Hoeveel rondjes aanlopende rem

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Hoeveel rondjes zou een voorwiel moeten draaien voordat hij door 'aanlopende' remmen gestopt word?

Ben met een project bezig en remklauw links loopt aan (op gehoor) maar remt, zonder de hendel ingeknepen :+ , het wiel niet af. Kortom die blijft lekker rondjes draaien. Echter aan de andere kant remt de klauw het wiel al na ongeveer 3 rondjes af door het aanlopen. Is hier een soort globale regel voor, gezien je leest dat het aanlopen an sich niet zo vreemd is.
 
Nee hoor want dan zou het een grap zijn geweest, en dit is bloed serieus. Bedoel niet zo zeer het aanlopen maar het geluid van wrijving wat hoorbaar is bij de rechter klauw en links niet.
 
Moah, 3 rondjes valt nog mee zou ik zeggen. Als je project kan rijden zou ik even een rondje doen en van de voorrem afblijven, en dan als je stopt direct voelen of de schijf warm is of niet.
 
Hihih haha wat zijn we weer allemaal grappig vandaag :Y tegenwoordig geen cabaretkaartje meer te kopen om te kunnen lachen :) .

Inmiddels even het kopere remblokjes houder een beetje opgevijzeld en nu draait hij wel 10 rondjes met 1 FP. Doe ik het rustig aan dan inderdaad 3.

Ohja en voor alle grappen makkers, jullie willen beweren dat jullie rem niet aanloopt? Wat grappig laatste keer dat ik bij de dealer was liepen de remmen van de Honda's die uit de kratten kwamen ook lichtjes aan, heeft geloof ik iets te maken met het principe van remblokjes en een remschijf, maar ik zou er naast kunnen zitten. :Y
 
Hihih haha wat zijn we weer allemaal grappig vandaag :Y tegenwoordig geen cabaretkaartje meer te kopen om te kunnen lachen :) .

Inmiddels even het kopere remblokjes houder een beetje opgevijzeld en nu draait hij wel 10 rondjes met 1 FP. Doe ik het rustig aan dan inderdaad 3.

Ohja en voor alle grappen makkers, jullie willen beweren dat jullie rem niet aanloopt? Wat grappig laatste keer dat ik bij de dealer was liepen de remmen van de Honda's die uit de kratten kwamen ook lichtjes aan, heeft geloof ik iets te maken met het principe van remblokjes en een remschijf, maar ik zou er naast kunnen zitten. :Y


Tuurlijk lopen alle remmen aan, komt door het olie nivo wat boven de remblok in de leiding zit en er voor zorgt dat de blok altijd zo dicht mogenlijk tegen de schijf zit
 
Dat is wat ik zeg en dan heb je van die gasten die hier dan 'grappig' op willen reageren. Maar op het moment dat er een echt antwoord nodig is zijn ze nergens te bekenen.
 
Dat is wat ik zeg en dan heb je van die gasten die hier dan 'grappig' op willen reageren. Maar op het moment dat er een echt antwoord nodig is zijn ze nergens te bekenen.
Dat was dan niet helemaal duidelijk. Misschien zou je volgende keer de vragen beter af kunnen stemmen op de beoogde lezer.
En ja, een schijfrem loopt altijd aan. Alleen als hij echt niet goed terugkomt wordt hij warm en gaat dan knijpen, maar normaal gesproken gebeurt er niets.
 
aanlopen is best logisch, omdat er geen kracht is die de blokjes weer van de schijf wegtrekt. 3 rondjes is toch niet zo vreemd!? Het blokje aan de kant waar de zuiger niet zit , die glijdt over 2 pijpjes ook heen weer en klemt met dat systeem de schijf echt in. zitten deze pijpjes en de bijbehorende rubber goed in de vaseline, zodat dit ook soepeltjes gaat?
 
Hihih haha wat zijn we weer allemaal grappig vandaag :Y tegenwoordig geen cabaretkaartje meer te kopen om te kunnen lachen :) .

Inmiddels even het kopere remblokjes houder een beetje opgevijzeld en nu draait hij wel 10 rondjes met 1 FP. Doe ik het rustig aan dan inderdaad 3.

Ohja en voor alle grappen makkers, jullie willen beweren dat jullie rem niet aanloopt? Wat grappig laatste keer dat ik bij de dealer was liepen de remmen van de Honda's die uit de kratten kwamen ook lichtjes aan, heeft geloof ik iets te maken met het principe van remblokjes en een remschijf, maar ik zou er naast kunnen zitten. :Y
Ok, ok.

Dat je je remmen wat hoort is heel normaal. Ook wanneer je niet remt liggen de blokken aan aan de remschijf (vandaar het slepende geluid). Dit betekent echter niet dat er echt kracht wordt gezet op de schijf.
De veerplaatjes die op je blokken zitten zouden er als het goed is voor moeten zorgen dat je blokken wel aanliggen, maar niet aanlopen zeg maar.

Is overal zo. Ook bij auto's. Als je een auto aan de voorkant opkrikt en het wiel een slinger geeft draait het wiel ook ongeveer 1 rondje voordat ie weer stil staat. Idem voor de achterkant.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ok.

Dat je je remmen wat hoort is heel normaal. Ook wanneer je niet remt liggen de blokken aan aan de remschijf (vandaar het slepende geluid). Dit betekent echter niet dat er echt kracht wordt gezet op de schijf.
De veerplaatjes die op je blokken zitten zouden er als het goed is voor moeten zorgen dat je blokken wel aanliggen, maar niet aanlopen zeg maar.

Is overal zo. Ook bij auto's. Als je een auto aan de voorkant opkrikt en het wiel een slinger geeft draait het wiel ook ongeveer 1 rondje voordat ie weer stil staat. Idem voor de achterkant.



Ik blijf erbij, het is maar net hoe hard je m rond slingert.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan