Hoeveel toeren is normaal???

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
Ik vroeg me af als je met een bepaaldesnelheid rijdt bijvoorbeeld 80 km/u hoeveel toeren je dan moet rijden? Te laag lijkt me niet goed maar te hoog ook niet. Ps ik rij op een R1.
 
hey iedereen.
ik ben zelfs nog maar 4 dagen aan het rijden dus ben nog wat groen achter de oren :-)
heb me een gpz500s gekocht om te leren rijden.
Het is op papier 25kw , maar eigenlijk vind ik dat die moto redelijk wat vermogen heeft .
Hoe kan je zien wanneer een moto is afgesteld?
En kan iemand me wat meer vertellen over dat type moto ?
 
Sja ik vind hoe dan ook mijn motor (Kawa Z 550 GT) het lekkerst rijden tussen de 5000 en 6000 toeren in gewoon dagelijks verkeer. Daaronder "smoort" de motor teveel als je gas geeft en is de gasrespons gewoon te traag, daarboven (zeg maar 7000+) issie soms een beetje te happig en maakt hij gewoon teveel herrie. Lijkt mij sowieso niet echt bevordelijk voor de slijtage om bijvoorbeeld continue 7000/8000 toeren in z'n 1 of 2 te rijden. Te weinig rijwindkoeling lijkt mij...

Ohja, snelweg vertaalt bij mij naar: 6000 toeren bij 120 km/u ongeveer (6e). Hij houdt ermee op bij 160, dan gaat'ie het rode toerengebied in.
 
Mijn Bandit rij ik normaal tussen de 2.000 en 5.000 toeren. Bij sportiever gebruik zit ik ergens tussen de 4.000 en 10.000 toeren. Het rode gebied begint bij 11.000 toeren, maar het vermogen neemt vanaf 9.500 alweer af.
In de hoogste versnelling (5) maakt ie bij 140 precies 5.000 toeren.
 
hey iedereen.
ik ben zelfs nog maar 4 dagen aan het rijden dus ben nog wat groen achter de oren :-)
heb me een gpz500s gekocht om te leren rijden.
Het is op papier 25kw , maar eigenlijk vind ik dat die moto redelijk wat vermogen heeft .
Hoe kan je zien wanneer een moto is afgesteld?
En kan iemand me wat meer vertellen over dat type moto ?
Een GPZ500S op volvermogen (ca.60pk) zal vlot naar de 180 op de teller gaan.
Een GPZ500S met 25kW zal boven de 140 echt moeite krijgen om het gevecht met de wind te winnen. Bij twijfel kan je de motor ook een keer op een (dyno) bank zetten.
Type motor is een parallel twin met 8 kleppen, of bedoel je dit niet :?
 
hey iedereen.
ik ben zelfs nog maar 4 dagen aan het rijden dus ben nog wat groen achter de oren :-)
heb me een gpz500s gekocht om te leren rijden.
Het is op papier 25kw , maar eigenlijk vind ik dat die moto redelijk wat vermogen heeft .
Hoe kan je zien wanneer een moto is afgesteld?
En kan iemand me wat meer vertellen over dat type moto ?
Heej Geertigo :W
Kom HIER anders even kijken en stel daar je vraag nog eens... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan