Hoeveel ringetjes tussen cilinders en blok??

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo allemaal

ik heb mijn motorblok onderhanden genomen
en nu moet ik mijn cillinders terug plaatsen

in het boek staat dat tussen de cillinders en het blok 2 rubberreingetjes moeten zoals op de tekening hier onder..

zal ook fototjes plaatsen hoe ik het nu heb in de schuur.
heeft iemand dit al eens gedaan, en weet hoe het moet ??
zelf benik er niet zeker van omdat 2 ringetjes nogal wat ruimte achterlaten

dus de vraag is :

1 of 2 rubberringetjes???

full
 
Laatst bewerkt:
voor zover ik eerder gezien heb zit er bij de yamaha's maar 1 ring aan de voetpakkingkant. Hoort die tweede ring niet ergens halverwege thuis(in die groef die in de cilinderbus zit ?)

Frans



lijkt mij ook dat die met de cylinderbus te maken hebben. Toen ik in de soes een nieuwe bus moest laten zetten, is er echter nooit gesproken over rubber ringen. dat spul zit zo netjes in elkaar geklemd. daar komt volgens mij toch niets tussen.

verder zitten bij mijn soes 6 ringen om 6 kopbouten tussen de cylinders en het carter. ik weet eerlijk gezegd niet meer waarvoor. misschien voor 6 olie kanalen ofzo. :? waren wel veel te dure dingen, omdat er een randje metaal in zat verwerkt. ik dacht 5 euro per stuk ofzo. ik heb de oude maar hergebruikt.
 
Je kijkt verkeerd op de tekening, ze moeten allebeide om de cilinderbus heen en vallen in 2 groeven in de cilinderbus(11007). Bovenaan net onder de rand zit een groef en een stuk naar onder zit er nog 1, die is duidelijk te zien. Dat is alleen van toepassing als je de cilinderbussen uit het cilinderblok hebt gehad. Tussen het cilinderblok en het carter zit alleen maar een gewone pakking (voetpakking, 11009).
 
Je kijkt verkeerd op de tekening, ze moeten allebeide om de cilinderbus heen en vallen in 2 groeven in de cilinderbus(11007). Bovenaan net onder de rand zit een groef en een stuk naar onder zit er nog 1, die is duidelijk te zien. Dat is alleen van toepassing als je de cilinderbussen uit het cilinderblok hebt gehad. Tussen het cilinderblok en het carter zit alleen maar een gewone pakking (voetpakking, 11009).


hmm klink logisch als ik zo naar die tekening kijk..
dat ik dat niet eerder had gezien ??

ik denk dat ik het zo ga doen zoals je zegt ..
of zal het verstandig zijn om kawashop te bellen maandog voor dubbelcheck?
 
hmm klink logisch als ik zo naar die tekening kijk..
dat ik dat niet eerder had gezien ??

ik denk dat ik het zo ga doen zoals je zegt ..
of zal het verstandig zijn om kawashop te bellen maandog voor dubbelcheck?

Zo'n tekening moet je altijd van boven naar beneden "lezen", dan zie je ook wel dat ze niet onder het cilinderblok komen. Ook zijn de beide groeven in de cilinderbus te zien waar ze in moeten vallen. Wat frans zegt klopt wel, er zijn ook motoren waar er wel een rubberring onder om de cilinderbus zit maar als ik zo op deze tekening kijk is dat hier niet zo. Vaak zit er dan ook wel een groefje om de cilinderbus heen in het cilinderblok waar de ring half invalt. Volgens mij is dat op de foto van frans ook zo.

maar je moet het zelf weten, tis jouw blok ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan