Hoeveel rijdt jouw motor?

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Nou ben ik wel benieuwd; van een maat hoorde ik dat hij met een Kawa Ninja 900cc en een gem. snelheid van 130 km/h toch zeker wel 1:20 reed.

Dat rijdt mijn motor hooguit bij 100 km/h gem., maar ach, ik heb dan ook een Honda.
Dus ik heb zo het idee dat Kawa idd zuiniger is dan Honda en Yamaha.

Vandaar de vraag:

1: Wat voor merk motor heb je en ook cc-inhoud?
2: Hoe zuinig kan jouw motor rijden ?
 
Laatst bewerkt:
600 cc

Gemiddeld 1:14

Snelweg constant 130 kmh 1:16-17 (mag je geen gekke dingen doen)

Snelweg 180 kmh 1:10-11. Maar mijn fiets is erg dorstig. Bij dit misbruik (inclusief auto\'s aanduwen) moet ik er na een uur 17 liter bijgooien, terwijl een maat van me maar 14 liter (1:13) in z\'n 748 hoefde te gooien, een andere 15 liter (1:12) in z\'n R1. Daarom laten ze me meestal voorop rijden, moet altijd het eerste tanken.

Heb een keer 1:18 gereden, maar dat was toen ik de motor net had.
 
Mijn FZR600 doet altijd rond de 1:20 :} .

Vaak zelfs erboven als ik hem voor gewoon vervoer gebruik, alleen als ik echt ga bikkelen valt dat terug naar 1:18.

Valt me reuze mee in ieder geval, verbruikt nauwelijks meer dan een Diversion maar geeft je liters meer rijplezier :] !!!
 
fazer 600 doet 1 op 12 op de snelweg :)
maar toen ik met een kennis naar limbo land was toeren liep het kreng 1 op 24 !

tdr250 loopt ook zoiets en op de zelfde wegen
wel nog wat olie erbij reken

trx: hoop dat over een paar dagen te kunnen zeggen
 
Hmm.. ik hoorde al zoiets dat een R1 niet echt zuinig is (1:14 / 1:13) bij gemiddelde snelheden (140 km/h).

Typisch?

Een R1 is juist wel zuinig.
Bij rustig rijgedrag (maar das wel moeilijk) komt die makkelijk aan 1:17

Echter nadat ik me naalden hoger heb gezet loopt die een stuk minder zuinig, pakt wel lekker op.

Hoogste stand met tank was eens 265 km
Laagste stand was 150 km met volle tank
 
Als ik rustig rij kàn ik net boven de 1:10 komen, als ik rij zoals verboden is door de wet blijf ik daar vet onder ( en met N2O is het helemààl zo op, met 2 benzinepompen draaiend ). Handig met een 15 liter tankje, waarvan maar 12 liter effectief is \ '( . Vandaar die grotere tank ( 20 liter ) en die extra tank met 6 liter ( 4,5 effectief, de motor staat toch schuin tijdens het tanken ). Eindelijk kan ik eens een keer een tankstation voorbij !!!!! *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn Thundercat (600cc) doet het heel verschillend, afhankelijk van de temperatuur, wind etc.

Gemiddeld met dit weer op korte stukken 1:18.5
lange stukken 90km/h zo\'n 1:20 en het record toen ik hem net had (en dus erg suf reed) 1:24 op een 100km/h weg :P

Edwin
 
Yamaha Vmax 1200 cc standaard
1 op 10 a 1 op 11 met wat rag werk en lekker doorrijden op de snelweg

maximaal 1 op 16 bij 80 km/h en zn 5e versnelling pruttelsnelheid
 
Yamaha Vmax 1200 cc standaard
1 op 10 a 1 op 11 met wat rag werk en lekker doorrijden op de snelweg

maximaal 1 op 16 bij 80 km/h en zn 5e versnelling pruttelsnelheid

Ik ook zoiets: tussen de 1 : 9 en 1:16
Leuk injectie, maar het ding gaat er wel van zuipen...
 
Laatst bewerkt:
Als ik rustig rij kàn ik net boven de 1:10 komen, als ik rij zoals verboden is door de wet blijf ik daar vet onder ( en met N2O is het helemààl zo op, met 2 benzinepompen draaiend ). Handig met een 15 liter tankje, waarvan maar 12 liter effectief is \ '( . Vandaar die grotere tank ( 20 liter ) en die extra tank met 6 liter ( 4,5 effectief, de motor staat toch schuin tijdens het tanken ). Eindelijk kan ik eens een keer een tankstation voorbij !!!!! *D
Ik had eigenlijk verwacht dat je na 150 meter weer moest tanken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan