hoeveel vandaag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man dat was gewoon een bedankje, hij/zij zwaaide even naar je...
_O- _O- Daarom deed ie et tig keer ja, eerst omgedraaid op zn motor stilstaand terwijl et groen was. En nog een keer tijdens et rijden. En bij et volgende stoplicht weer.

_O-


maar........ tis veel te lekker weer om te zeuren over types die er over een tijdje toch niet meer zijn. ik ga nog even lekker de tuin in *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- Daarom deed ie et tig keer ja, eerst omgedraaid op zn motor stilstaand terwijl et groen was. En nog een keer tijdens et rijden. En bij et volgende stoplicht weer.

_O-


maar........ tis veel te lekker weer om te zeuren over types die er over een tijdje toch niet meer zijn. ik ga nog even lekker de tuin in *O* *O*
Wat een held ;(
 
edit: overigens ben ik het er niet 100% mee eens dat een ieder dat zelf moet weten. Als je namelijk zwaar verongelukt en gehandicapt wordt (door je eigen fout) dan kost je de rest van je leven de maatschappij veel geld.

We betalen met zijn allen aanzienlijk meer aan de kosten van rokers en drinkers dan aan gehandicapte motorrijders. Dus hoe groot is het probleem nou werkelijk?

Nee, ik ga niet in een shirtje en een gewone jeans op de motor. Ik vind het ook stom om zonder bescherming te rijden. Maar ik ga anderen niet voorschrijven hoe ze zich moeten kleden.
 
We betalen met zijn allen aanzienlijk meer aan de kosten van rokers en drinkers dan aan gehandicapte motorrijders. Dus hoe groot is het probleem nou werkelijk?

Nee, ik ga niet in een shirtje en een gewone jeans op de motor. Ik vind het ook stom om zonder bescherming te rijden. Maar ik ga anderen niet voorschrijven hoe ze zich moeten kleden.
Helemaal mee eens dat rokers en drinkers veel meer kosten. Ik doe dan ook geen van beide en vind dat daar hard wat aan gedaan mag worden. (zelfde als drugsgebruikers).

Ik schrijf ook niemand voor hoe ze zich moeten kleden hoor, ik geef alleen aan dat ik moe wordt van het gezeur elke keer als er een opmerking wordt gemaakt over tshirtjes terwijl ze vervolgens wel verwachten dat we met zn allen opdraaien voor de kosten. (Ja zoveel gehandicapte motorrijders zullen er niet zijn door zulke dingen, maar elke die er wel is kost geld. Elke minder scheelt weer.)
 
Vandaag wel voor het eerst meer dan 100km gereden op een dag met de motor, en het was heerlijk. Was goed te doen. Wel een paar motor rijders gezien, maar geen gekken er tussen. Was een heerlijke dag! Nu maar hopen op zo min mogelijk slachtoffers!
 
We betalen met zijn allen aanzienlijk meer aan de kosten van rokers en drinkers dan aan gehandicapte motorrijders. Dus hoe groot is het probleem nou werkelijk?
Nee, dat doen we niet. Die gaan beiden eerder en sneller de pijp uit en zijn goedkoper, nog los van accijnzen.
Maar ik ga anderen niet voorschrijven hoe ze zich moeten kleden.
Sommige mensen zijn gewoon te stom om zelf na te denken, alhoewel ik ook tegen een kleding-gebod ben.
 
Ik schrijf ook niemand voor hoe ze zich moeten kleden hoor, ik geef alleen aan dat ik moe wordt van het gezeur elke keer als er een opmerking wordt gemaakt over tshirtjes terwijl ze vervolgens wel verwachten dat we met zn allen opdraaien voor de kosten. (Ja zoveel gehandicapte motorrijders zullen er niet zijn door zulke dingen, maar elke die er wel is kost geld. Elke minder scheelt weer.)

Solidariteit kost geld. Ik heb dat ervoor over. Ook wanneer andere mensen ongezonde dingen doen, of om een andere reden veel geld kosten. Aangeboren aandoening bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat doen we niet. Die gaan beiden eerder en sneller de pijp uit en zijn goedkoper, nog los van accijnzen.Sommige mensen zijn gewoon te stom om zelf na te denken, alhoewel ik ook tegen een kleding-gebod ben.
Zag ik laatst wat cijfers over, rokers leveren jaarlijks veel op aan accijnzen. Maaaaaar kosten het tienvoudige van wat ze "opleveren" aan extra medische kosten. (bijv complicaties bij operaties door slechte gezondheid veroorzaakt door het roken). Dus dat van accijnzen gaat niet op. Maar overheden zijn meestal kortzichtig en van de korte duur met het oog op verkiezingen dus is roken nog altijd niet verboden.
 
[me="Blade"]steekt er nog ééntje op...[/me] ;)
Geniet er van hehe

We gaan wel erg hard offtopic overigens :+ (hoewel het mij nog steeds niet duidelijk is wat de bedoeling van de TS nou is met dit topic..... _O- )
 
. Als je namelijk zwaar verongelukt en gehandicapt wordt (door je eigen fout) dan kost je de rest van je leven de maatschappij veel geld.
.

Ik rook niet,nooit gedaan.

Aids hoef ik ook niet bang voor te zijn.
Hart en vaatziektes ook onbekend.

Nooit zwanger geweest.

Kun jij een en ander voor me terughalen aan premies?
 
Laatst bewerkt:
http://www.pwc.com/nl/nl/persbericht/rendement-van-preventie-becijferd.jhtml

Overigens:

Roken leidt tot een hoger ziekteverzuim en een lagere arbeidsproductiviteit. Dat maakt de gunstige effecten van stoppen zo groot. Het hoogste gemiddelde rendement voor de maatschappij wordt behaald wanneer mensen tussen hun 20e en hun 44e stoppen met roken. Namelijk ca. 12.000 euro per gestopte roker. Kiezen rokers er overigens voor te stoppen na hun 45e dan is het gemiddelde maatschappelijke rendement negatief. Dat komt doordat de lange termijn gezondheidskosten voor rokers in de laatste levensjaren relatief gering zijn, en de winst aan productiviteit en arbeidsverzuim daar niet meer tegenop wegen.

Overmatig alcoholgebruik heeft een flinke impact op de maatschappij. Zo wordt alleen al 144 miljoen euro per jaar uitgegeven aan het aanpakken van alcoholgerelateerde misdaad en ongelukken. Daarnaast zijn de ziektekosten voor een alcoholist op jaarbasis gemiddeld 10 procent hoger dan voor een niet-alcoholist.



Het lijkt erop dat je als maatschappij beter het drinken kunt ontmoedigen dan het roken. Qua rendement tenminste.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan