hoeveel vaste lasten voor supersport?

CitizenErased

MF veteraan
13 nov 2001
6.622
25
Oceania
Ik was benieuwd naar de hoogte van de verzekeringspremie en de wegenbelasting. Hoeveel betalen jullie daar nu zoal voor? Misschien wel makkelijk als je er ook even bij vermeld om welke motor het gaat, bouwjaar, je eigen leeftijd...
 
wegenbelasting is makkelijk
elke motor 120 piek of als oldtimer kwijtgescholden

verzekering, ligt er aan wat je wilt

alle verzekeringen zijn in verhouding even duur aan de hand van wat je rijdt, hoe oud je bent en hoeveel schadevrije jaren
dus even bij diverse instanties informeren

(uitzonderingen daargelaten )



[edit] 120 piek zie Gizzmo13 [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Wegenbelasting is voor elke motor hetzelfde.
120,- gulden per jaar, moet je wel per jaar betalen, anders betaal je het dubbele.

Verzekering is geheel afhankelijk van leeftijd,motor en verzekeringsmaatschappij.

Wa en Wa plus zijn goed te betalen, All Risk kan heel duur zijn, zelf betaal ik weinig, 890,- gulden voor R1 all risk. Wel 75% no-claim.

Afhankelijk van rijstijl en KM\'s zijn benzine en banden grootste kostenpost, en natuurlijk lopen de onderhoudskosten behoorlijk op, maar ik doe al het onderhoud zelf.
 
Jaar T-cat \'98 GULDENS :j

1200,- verzekering all-risk - 3 jaar schade vrij, 23 jr

1300,- garagebox

120,- wegenbelasting

1000,- reparaties / beurten allerlei
----------- +
4600,-

verschilt per jaar, dit jaar alleen al nieuwe banden nodig voor 700,- oid ;(
 
Laatst bewerkt:
Vergelijken tussen verzekeringen kan HEEEEL VEEEL geld besparen.

En goed de polisvoorwaarden doorlezen, dat kan ook HEEEEL VEEEL ellende besparen.

Wegenbelasting is volgens mij niet in heel Nederland gelijk. Op het basisbedrag komen nog de provinciale opcenten. Zal echter geen 5 euro uitmaken.

Ik reken maar niet teveel wat dat motorrijden ieder jaar kost, wordt ik helemaal gek. Vaste kosten is nog wel te overzien. Maar de variabele kosten ... dik 1300 l benzine, 3 achterbanden, 2 voorbanden, 2x kleine beurt, 1x grote beurt. ;(
 
>> Algemene Praat

Nee, niet in algemene praat, ik ben nml alleen geinteresseerd in de kosten bij een \"supersport\".

Maar kan iemand een indicatie geven, wat zou een 21 jarige nou kwijt zijn als hij een nieuwe, laat eens zeggen, een nieuwe kawasaki ninja zx-6r ( :9~ ) koopt, en deze all risk verzekerd...

Ik ben nml van plan een zx-6r te kopen volgend jaar :]
 
Nee, niet in algemene praat, ik ben nml alleen geinteresseerd in de kosten bij een \"supersport\".

Maar kan iemand een indicatie geven, wat zou een 21 jarige nou kwijt zijn als hij een nieuwe, laat eens zeggen, een nieuwe kawasaki ninja zx-6r ( :9~ ) koopt, en deze all risk verzekerd...

Ik ben nml van plan een zx-6r te kopen volgend jaar :]
Dan zal ik de titel ff editen, zodat het duidelijk is dat het om een supersport gaat. :)

Dan maggie wel weer terug.

Wat je kwijt bent? VEEL, reken op minimaal 3000 gulden per jaar om een ZX6R all risk te laten verzekeren op je 21e. :(
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je hem effe in het \"goede\" :) forum plaatst. Ben nml niet zo geinteresseerd in de premies voor een oldtimer ofzo...
 
Ja, je bent echt een bom duiten kwijt als 21 jarige met een supersport. Er wordt verzekerd op het aantal kW\'s wat de motor heeft. En aangezien een 600cc Ninja aardig wat kW\'s heeft, betaal je meer dan mij (met op het moment 18kw) :) En bovendien betaal je je tot je 24e scheel aan een verzekering, net als bij auto-verzekeringen.

3000 piek all risk is het ongeveer wel ja, en dan komt er dus nog brandstof, onderhoud en wegenbelasting bij. Maargoed, een tientje in de maand (guldens) is niet veel. Al met al ben je misschien per jaar zo\'n 5000 a 6000 gulden kwijt all in denk ik. misschien zelfs wel meer. Maar dus wel inclusief benzine, alle beurten, verzekering, wegenbelasting enz.

Of reken ik nu veelste veel?
 
als je je motor uit je pocket betaald...dan hebbie alleen verz. en onderhoud + w.b.

maarja ...er zijn ook mensen die hebben hun bike gefinancieerd...zeg maar...

dus dat moet je ook nog eens optellen...
 
Nee, niet in algemene praat, ik ben nml alleen geinteresseerd in de kosten bij een \"supersport\".

Maar kan iemand een indicatie geven, wat zou een 21 jarige nou kwijt zijn als hij een nieuwe, laat eens zeggen, een nieuwe kawasaki ninja zx-6r ( :9~ ) koopt, en deze all risk verzekerd...

Ik ben nml van plan een zx-6r te kopen volgend jaar :]



HOI...ik heb het antwoord op je vraag...en je wordt er vast niet vrolijker van..

Ik ben nu 23 en krijg vrijdag mijn \'99 zx6r
De verzekering kost me rond de 750 piek voor WA+diefstal...dus geen All Risk..
Omdat ik nog geen schadevrije jaren heb opgebouwd
zou ik voor een all-risk ong. 4000 piek betalen. :(
Vaak heb je ook nog een alarm nodig van 1000 piek..
dus tel dat er ook nog maar ff bij.. :(

Als ik 24 ben val ik dacht ik in een gunstigere
categorie, dan nog een alarm en een VRO1 cursus en dan hoop ik dat de All Risk wel te betalen is..


Als ik andere forum leden hier zo lees, doen ze
meestal niet veel meer dan 5000km met hun achterband, reken er daar dus ook maar 2 van per jaar, das weer 100 piek per maand...
o ja, ben de voorband vergeten |( weer een paar tientjes...

Dan nog het race-water en de afschrijving... :(
Nee, zo\'n tweewieler melkt je aardig uit, maar in
tegenstelling tot een koekblik is het elke cent waard!!! :]

succes
 
Laatst bewerkt:
Op dinsdag 15 januari 2002 10:05 schreef twisted Paul het volgende:maar in tegenstelling tot een koekblik is het elke cent waard!!! :]
:^


ik ben ook 23 en betaal nu FL 2500,- voor all risk verz. niet leuk maar als je wat krijgt hebbie niet zoveel gezeik en kan je weer snel rijden
ik zit nu op 45% noclaim met m\'n fiets
die prijzen zijn echt niet normaal meer hoor maar ja je ben jong en je wilt wat he :) of was het nu :(

 
Laatst bewerkt:
Betaalde voor mijn LTD 250, 250 piek per jaar WA
Geen schadevrije jaren ofzo. Gewoon een beetje overleggen/onderhandelen met je verzekeringsadviseur
 
Laatst bewerkt:
Kosten voor mijn motoren per jaar. Mijn leeftijd is 20.

Voor de Suzuki SV650S, bouwjaar 2000 (voor circa 30.000 km):
- wegenbelasting: F 120,-
- verzekering WA + all-risk: F 850,-
- onderhoudskosten (beurten, banden, etcetera) F 3.000,-
- benzine (circa 1700 liter): F 3.700,-
Totaal: F 7.670,- (€ 3.480,49)
(- extra accesoiries: F 1.500,- niet meegerekend)

Voor de Kawasaki ZZ-R600, bouwjaar 1994, weet ik het nog niet, hier rijd ik net mee:
- wegenbelasting: F 120,-
- verzekering WA + beperkt casco: F 560,-
Voor de rest nog geen kosten gehad.

Waarschijnlijk ga ik zo\'n 8.000 km op de SV rijden en 22.000 op de ZZR. En afschrijving reken ik voor de SV niet mee, want die ruil ik niet in. Zou ongeveer F 4.000,- zijn in 2,5 jaar.

Duidelijk? :)

(Trouwens mijn SV zou met afschrijving ongeveer voor 32 gulden cent per kilometer rijden. Alles zit er dan in. Doe dat maar eens na met een echte auto, geen wrak. En anders zou het nog niet uitmaken, motor is veel leuker.)
 
Laatst bewerkt:
zowiezo VEEL te VEEL

Het meeste zit \'m nog in 1. de allrisk verzekering voor iemand van 21 zonder schadevrije jaren en 2. de benzine. Al eens uitgerekend voor hoeveel je tankt ? Prive voor m\'n autootje tank ik alleen al 3500 piek per jaar, en dan rijd ik nog zuinig ook ! Met een motor ga je vaker voor de lol een lekker stuk rijden.

Tot je 24e bent je gewoon redelijk te lul met de onkosten aan een jonge supersport.
 
Begin anders met een wat simpelere (motor en) verzekering die wat goedkoper is. Zo bouw je ook je jaren op en kun je enkele tijd overgaan naar een allrisk, met zoveel no-claimkorting (zolang je die natuurlijk hebt weten te behouden).
 
Kawasaki ZX-6R \'96
24 jaar
All-risk met €450 eigen risico
4 jaar schadevrij
Bonus/malus-trede 10 (60% korting) €775 (trede 0 = €1750)

Belasting €55
Benzine (ruim 1300 liter) €1600
Onderhoud €300
Banden (2x voor, 3x achter) €700

Totaal ca €3400 (bijna HFL 7500) per jaar!

Dat is €0,19 per km (18000 km)
 
Laatst bewerkt:
Verzekering is geheel afhankelijk van leeftijd,motor en verzekeringsmaatschappij.

Wa en Wa plus zijn goed te betalen, All Risk kan heel duur zijn, zelf betaal ik weinig, 890,- gulden voor R1 all risk. Wel 75% no-claim.

Mmmm, interessant denk dat ik voor mijn nieuwe R1 zo\'n 1200,- GULDEN moet gaan betalen.
Heb ook 75% no-claim wel opzittende verzekering en belangrijk 0 gulden/euro eigen risico.
En 3 jaar lang nieuwwaarde terug bij total loss, rij alleen maar max. 2 jaar met een motor :) .

Wat is jouw eigen risico en bij welke verzekering zit je ????

gR1d
 
Mmmm, interessant denk dat ik voor mijn nieuwe R1 zo\'n 1200,- GULDEN moet gaan betalen.
Heb ook 75% no-claim wel opzittende verzekering en belangrijk 0 gulden/euro eigen risico.
En 3 jaar lang nieuwwaarde terug bij total loss, rij alleen maar max. 2 jaar met een motor :) .

Wat is jouw eigen risico en bij welke verzekering zit je ????

gR1d

Ik zit bij Unive, maar nog in de oude constructie, nu zijn regels iets veranderd ten opzichte van alarm en diefstal.

Ik heb wel 250,- gulden eigen risico en verzekering is zonder opzittenden verzekering 80,- gulden en zonder rechtsbijstand 80,- gulden.

rechtbijstand heb ik al in een totaal pakket.
opzittenden verzekering slaat helemaal nergens op.

Alleen eerste jaar volledig vergoed, maar daarna hanteren ze en afschrijving van 1% per maand, dus dat is ook maar 360,- gulden per jaar.

Dus jij betaalt zowiezo je afschrijving, ik pas als ik schade maak. Bedoel het verschil in premie.
Komt dus aardig overeen.
 
Laatst bewerkt:
Opzittende alleen \"voordeel\" bij overlijden ;( .
Zal binnenkort even contact opnemen met tussenpersoon ivm verzekering van de motor over de exacte premie, heb nu de verzekering opgeschort.

Ps. Verzekering gaat waarschijnlijk bij de Europeesche gaan lopen (alarm niet verplicht maar heb er wel een :) )

gR1d
 
Terug
Bovenaan Onderaan