)

Later wilde ik daar een pekelbak bij en dat werd een kawa kle500. Die heb vik er 3 jaar bij gehad. die toen ingeruild voor een tdm900. Ook die heb ik er 2 jaren bij gehad. Die tdm heb ik 1,5 jaar geleden ingeruild voor de BMW gs.
Op zowel de FJR als de GS rij ik per jaar zo een 8000km.
Mijnvrouw rijdt op de nieuwe fazer FZ 2 Sport. Dus die "leen " ik ook regelmatig.....
 
Een Yamaha XJ900F voor woonwerk en een Honda ST1300 voor de lol. Ik wil er eigenlijk nog wel een klassieker bij: Suzuki GT380 of Honda CBX. :Y
 
Heb er ook 2... een soes gsxr 750 waar ik constant mee reed, maar vond het zonde om met heel slecht weer te rijden. Had voor de winter een yamaha xs maar die was gaar, dus pas ingeruild voor een bmw f650 fundero...waar ik nu mn woon/werk mee rij. De gixxxer ga ik pimpen en komt met het voorjaar weer te voorschijn.... :]
 
ik heb er ééntje.. mijn fireblade, hiervoor heb ik mijn suzuki srad 600 '98 ingeruild...
ook omdat ik alleenrijdend ben in het gezin (en fam.) kreeg ik het er niet doorheen om er twee te hebben staan...

maar ben toch stiekem aan het rondkijken naar een srad '98 blauw/wit om er naast te hebben staan...

had nooit in moeten ruilen.. maar is achteraf... wil die srad terug puur voor de wendbaarheid en ook omdat ik mijn hart een beetje verloren ben aan die motor... dus denk dat er miss volgend jaar toch een srad weer naast staat... ja heel egoistisch en zeker voor een vrouw... maar waarom zou dat anders moeten zijn dan voor een man...die doen dat toch ook :Y

de mzzl :W
 
honda 929RR fireblade (SC44) 2000

en

mijn eerste motor en nog steeds in mijn bezit is een erf stuk van mijn opa een DWK RT175 1952.

na aanschaffing van de fireblade komt ie niet meer op straat. soms mag ie ff iets van zich laten horen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog geen 1 :( maar als ik een budget zou hebben van 8000 euries dan zou ik gaan voor een mooie supersport en een pekelbrik of een tourbuffel erbij voor als het weer wat minder is.
 
fzr1000 en een aerox100 heb ik.
Komt niks bij, of de aerox eruit en andere stuntbike erin.
Dus nooit meer dan 2 motoren hierzo en 3 brommers voor mij.
 
M'n Fazer (omdat ie nog te koop staat) en m'n R6......

(maar diep in mijn hart wil ik eigenlijk de Fazer ook niet kwijt..... maarja...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan