Hoeveel toeren zijn (te) veel toeren?

haha jij rijdt precies zoals ik reed met 25 kw. boven de 8000rpm grijprt de begrenzer in en is het over, dan nemen alleen de trillingen en de herrie toe (herrie is natuurlijk een mening O-) )
maar als het kitje eraf gaat begint de pret pas bij 8000 rpm, en als ie warm is en ik uit het bewoonde gebied ben laat ik hem nogal graag tot 13.000 rpm gaan, voor die mooie kawa-huil en de power. rooie gebied gebruik ik eigenlijk alleen op circuit, want eht is niet voor niets rood.
bij rustig rijden schakel ik bij zo'n 6000 rpm.


Ik heb op het moment ook een Kawasaki ZX6R 25KW maar die van mij trek hard tot ongeveer 4000 toeren dan even wat minder tot 8000 en dan gaat ie weer tot 11000
 
Als ie stilvalt heb je te vroeg geschakeld
Als er olie uit je blok spuit had je al moeten schakelen
Als ie blokkeerd achteraan heb je te vroeg teruggeschakeld


Ik hoop dat je der wat aan hebt :P
 
toeren.

Gewoon een keer in de week toeren. Hoewel, toeren met bv. Hewi per definitie teveel zou zijn. Daarentegen zou je met Hetty wel elke dag kunnen toeren, zo zie je maar hoe relatief dat toeren is.

Zelf hou ik niet zo van toeren, maar meer van knallen.

B|


edit
oops, betrapt op het niet lezen van een topic. :X
 
Laatst bewerkt:
Vroeger was 78 toeren normaal. Later werd dit 45 en 33 toeren. Dit alles is vervangen door een ander medium en dat draait op 200 toeren.
 
ff een vermogensgrafiek van de motor waarvoor je het wilt weten opzoeken en kijken waar de het maximale vermogen ligt. Alle toeren daarboven zijn te veel...

Te veel toeren voor een dikke V-twin is ook een heel andere verhaal dan voor een 4 in lijn racer.
 
Ik stel voor neem een mooie,ruime en overzichtelijke weg(met stoplichten en zonder flitspalen)ga als het rood is helemaal vooraan staan op het midden van de rijstrook als het groen is geef je een beetje gas en laat de koppeling langzaam opkomen,dit,om (on)gewenste bijverschijnselen(wheelies) te voorkomen,als je wat vaart hebt draai je met alles wat je hebt het gas vol open hou je de toerenteller in de gaten.
Als het beestje begint in te houden weet je waar de begrenzer zit(handig)jas je soes in zijn 2 en herhaal de procedure,idem 3 t/m 6.(doch doorschakelen voordat de begrenzer inkomt).
Terwijl je dit doet brul uit alle macht powwwwwwwwwwwwr!!!!!!!!,zodat het flink donderd in je helm ondertussen luister je naar het overdonderende geratel van de kleppen van dat oliegekoelde blok van je en het sonore inlaat geluid van het luchtfilter.
(Shit ik begin nu alweer te kwijlen terwijl ik het pas 3 uur geleden zelf nog gedaan heb).
 
een nog betere manier is tussen 5000 en 7000 toeren laten lopen met de koppeling aangetrokken en wachten tot het licht groen wordt.
Dan op laten komen en gas bijgeven zodat je net wel/net geen wheelie maakt :+
Je denkt misschien is die gek geworden maar probeer het maar eens, het is eenvoudiger dan je denkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan