hoeveel toeren rijd je op een 600cc supersport

Als dat ding er niet overkan had ie geen motor moeten worden...dus warmrijden en gassss geven met dat ding. Daar is ie voor gemaakt.
 
Op zaterdag 19 april 2003 16:49 schreef Revolution het volgende:
Als dat ding er niet over kan had ie geen motor moeten worden...dus warmrijden en gassss geven met dat ding. Daar is ie voor gemaakt.

Ergens niet over kunnen = Nederlandse vertaling van het Fries. In het Nederlands kan een motor er tegen (of niet tegen).

:P
 
Tja kreeg gisteren te horen dat ik of teveel korte afstanden rijd of dat ik niet hard genoeg door gas.

Dat laat ik me niet zeggen. Dus minimaal 5500 toeren vanaf gisteren ;)
 
Zal ik wat ff in de ronde gooien, volgens mij heeft het niets te maken met toerentallen maar met de maximale zuigersnelheid. Mijn Ducati komt met moeite net over de 8000 omw/min (lange slag) terwijl bij een Yamaha R6 (korte slag) de feest pas begint. Ik heb van een R6 nog niet gehoord dat ie olie zuipt en dat is wel bij mij toen aan de orde geweeest.

Nee, gewoon met beleid rijden bijv netjes op temp brengen, goede olie gebruiken en je zult geen problemen verwachten met je blok.
 
Motor slijt het meest na de koude start, na rustig warm rijden ( en dat duurt langer dan je denkt!!), kun je rustig het gas op draaien en dan is het lekker GENIETEN :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan