Hoeveel output Optimate 3 (druppel)acculader

rightsaid

Rookie
11 apr 2010
4
0
hallo,

Omdat het opladen van mijn accu met de Optimate 3 volgens mij niet goed lukte heb ik de spanning op de stekker eens gemeten. Deze bleek bijna 18v te zijn.

Ik vraag me nu af of dit hoort of dat ik hier mijn (nieuwe) accu om zeep mee heb geholpen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je dit gemeten terwijl een accu aan de optimate hing? Zo niet, dan meet maar opnieuw met een accu er aan, een optimate past z'n laadspanning nl aan aan de mate van ontlading. met enkel een multimeter er aan is de optimate van de wap af.
 
Heb je dit gemeten terwijl een accu aan de optimate hing? Zo niet, dan meet maar opnieuw met een accu er aan, een optimate past z'n laadspanning nl aan aan de mate van ontlading. met enkel een multimeter er aan is de optimate van de wap af.

Nee, ik heb dit gemeten zonder de accu. Ik heb gewoon de multimeter in de 2-polige (uitgaande) stekker van de optimate gestopt. Omdat ik daar bijna 18v meet vroeg ik mij af of dit wel goed is en of de accu daar niet juist van kapot gaat.

(5 min later)
Ik heb even een oude accu van de scooter van m'n zoon gepakt en die gaf 4.3v aan.
Toen ik daar de optimate op aansloot, meette ik met de multimeter 18v aan.

Maareh, wat is van de wap af...?
 
kan goed kloppen. een accu van 4.3V is meestal te beschouwen als overleden maar soms is zo'n oude accu nog te redden door hem op te laden met een hogere spanning. en de optimate 3 heeft daar een automatisch programma voor. dus als hij zo'n lege accu meet zal hij met het recovery programma starten en ongeveer 18V uitgeven. zet je hem op een accu van 11V dan zal hij met een normale spanning gaan laden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan