Hoeveel volt is de accu

skoepje

Die hard MF'er
13 dec 2003
570
0
Hoi, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet vinden wat ik zoek....

Mijn accu is leeg en om morgen (zaterdag dus) bij paul (ritzen) te komen moet ik dat ding ff opladen, maar nu weet ik natuurlijk niet hoeveel volt ik erop mag zetten. ik heb een lader kunnen lenen van iemand die in te stellen is op verschillende voltages. Als iemand het weet dan ben ik helemaal geholden.
Ik ben niet zo technisch, en kon het ook niet op de accu terugvinden, die zit namelijk netjes verstopt.
(rood is plus en zwart is min toch? maar dat zal ik wel terug kunnen vinden in de handleiding van de oplader)


Het gaat om een virago xv 535 ik weet niet of dat nog verschil maakt?
 
Wat plus en min is staat duidelijk in de pool of op je accu (rood idd meestal plus). Niet alle motoren zijn 12 volt maar die van jou wel ..succes
 
thx gaat me lukken :) Ga er morgen mee aan de slag. Hoop dat ie dan weer start!
 
Als je gaat rijden dan laad je accu toch ook gewoon weer op?
dan zal hij wel moeten starten. Ik heb altijd één principe, accuproblemen, vervangen die boel. Niet allemaal truukjes uithalen om hem weer goed te krijgen. Kost ongeveer 50 euro dus dat drukt de pret niet.
De meeste moderne motoren hebben allemaal een accu van 12 volt. Misschien de ouderen nog op 6 maar ik ken ze niet.
 
Hoi, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet vinden wat ik zoek....

Mijn accu is leeg en om morgen (zaterdag dus) bij paul (ritzen) te komen moet ik dat ding ff opladen, maar nu weet ik natuurlijk niet hoeveel volt ik erop mag zetten. ik heb een lader kunnen lenen van iemand die in te stellen is op verschillende voltages. Als iemand het weet dan ben ik helemaal geholden.
Ik ben niet zo technisch, en kon het ook niet op de accu terugvinden, die zit namelijk netjes verstopt.
(rood is plus en zwart is min toch? maar dat zal ik wel terug kunnen vinden in de handleiding van de oplader)


Het gaat om een virago xv 535 ik weet niet of dat nog verschil maakt?


Normaal gesproken is een accu voor een motor 12V. De laad spanning zal zo rond de 14,5 - 14,7 volt liggen.

Stomme vraag natuurlijk, maar staat het er niet gewoon op :X
 
Normaal gesproken is een accu voor een motor 12V. De laad spanning zal zo rond de 14,5 - 14,7 volt liggen.

Stomme vraag natuurlijk, maar staat het er niet gewoon op :X

Is dus niet zo'n heeele stomme vraag :P
Heb zelf hier nog een oud accuutje (moet ik nog weggooienbrengen) van me CB'tje staan. En nee....daar staat het dus (ook) niet op |(
 
bedankrt voor alle reacties, ik kon het nergens op de accu terug vinden en ook niet in het onderhoudsboekje van de motor. Hij staat nu op te laden (op aanraden van Paul Ritzen) en ik ga er dalijk mee naar Weert.

Ik zie wel wat eruit komt....
 
Je zou nog eens kunnen kijken hoeveel cellen de accu heeft (meestal zie je dit aan de 'dopjes' waar je de accuvloeistof kunt bijvullen of iets verdiept liggende 'rondjes' bij onderhoudsvrije accu's). Per 'dopje' of 'rondje' is één cel, en elke cel heeft een nominale spanning van iets meer dan 2 volt. Zes dopjes/rondjes is dus 12 volt (laden met 13,8 volt, niet meer dan dat als je de accu heel wilt houden!), 3 dopjes/rondjes is 6 volt (laden met 6,9 volt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan