Hoeveel motorrijders onderuit op wegmarkering???

Ik ben wel eens onderuitgegaan met mijn motor op (gladde) we

  • ja

    Stemmen: 51 23,7%
  • nee

    Stemmen: 164 76,3%

  • Totaal aantal stemmers
    215
Misschien dat hier wel een mooie taak ligt voor dit motorforum. Zou niet precies weten hoe maar met dik 70.000 leden heb je "melders" zat. Nog een plaatsje om het te melden en iemand die dat dan op een nette manier weet door te sturen. Ik zeg maar wat.

:] :] :]

Zo'n meldpunt is er al, bij de Motorijders actie groep

Kom jij onderweg wegsituaties tegen waarvan je denkt dat dit extra gevaar oplevert voor motorrijders, vul dan het onderstaande formulier in. De MAG zorgt dan dat de melding bij de juiste wegbeheerder terechtkomt en door te overleggen met de wegbeheerder kan de MAG proberen de gevaarlijke situaties op te laten lossen. Uiteraard houden we je op de hoogte van de resultaten van je melding.

Specifieke bestaande situaties kan je daar aanmelden. Het zou mooi zijn als er bij het maken van de situatie al rekening met dit soort dingen wordt gehouden. Zou een hoop tijd en geld schelen.
 
Heb in de poll Nee ingevuld, maar ik denk dat iedereen die regelmatig in de regen rijdt wel eens 'n klein slippertje meemaakt. De lastigste markering zijn degene die niet te ontwijken zijn zoals bv 'n stopstreep bij 'n stopbord. Deze zijn zo lekker breed dus als je daar de weg opdraait moet je wel hee rustig doen om geen slippend achterwiel te krijgen.
 
ach, iedereen heeft recht op een verkeerde mening! ;)

Ik ben van mening dat jij een beetje een kloodtzak bent. Beetje doordrammen en anderen keer op keer jouw "wijsheden" opdringen. Het was in de eerste post van Aphrodite al duidelijk wat bedoeld werd, daar is jouw hinderlijke commentaar geen boeiende toevoeging op, dus liever achterwege laten.
 
Ik ben van mening dat jij een beetje een kloodtzak bent. Beetje doordrammen en anderen keer op keer jouw "wijsheden" opdringen. Het was in de eerste post van Aphrodite al duidelijk wat bedoeld werd, daar is jouw hinderlijke commentaar geen boeiende toevoeging op, dus liever achterwege laten.

Ach, je moet alles even niet zo heel nauw nemen. Ik ken je niet in persoon dus ik heb geen reden om ruzie te maken, maar af en toe een leuke quote er tussendoor moet kunnen of niet ;)

Daarbij heb ik bewust nergens gezegd wie de verkeerde mening heeft, dus hoe je het interpreteerd is aan de lezer.
 
Laatst bewerkt:
Is al weer heel wat jaartjes geleden, dus mogelijk is het materiaal verbeterd, maar bij het opdraaien van de RW bij Goes kwam ik op de witte driehoek bij regen. Ging op m'n plaat en schoof de hele rijksweg over.

p.s: moet dit geval nog regelmatig horen van mijn vrouw, want het eerste wat ik opraapte was mijn motor en niet mijn duopassagiere (inmiddels toch mijn vrouw), ja, keuzes maken blijft moeilijk in zo'n geval. :$
 
Laatst bewerkt:
Ruzie ben ik niet voor, wereldvrede wel. Ik vermeld slechts een constatering/conclusie/suggestie, doe er mee wat je wilt.
 
1. bedankt voor je bijdrage, ik zal kijken wat ik hiermee kan, wellicht een ideetje om daar een avondje aan te wijden?
3. hoe zou jij omgaan met deze situatie eigenlijk? ik denk zelf dat je met een flauwe grap heel ver zult komen.
7.afijn, ik kan me erg voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Mocht je mijn hulp nog ergens bij nodig hebben dan hoor ik dat graag.

p.s. zoiets?
 
Ruzie ben ik niet voor, wereldvrede wel. Ik vermeld slechts een constatering/conclusie/suggestie, doe er mee wat je wilt.
ach kijk, zo'n forum is niet een ideaal medium. Het is lastig om duidelijk te maken dat ik het niet heel serieus bedoel, vandaar de smiley. Als mensen dan nog hun teentjes zijn getrapt, dan is dat spijtig, maar dat gebeurd nu eenmaal.
 
Eergister nog bijna op mijn pekelfietsje. Wegmarkeringen (strepen in lengterichting voor een verkeersdrempeltje) net na een haakse bocht. Drempel alleen is al goed genoeg om te vallen. Rubberen verhoging van een centimeter of 5 hoog over de volle breedte van de weg. Op de weg naar mijn werk zit ook een linkerbocht die normaal met 100 kan. Moet je niet over het midden gaan want daar liggen ook opgeplakte strepen die net iets hoger zijn dan het wegdek. Stapt ie ook wel eens iets opzij als het geregend heeft. Nadeel daar is wel dat als het verkeerd gaat je in het gunstigste geval in de sloot ligt en in het ongustigste geval tegen een dikke boom..... :(
 
Laatst bewerkt:
die heten "asfalt", onthou die speciale term maar je zult het vaker tegenkomen.

Als je een dame probeert te corrigeren, doe het dan correct. ;)

Dat materiaal heet geen asfalt , maar gietasfalt en bevat erg veel bitumen. Dat laatste is spekglad zowel droog als nat!!!
 
Laatst bewerkt:
als jij dan zou willen dat deze statistieken d'r komen had je de vraag mischien duidelijker moeten formulieren.. bijvoorbeeld

Dat is een leuke. Zou dat eigenlijk geen taak van de overheid zelf zijn. Iets meer gericht onderzoek naar het "waarom" het in het verkeer wel eens mis gaat? Komene we verder dan ongenuanceerde opmerkingen van die overheid zelf dat motorrijden gevaarlijk is. en om die reden allerlei lompe redenen gaat bedenken om het nog onaantrekkelijker te maken.

a) ja en gevallen
b) stapje opzij niet gevallen (of zelfs nog wel of niet regelmatig)
c) zijn die glad dan??

denk verder dat iedereen de gladigheid van deze dingen wel eens ervaren heeft.
Maar in de beleving hiervan zit toch puur veel verschil.


jij trekt nu de conclusie dat 70% geen last heeft terwijl het grootste deel hiervan echter nee heeft ingevuld omdat ze nog niet gevallen zijn vanwege deze markeringen.. Als ik zo door de reacties lees is deze conclusie dus gewoon FOUT.


snap niet dat jij ons motorrijders nu mag vertegenwoordigen als je je eigen onderzoek al verkeert interpeteerd :+

Ik interpreteer in ieder geval beter dan jij kunt lezen, maar dat terzijde. Als er geen informatie is op dit punt moet je wat en dan verzin je op heel korte termijn deze oplossing. Ik heb nu inmiddels getallen, waren bruikbaar in het interview. Dat was mijn doel.

Omtrent vertegenwoordigen: Ben jij al MAG-vrijwilliger? Heb je ooit al eens iets ontplooit op het gebied van belangenbehartiging met overheden? Heb jij net als ik al eens een dag verlof opgenomen om de mening van motorrijders uit te dragen?

Zo lang jij het niet van mij overneemt ,doe ik het wel voor je, maar niet met plezier als je slechts alleen dit soort "azijn" opmerkingen weet te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Veel mensen vergeten het gevaar van een kleine rotonde (en dan bedoel ik dus echt klein), daar ga je met nat weer/ijzel sowieso niet lekker overheen met een racemotor. Ik heb wel eens een slippertje gemaakt op zo'n rotonde, voorwiel wat lichtelijk wegschoof over wegmarkeringen bij het nemen van een bocht naar rechts op de rotonde, niet gevallen echter. Ook die idioot dikke '50' markeringen op de weg, die plaatsen ze ook nog wel eens in bochten. Niet normaal in combinatie met de hier al besproken dikke kalk/verflaag die ze tegenwoordig gebruiken.

Wat zeker een last is, zijn die lichtbolletjes die ze tegenwoordig wel eens willen plaatsen op wegen. Die krengen liggen gewoon 2 cm boven het wegdek! Goed voorbeeld hiervan is een weg voor doorgaand verkeer in Goirle, daar liggen ze in de bocht :X Heb daar vaker gereden, iedere keer is het toch weer schrikken |(

Ik hoop dat er mensen zijn die luisteren naar je poll en daar iets mee doen *O*

die kattenogen liggen hier ook in een (vroeger) lekkere bocht B|
 
Als je een dame probeert te corrigeren, doe het dan correct. ;)

Dat materiaal heet geen asfalt , maar gietasfalt en bevat erg veel bitumen. Dat laatste is spekglad zowel droog als nat!!!


Ach.. het zal me eigenlijk worst wezen hoe je het moet noemen, asfalt, gietasfalt, latexfalt, bitumen, pindakaas... whatever.

Ik geloof niet dat m'n punt is overgekomen en daar ging het me om. Gewoon van die dunne strookjes, zo'n 10-20 cm breed, soms zijn ze erg kronkelig en ze worden gebruikt voor het repareren van de weg.

t' Zijn gladde krengen en ik vermijd ze liever, vooral in bochten en bij nat weer.

No hard feelings, hoor, Justice Strike. Ik heb geen mening over de precieze naam ofzo. Ik wist ook gewoon niet hoe die dingen heten en ik dacht dat De Luie Motorfiets wel een goeie bron was.
 
Nog nooit onderuit gegaan, gelukkig niet.
Probeer zo sowieso altijd te mijden of zo kort mogelijk te berijden bij oversteken of inhalen.
Zeker als het regent al een paar keer een slipje achter gevoeld.
 
Dat is een leuke. Zou dat eigenlijk geen taak van de overheid zelf zijn. Iets meer gericht onderzoek naar het "waarom" het in het verkeer wel eens mis gaat? Komene we verder dan ongenuanceerde opmerkingen van die overheid zelf dat motorrijden gevaarlijk is. en om die reden allerlei lompe redenen gaat bedenken om het nog onaantrekkelijker te maken.Ik interpreteer in ieder geval beter dan jij kunt lezen, maar dat terzijde. Als er geen informatie is op dit punt moet je wat en dan verzin je op heel korte termijn deze oplossing. Ik heb nu inmiddels getallen, waren bruikbaar in het interview. Dat was mijn doel.

Omtrent vertegenwoordigen: Ben jij al MAG-vrijwilliger? Heb je ooit al eens iets ontplooit op het gebied van belangenbehartiging met overheden? Heb jij net als ik al eens een dag verlof opgenomen om de mening van motorrijders uit te dragen?

Zo lang jij het niet van mij overneemt ,doe ik het wel voor je, maar niet met plezier als je slechts alleen dit soort "azijn" opmerkingen weet te plaatsen.

Ben inderdaad geen vrijwilliger. En ik zie wel degelijk het nut in van MAG en ben onwijs blij met alle veranderingen die het MAG al voor elkaar gekregen heeft. (zie site)

en dat jij hier allemaal de tijd voor neemt.. BEDANKT!! :}

Vond het alleen zonde dat een Poll met een een hoofd vraag die voor ons allemaal zo belangrijk is (onze veiligheid), naar mijn mening niet helemaal goed uit de veren kwam. En erg kort voor het interview geplaatst is. Mijn antwoord stond er bijvoorbeeld niet bij heb hem dus ook niet ingevuld..

Heb je radio interview wel geluisterd en ik vond em helemaal top bedankt voor je inspanning!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 2 jaar geleden onderuit gegaan op een zebrapad.. Dat zebrapad lag in de bocht en ik was daar voor het eerst. Ik zag het zebrapad liggen, en matigde mijn snelheid, maar zodra mijn voorband het zebrapad raakte ging mijn voorband er gelijk vandoor en daar lag ik dan.. :(

Ben toen naar de gemeente gegaan, maar heb niets vergoed gehad. Ik was wel all risk, maar probeerde het toch op de gemeente te verhalen. Maar ik kreeg terug; 'Je bent de eerste, het is daar nooit eerder gebeurt, je moet maar langzamer rijden of anders die weg vermijden.'. Dat het nooit eerder gebeurt is, vond ik niet zo gek, aangezien de weg waar ik reed er misschien net een maand was.. :(
 
Ik ben 2 jaar geleden onderuit gegaan op een zebrapad.. Dat zebrapad lag in de bocht en ik was daar voor het eerst. Ik zag het zebrapad liggen, en matigde mijn snelheid, maar zodra mijn voorband het zebrapad raakte ging mijn voorband er gelijk vandoor en daar lag ik dan.. :(

Ben toen naar de gemeente gegaan, maar heb niets vergoed gehad. Ik was wel all risk, maar probeerde het toch op de gemeente te verhalen. Maar ik kreeg terug; 'Je bent de eerste, het is daar nooit eerder gebeurt, je moet maar langzamer rijden of anders die weg vermijden.'. Dat het nooit eerder gebeurt is, vond ik niet zo gek, aangezien de weg waar ik reed er misschien net een maand was.. :(

ehm mij is de eerste motorles geleerd om het wit te vermijden. Dus gewoon simpelweg tussen 2 witte strepen door te rijden
Oftewel dit klinkt toch echt als je eigen schuld..
 
Update:


Er is ook beeld:

Klik op het journaal van donderdag:

Item begint op 3 minuut 55 en eindigt op 6 minuut 10.


Lelijke man in motorpak ben ik: niet schrikken!

Enge man in regenjas is wethouder die keuzes maakt: Veiligheid motorrijder is ondergeschikt aan die van voetgangers.

Voor alle duidelijkheid (voor het geval jullie het net als ik niet begrijpen): de man is belast met de portefeuille "verkeersveiligheid".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan