Hoeveel voor veiligheid?

bedenk iets voor lekke banden...ofzo.. :)

ketting...en 40 euro ...
nee ik heb er geen geld voor over.. :)
 
Het knappen van de kettingen kwam niet op een specifiek machine voor. Het is dus niet te zeggen dat het merk afhankelijk is.

Wel is het zo dat Honda als enige merk probeert ongevallen door een kettingbreuk te reduceren.

Kortom: Ketting breuk kan op iedere motor voorkomen (als er ketting aandrijving is natuurlijk)

Honda bescherm nog enigzins andere merken hebben nog niets
 
Het knappen van de kettingen kwam niet op een specifiek machine voor. Het is dus niet te zeggen dat het merk afhankelijk is.

Wel is het zo dat Honda als enige merk probeert ongevallen door een kettingbreuk te reduceren.

Kortom: Ketting breuk kan op iedere motor voorkomen (als er ketting aandrijving is natuurlijk)

Honda bescherm nog enigzins andere merken hebben nog niets

Ik zou dan bijna denken dat Honda daar reden toe heeft.

Ik mag aannemen dat de andere merken ook echt wel ermee bezig zouden gaan wanneer daar reden toe is.
 
Het is puur een stukje extra van Honda.

Een kettingbreuk wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door:

1) verkeerde montage
2) slecht onderhoud
3) niet op tijd vervangen van ketting en tandwielen

Een producent van een ketting (Regina of DID om maar ff een open deur in te trappen) zou zich nog verantwoordelijk kunnen voelen. Maar het is dus niet echt het "pakkie aan" van een motormerk
 
Ik zou het niet gauw kopen... Voor mijn gevoel staat of valt dit probleem in 99,99999% van de gevallen met goed onderhoud. Ook bij verkeerde montage, zoals te strak, uit het lood en meer van die gein... Bij ketting smeren check ik ook altijd effe of de ketting nog goed is (achterkant tandwiel check)... En daarnaast: Hoe groot is de kans dat je achterwiel vastslaat hierdoor? 1 van de drie of nog minder? Als het om veiligheid bij kettingbreuk zou gaan, denk dan eerder aan iets dat voorkomt dat de ketting je been kan raken... Stond bij Motoport laatst een GSX-R1100 met een gebroken ketting... Was door de plastic kettingkap geslagen... Niet bekend of ook het been van die gast geraakt is, maar dat lijkt me eerder voorkomen bij knappende ketting dan vastlopen achter... Dus nee, los kopen zou ik het niet... Als onderdeel van een ketting- of tandwielset, die al specifiek voor een type zijn, maak je meer kans... Misschien een theorethische samenwerking met een kettingboer?
 
Ik steek die 40 euro in het onderhoud van ketting en tandwielen. Gewoon op tijd vervangen. Knapt je ketting? Tja dan heb je gewoon pech ;)
 
Ik zou 't product wel aanschaffen. Het brengt toch een stukje veiligheid met zich mee en dat is altijd meegenomen. Het is maar net hoe je 't bekijkt...Misschien volgende ondernemingsplan een krasvrije kappenset voor de ongelukkige rijders onder ons :?
 
Absuluut waar... Nu praat ik ff niet over mijn motor-ervaringen maar over mijn MT5 tijd...

Van de 5 kettingbreuken die ik meegemaakt heb is twee keer het karter stuk geslagen, 1 keer blokkeerde het achterwiel met 80 km/h (geen probleem dus) en 2 keer viel hij er gewoon af.
 
Slechte montage? ;)
Nee, ik zou er geen 40 euro aan uitgeven, zeker niet omdat het vaak ligt aan slecht onderhoud en te laat vervangen. En dat heb je toch echt zelf in de hand...
 
Van de 5 kettingbreuken die ik meegemaakt heb is twee keer het karter stuk geslagen, 1 keer blokkeerde het achterwiel met 80 km/h (geen probleem dus) en 2 keer viel hij er gewoon af.
Tja, brommer kettingen zijn ook een heel stuk dunner dan motorkettingen.
Die kunnen niet tegen grote krachten.
 
Inderdaad, en ik denk ook niet dat ik zoiets aan zou schaffen. ALs het onderhoud aan de ketting/tandwielen goed is zal ie niet snel breken denk ik...
 
Nee...

Wanneer het ketting knappen en vaak voorkomend iets is, dan zou ik waarschijnlijk niet dat specifieke merk kopen.

Of een fiets met cardan-/getande riemaandrijving kopen.

Waar ligt de grens hiermee. Je kan een klapband krijgen. Je je ehhhhhh....noem maar op.

Tuurlijk veiligheid voor alles en dat mag wat kosten wat mij betreft.
Maar zoals het nu gestelt wordt nee, omdat ik het persoonlijk nog nooit heb meegemaakt of een verhaal heb gehoord waarin het is gebeurt.


:^


CAT
 
ach als het echt helpt en kost niet veel meer dan een kettingset en het is optisch 'schoon' dus niet walgelijk om naar te kijken zal ik er eens een keer over nadenken om zoiets te nemen...
 
Hallo allemaal,

Ik zit hier mijn tijd te verdoen met een ondernemingsplan voor school (lekker interessant ). Het gaat hierbij om een product dat de veiligheid van motorfietsen verhoogt.

Stel je voor, je ketting knapt, slaat vast en blokkeert het achterwiel en dat net op het moment dat je met een bloed snelheid lekker plat door de bocht heen trekt. De gevolgen zijn wel bekend denk ik.

Ons fictieve ondernemingsplan heeft daar een oplossing voor. De vraag alleen aan jullie motorrijders: Hebben jullie hier geld voor over? Zou je een dergelijk product willen aanschaffen en wat mag het kosten.

Nou dan hoor ik het wel!


Ik zou ut niet kopen. Cardan, weet je wel.

CU

DooV
 
Hallo allemaal,

Ik zit hier mijn tijd te verdoen met een ondernemingsplan voor school (lekker interessant ). Het gaat hierbij om een product dat de veiligheid van motorfietsen verhoogt.

Stel je voor, je ketting knapt, slaat vast en blokkeert het achterwiel en dat net op het moment dat je met een bloed snelheid lekker plat door de bocht heen trekt. De gevolgen zijn wel bekend denk ik.

Ons fictieve ondernemingsplan heeft daar een oplossing voor. De vraag alleen aan jullie motorrijders: Hebben jullie hier geld voor over? Zou je een dergelijk product willen aanschaffen en wat mag het kosten.

Nou dan hoor ik het wel!

't is niet zozeer de vraag wat het kost maar wat het xtra weegt. Dan gaan we later over de euroknaken praten (heeft iemand die wel eens gezien eigenlijk).
 
Haha!! Zal ik je eens laten schrikken :) ??

Het eerste ontwerp is van massief aluminium en weegt zo'n 300 gram....

Stel je voor 300 gram onafgeveerd gewicht, daar wordt je als motorrijder niet vrolijk van...

Ons tweede ontwerp wordt natuurlijk wel minder zwaar!
 
Wat is er mis met 300 gram extra gewicht?
Heb je wel eens gekeken naar wat er in je tank ligt of wat je aan hebt :?
 
Onafgeveerd gewicht telt natuurlijk wat zwaarder dan afgeveerd gewicht. En helemaal als het ook nog aan je wiel meedraait en dus extra veel kracht kost bij acceleratie/deceleratie.
 
Ik ben vanochtend vroeg uit de veren gekropen om dit tekeningetje te maken dus zeg dat dit de bedoeling is!!!!
misc.php


Bijlage: Figuur1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan