Hoeveel motoren van 1 type?

Tvdh

MF veteraan
1 mei 2012
1.304
274
Boekel
Hallo.

Mij is ooit verteld dat de Suzuki Gs 425 uit 1979 alleen maar in Amerika en Canada geleverd is, om een of de andere reden is de mijne gewoon nieuw verkocht in Nederland en staat ook als 1e invoerdatum op mijn papieren.

2 vragen, 1 hoe zit dat, een amerikaanse motor nieuw verkocht in Nederland?

En 2e, ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met een Gs 425 in Nederland kan ik daar ergens iets over terug vinden?


Alvast bedankt.
 
op www.nrplaat.nl kun je vinden hoeveel er nog rond rijden van een bepaald type. Geen idee of het echt helemaal klopt maar het geeft vast een goed idee :)
 
op www.nrplaat.nl kun je vinden hoeveel er nog rond rijden van een bepaald type. Geen idee of het echt helemaal klopt maar het geeft vast een goed idee :)

die geeft aan dat er in nederland maar 140 stuks Ducati monster 600 rijden.
Lijkt mij een beetje aan de lage kant, of is dit alleen hetzelfde bouwjaar?
 
op www.nrplaat.nl kun je vinden hoeveel er nog rond rijden van een bepaald type. Geen idee of het echt helemaal klopt maar het geeft vast een goed idee :)

ik zie alleen de voertuiggegevens... ben ook wel eens benieuwd hoeveel s2r800's er rond rijden, zie ze namelijknooit.
 
Dat ding werd in NL als GS400 verkocht. Ik geloof niet dat die officieel in NL verkocht is.
Het zal een grijze import motor zijn.

Ja? Is dat precies dezelfde?

Ik had een GS400 uit 1977. Toen ik daar onderdelen voor moest hebben was het wel een beetje ge-emmer. Maar ik kan me niet herinnneren dat ik ooit ergens 425 tegen ben gekomen bij bestellen of in een wph :?
 
oow wacht even, kon nog naar beneden scrollen :+

138 voertuigen in nl. maar er is geen onderscheidt gemaakt tussen de 800 en 1000cc. Ook niet echt veel.
 
de site kan wel kloppen.... van de gs500 zijn er ruim 1000 in nl

Ik vind 1000x GS500 wel erg weinig.
Ooit een geliefde lesfiets, zullen echt niet allemaal total of geëxporteerd zijn.

Van de lijst verder klopt denk ik niet zoveel.
Even naar auto's gekeken.
Bijvoorbeeld bij Honda, geen Integra, geen Shuttle, geen Stream....
 
Ik vind 1000x GS500 wel erg weinig.
Ooit een geliefde lesfiets, zullen echt niet allemaal total of geëxporteerd zijn.

Ze hebben veel smaakjes, zoals: GS500, GS500e, GS500e 25KW, GS500 Challenge, etc. Dus je komt op die manier wel fors boven de 1000.
 
Oke alvast bedankt, ik zie een handjevol Gs 425's in Nederland ( 10 ) meeste staat bij Eerste toelating 33 of 34 jaar geleden maar bij heel veel staat de Eerste afgifte Nederland op een kleiner getal dus grijs geimporteerd.

Maar er zijn er een paar ( 3 ofzo ) die ook dezelfde toelatingsdatum en de zelfde afgifte datum Nederland hebben.

Maar ik twijfel ook een beetje aan de nauwkeurigheid daarvan want mijn Honda cb 750 Four uit 1972 zijn er ook maar 10 van....
 
Laatst bewerkt:
Een voortuig kan geimporteerd zijn voordat hij op kenteken is gezet. Dus je kunt een Amerikaans voortuig rijden wat origineel Nederlands is :+

Klinkt heel tegenstrijdig maahj
 
Laatst bewerkt:
op www.nrplaat.nl kun je vinden hoeveel er nog rond rijden van een bepaald type. Geen idee of het echt helemaal klopt maar het geeft vast een goed idee :)

Klopt vast niet helemaal, want volgens hun rijd mijn motor niet meer rond.
Hoewel, ik hoop inderdaad dat ie niet rond rijd nu, maar in de schuur staat.

Edit: Ho wacht. Die site doet een greep uit het aantal rondrijdende type motoren...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan