Hoeveel rijdt jouw motor?

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Nou ben ik wel benieuwd; van een maat hoorde ik dat hij met een Kawa Ninja 900cc en een gem. snelheid van 130 km/h toch zeker wel 1:20 reed.

Dat rijdt mijn motor hooguit bij 100 km/h gem., maar ach, ik heb dan ook een Honda.
Dus ik heb zo het idee dat Kawa idd zuiniger is dan Honda en Yamaha.

Vandaar de vraag:

1: Wat voor merk motor heb je en ook cc-inhoud?
2: Hoe zuinig kan jouw motor rijden ?
 
Laatst bewerkt:
Met mijn VF500F2 reed ik 1:20/21. Soms flink gas er op en ook dan weer es een stukkie niet.

Met mijn nieuwe VFR800 weet ik het nog niet. Laatst voor het eerst getankt, maar eigenlijk helemaal vergeten uit te rekenen wat ie verbruikt had :z
Kijk de volgende keer wel.
 
ik heb laatst een rit gemaakt met z\'n 2en over de n9 ( richting den helder) enzo , veel snelweg dus , beetje rond de 90 a 100 over de n9 ( 80km/h max volgens de wet , dat ik niet te horen krijg dat ik vooraan in de file sta) heb toen 1:28 gereden , de 1:30 zal ik wel redden als ik wat constanter kan rijden

Max Honda rebel 250 ( honda cmx 250 c)
 
Pan 1100. \'s winters gebruikt \'tie meer, maar \'s zomers rijd ik normaal 1:19. Bij lekker doorgassen loopt dat wel een beetje op.

Toeren over binnenwegen zonder stoplichten blijft het leukst: 1:21, al wil dit wel oplopen gedurende de vakantie (leer je haarspeldbochten weer beter rijden en zo...)

Veel hangt van de afsteling af. Heb met mijn div900 samen met een andere div gereden (allebei standaard): verbruik van mij 1:20 en van hem 1:15,5 terwijl we beiden dezelfde rijstijl hadden.
 
M\'n Fazer rijdt gemiddeld 1:20. Op vakantie op binnenwegen door de bergen met bepakking zo\'n 1:23.
Mijn ervaring is toch dat het erg afhangt van de afstelling van de motor. Ik ken iemand die op z\'n eerste Fazer 1:15 reedt en op z\'n tweede Fazer 1:19.
 
1:20 of 1:25. Nooit de tank leeggereden. Maar rustig rijd ik nooit en ik houd me alleen aan de snelheid bij flitspalen (als ze van achter flitsen). Dus als ik me aan de snelheid houd is waarschijnlijk 1:30 ook mogelijk.
 
zzr1100 d1

Ik ben een stevige doorrijder, ik haal gemiddeld zo\'n 1:14/15

Als ik het heel rustig aan doe (voor mij dan ;) ) haal ik 1:16/17

En als ik een dagje race zit het tegen de 1:12/13 aan.

Maar het boeit me lekker nix :+ als hij maar rijdt!
 
A27 is goed te doen....A12 en A4 ook...A7 ook....A6 ook...zelfs de A10 als je weet waar ze flitsen....dus nie ouwehoere...is best te doen...en als et jou niet lukt moet je toch es uitzoeken waar dat draaiding aan je rechter clipon voor is....
 
Ik houdt het nooit zo bij, tanken moet je toch :(
Ik kan +/- 250 km rijden voordat ik moet tanken, dan gooi ik er denk ik zo\'n 15 liter in = 1 : 16,66

Suzuki Bandit 600N
 
A27 is goed te doen....A12 en A4 ook...A7 ook....A6 ook...zelfs de A10 als je weet waar ze flitsen....dus nie ouwehoere...is best te doen...en als et jou niet lukt moet je toch es uitzoeken waar dat draaiding aan je rechter clipon voor is....

psies a27 is goed te doen, als je weet waar ze flitsen. De mobiele controles weet ik op een stuk van de A27 ook te vinden, dus zo het gas erop.
Ze verplaatsen nooit echt met die mobiele controles, misschiene een paar honderd meter dichterbij of verderweg, maar als je erop let kan je op tijd gas loslaten en evt. bijremmen
 
Mijn R1 rijdt gem. zo\'n 1:17 a 18

Op mijn reserve rijdt mijn R1 54.5 km :]

Hoe ik dat weet?
Toen kon ik namelijk verder lopen met mijn R1 aan de hand naar de bezinestation \ '(

LOL, ik kennet...mijne stond stil toen ik mn tuin in wilde rijden :P
Maaruh, je hebt 5 liter reserve...snelweg rijd ik 70 km reserve....en stad 50....moet ik zeggen dat stad ook veel gewheely betekent....
maar dan nog kom je boven de 55 km op je reserve...
 
Terug
Bovenaan Onderaan