Hoeveel Olie verbruikt jou motor

Zeg, ook jij kan te ver gaan hé.:+:+:+
Wat heet te ver, ik ben zelf nog uit die tijd van de Batavieren 8)7 toen we nog in berevel op de motor reden8-) dussssssss;)
2rongef85l541.jpg
 
..dat Honda,s zo geweldig zijn,vroeger zopen die krengen olie alsof het bier was

Dan heb je het waarschijnlijk over de auto's, want die stonden bekend om en gingen gebukt onder mechanische problemen...ooit.
De tweewielers van hetzelfde merk is mij onbekend dat dát olieboten waren.
Nu ben ik alleen bekend vanaf C100(50cc) en C72/77, maar die stonden niet als oliezuipers bekend...toch?
Nu schiet elk merk wel eens een bok, Honda heeft de nodige ook geschoten...CB500T, CB750A, NR500, VF750 om er een paar te noemen.
Maar die hadden veelal mechanische troubles, geen olieverbruikers..

Yamaha stond en staat al jaren bekend als 'lust wel een druppie'..
 
Dan heb je het waarschijnlijk over de auto's, want die stonden bekend om en gingen gebukt onder mechanische problemen...ooit.
De tweewielers van hetzelfde merk is mij onbekend dat dát olieboten waren.
Nu ben ik alleen bekend vanaf C100(50cc) en C72/77, maar die stonden niet als oliezuipers bekend...toch?
Nu schiet elk merk wel eens een bok, Honda heeft de nodige ook geschoten...CB500T, CB750A, NR500, VF750 om er een paar te noemen.
Maar die hadden veelal mechanische troubles, geen olieverbruikers..

Yamaha stond en staat al jaren bekend als 'lust wel een druppie'..
Honda motoren uit de jaren 70 en begin 80 wilde wel een stevige slok lusten,ze gebruikten toen zuigerveren van peperkoek om snel
in te kunnen rijden,ook de klep seals waren niet geweldig,Yamaha,s waren niet veel beter,en Kawa,s uit begin jaren 80 waren helemaal een drama,al
hadden ze dat snel verbetert,Suzuki is altijd wel ok geweest.
 
Laatst bewerkt:
Honda motoren uit de jaren 70 en begin 80 wilde wel een stevige slok lusten,ze gebruikten toen zuigerveren van peperkoek om snel
in te kunnen rijden,ook de klep seals waren niet geweldig,Yamaha,s waren niet veel beter,en Kawa,s uit begin jaren 80 waren helemaal een drama,al
hadden ze dat snel verbetert,Suzuki is altijd wel ok geweest.
Mijn CB400F uit '75 heeft anders nog steeds nergens last van, die heeft eerst een ton gelopen zoals Honda hem bouwde, en nu al 59k met een 450 big bore en Webcam nokkenas. Ik moet er alleen een keer een nieuwe koppakking inzetten, hij lekt als ik lang boven de 10k toeren blijf.
 
Mijn motor verbruikt ongeveer 20ml op de 3000 km. Eigenlijk niet te zien maar iedere motor verbruikt olie hé
 
Honda motoren uit de jaren 70 en begin 80 wilde wel een stevige slok lusten,ze gebruikten toen zuigerveren van peperkoek om snel
in te kunnen rijden,ook de klep seals waren niet geweldig,.....

Zeker, de Honda CBX1000 6 cyl, olie tanken benzine peilen :+ zuipert was dat zeg, klepseals idd.
 
Zeuren over auto,s is juist goed😫,echte motorrijders doen dat🤪 :Y ,het verheerlijken van auto,s😧 dat doen echte motorrijders niet:N:]
Ik vind het wel voetbalmentaliteit om te zeggen motor, motor, motor en de rest is kut... AUto's kan ook heel leuk zijn... Aan mijn tafeltje mag gewoon over auto's, kippen, wijven en hypotheken geluld worden, dat wat ter sprake komt wordt uitbehandeld😍
 
Ik ben ook wel een autoliefhebber!
Die motoren van mij lusten wel wat Castrol Power RS 2taktolie.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel voetbalmentaliteit om te zeggen motor, motor, motor en de rest is kut... AUto's kan ook heel leuk zijn... Aan mijn tafeltje mag gewoon over auto's, kippen, wijven en hypotheken geluld worden, dat wat ter sprake komt wordt uitbehandeld😍
Auto,s zijn nooit leuk, 😫 alleen de gedachte al zou niet in je op moeten komen:r,maar ja je heb echte motorrijders en automobilisten die
motorrijden wel leuk vinden:?,de echte motorrijder heeft ook geen autorijbewijs.:N8-)
 
Zeker, de Honda CBX1000 6 cyl, olie tanken benzine peilen :+ zuipert was dat zeg, klepseals idd.
Het is voor mij een reden om de 1000's ook niet van nieuwe zuigers / veren te voorzien, 1 op 1500 vind ik acceptabel en ik heb nergens kunnen ontdekken of er een verbeterde versie van die delen uit is gekomen, dus okee, blij dat je de eerste 2000 kilometer geen olie verbruikt en na 2000 km gewoon weer het kwartlitertje onde het zadel en een litertje in de rugzak, anders is die zol leeg
 
Ik vind het wel voetbalmentaliteit om te zeggen motor, motor, motor en de rest is kut... AUto's kan ook heel leuk zijn... Aan mijn tafeltje mag gewoon over auto's, kippen, wijven en hypotheken geluld worden, dat wat ter sprake komt wordt uitbehandeld😍
En terecht. Sommige mensen lijken van alle maatschappelijke hokjes, groepjes en statussen wel eens te vergeten dat "motorrijder" ook alleen maar een ander woord is voor "een mens op een motor". :t
 
Het is voor mij een reden om de 1000's ook niet van nieuwe zuigers / veren te voorzien, 1 op 1500 vind ik acceptabel en ik heb nergens kunnen ontdekken of er een verbeterde versie van die delen uit is gekomen, dus okee, blij dat je de eerste 2000 kilometer geen olie verbruikt en na 2000 km gewoon weer het kwartlitertje onde het zadel en een litertje in de rugzak, anders is die zol leeg
GTS1000 zuigers waren toch de oplossing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan