hoeveel olie

pcseal

MF'er
10 okt 2005
57
0
purmerend
goedenmiddag,

heb net mijn cb 750 een beurt gegeven olie ed.
olie filter vernieuwd het motoport zie 3 liter heb ik gedaan,pijlstok geeft niets aan moet ik er nog wat bijdoen ?

grt Bert
 
Als je die pijlstok correct gebruikt moet je er idd nog wat olie bij doen.

Wel het oliepijl controleren als het blok wat op temperatuur is.

enne, verse olie zie je niet zo goed aan de pijlstok hangen hé. Die is niet zwart maar heeft dezelfde kleur als een versgetapte Jupiler. :Y
 
goedenmiddag,



grt Bert
hoi bert,..er is iets met je toetsenbord want die zegt dit:heb net mijn cb 750 een beurt gegeven olie ed. olie filter vernieuwd het motoport zie 3 liter heb ik gedaan,pijlstok geeft niets aan moet ik er nog wat bijdoen ?

geen idee wat je bedoelt..

motor rechtopzetten,.. oliepijl controleren,..met oliefilter verwissel altijd 0.3 tot 0.5 meer dan enkel carter/olie verwisselen.. streepjes staan er niet voor niets
 
Wel het oliepijl controleren als het blok wat op temperatuur is.
Weet je dat zeker, een CB750 is toch geen dry-sump? De meeste wet-sump motoren moet je meten als ze koel zijn en alle olie naar beneden is gedruppeld (hoewel het verschil meestal niet dramatisch zal zijn).

Peilstok: Meestal moet de olie gemeten worden als de motor rechtop staat. Heb je misschien gemeten met de motor op de zijstandaard?
 
Weet je dat zeker, een CB750 is toch geen dry-sump? De meeste wet-sump motoren moet je meten als ze koel zijn en alle olie naar beneden is gedruppeld (hoewel het verschil meestal niet dramatisch zal zijn).

Peilstok: Meestal moet de olie gemeten worden als de motor rechtop staat. Heb je misschien gemeten met de motor op de zijstandaard?
:$

Nope, weet ik niet zeker. Wat mij aangeleerd is: Motor wat warmrijden, 5 minuutjes laten stilstaan om de olie de kans te geven terug te vloeien, meten. Maar het verschil zal minimaal zijn, idd.
 
het is gelukt ik heb er nog een half liter bij gedaan en de pijlstok geeft de bovenste streep aan dus olie met nieuw filter is totaal 3,5 liter en geen 3 liter zoals Motoport zegt
iedereen bedankt
grt Bert
 
Terug
Bovenaan Onderaan