hoeveel vraag is er naar 25kw motoren?

schepsol

Die hard MF'er
20 mrt 2006
353
0
Weesp
hoeveel vraag is er naar 25kw motoren.
ik mag over 2 maadnen vol vermogen rijden en twijfel of ik mijn motor zo zal verkopen of dat ik de begrensing uit mijn motor haal.
ik ben er nu zeker van dat ik een goeie motor heb omdat ik er al 20.000km mee gereden heb en onderand elke slijtagedeel vervangen heb.

hoe groot is de vraag naar 25kw???
 
Wat voor motor heb je ? Er is veel vraag naar 25kw, maar als je een Suzuki GS500, ER-5 of CB500 hebt, zou ik 'm verkopen als 25kw. Wie wil er op een 500cc 2 cilinder rijden met maar +/- 50pk? Weinig mensen, de meeste mensen willen minimaal 100pk's.

Ligt er dus net aan wat voor motor je hebt...



edit : ohja, je hebt een XJ600N. De Diversion 600 is niet echt een populaire motor die veel mensen willen hebben. Houden als 25kw dus, wil je er nog wat leuks voor krijgen.
Of wel ontgrenzen en als je 'm dan zat bent, verkopen met de 25kw onderdelen. Je zegt zelf dat je nu een betrouwbare motor hebt. Wat je hierna koopt weet je nooit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een yamaha xj600n
net zo'n soort motor.
onbegrenst 61pk.
en rij elke dag woon/werk verkeer over 80km wegen.
dus voor het vermogen hoef ik het niet te doen.
 
ligt er denk inderdaad aan wat voor soort motor je hebt, je kan het natuurlijk proberen om het op 25kw te verkopen en als dat niet goed lukt hem gewoon zelf houden op vol vermogen laten zetten.

ik ben wel van plan over 2 jaar een nieuwe te kopen, misschien wel dezelfde of een ander bouwjaar
 
zijn er hier nog mensen die eventueel geinterresseert zijn in mijn 25kw motor?
full
 
ja, mij lijkt het wel een leuke fiets. over twee maandjes heb ik ook wel wat meer geld gespaard, maar ik ben bang dat ie nog iets boven mijn budget zal zijn dan. (ik gok dat je er +- 2500 euro voor gaat vragen?)

maar ik ben niet zo goed in waarde schatten dus als ie voor 1000 weg gaat heb ik misschien wel interesse. Leuk kleurtje overigens :Y
 
nee 2500 is beetje teveel! tenzij je het ervoor wil geven is het geen probleem.
voor 1800 mag die weg.
als je hem graag eerder wil moet dat wel te regelen zijn denk ik.
hij heeft wel 54.000km gelopen op dit moment maar rij er nog elke dag op dus het kan nog oplopen. motorisch is die perfect. rij elke dag woon/werk verkeer.
de volgende onderdelen zijn wel 3 maanden geleden vervangen:

nieuwe banden voior en achter.
nieuwe remzuigers voor.
nieuwe remblokken voor en achter.
nieuwe koppelingskabel.
nieuwe voorvorkkeerringen en stoflippen.
nieuwe voorvorkolie.
nieuwe buddiehoes.
nieuwe ketting en tandwielen.
300km geleden nieuwe olie en oliefilter.
 
leuke fiets lijkt het me wel, maar ik denk dat me dat niet gaat lukken voor het einde van het jaar. (ben ook nog bezig mn rbw te halen :z )

maargoed, misschien heb je em nog steeds als ik hem me kan veroorloven :+
 
Ik vroeg het me idd ook wel af wat zou ik voor mijn 25kw fiets krijgen als ik hem zometeen verkoop. En of er uberhaupt wel iemand is die hem wil kopen. Het is de enige in NL die op kenteken 25kw is. Het is ook nog eens een NL motor. :)
 
Je kan hem altijd te koop zetten en kijken of je er een leuk bedrag voor krijgt, zo niet haal je het 25kw kitje eruit en rijd je zelf gewoon door.. Lijkt me niet zo moeilijk toch??
 
Je kan hem altijd te koop zetten en kijken of je er een leuk bedrag voor krijgt, zo niet haal je het 25kw kitje eruit en rijd je zelf gewoon door.. Lijkt me niet zo moeilijk toch??

Of je haalt het kitje eruit en probeert m te verkopen op volvermogen. Ook nog een optie.
 
Ik denk opzich dat sommige fietsen wel aantrekkelijk zijn op 25kw. Fietsen als gs500 etc.

Ook supersport fietsen @ 25 kw kunnen wel aantrekkelijk zijn voor de beginnende rijders met teveel geld.

Maar het is maar net tegen de juiste koper oplopen. Je kan hem natuurlijk altijd aanbieden met 25set en eventueel volvermogen. En hem dan ombouwen naar keus van de klant.
 
ja het blijft lastig.
maar ik moet nog anderhalve maand dus ik heb niet echt veel haast.
rij er nog elke dag op :] dus zou hem eerlijk gezegt wel ff missen.
 
ja het blijft lastig.
maar ik moet nog anderhalve maand dus ik heb niet echt veel haast.
rij er nog elke dag op :] dus zou hem eerlijk gezegt wel ff missen.

ik zou het setje er cker nog niet uithalen. ik zou hem eerder te koop zetten met: "evt. 25 kW". Dan hou je het gewoon open.

Wat ga je eigelijk terug kopen??
 
Laatst bewerkt:
hmm ik probeer mijn fazer uit '01 met 25k km ook te verkopen voor 3.2k alleen lukt niet... helemaal geen belangstelling voor... er zit dus 'n 25kw setje in, motorisch helemaal in orde, laatst nog bij de dealer onderhouden geweest. maar er is werkelijk niemand die reageert dus (op marktplaats)

misschien dat ik met 'n andere type motor meer succes gehad zou hebben.. aan de prijs hoeft 't niet te liggen want ik wil 'm verkopen voor 3000 euro, alleen ik vraag 3200 omdat ze die prijs toch naar beneden halen
 
Ik hoop het niet, want dat zou weer 1 aspirant-koper minder zijn voor de mijne O-)
 
Laatst bewerkt:
Tja het probleem van 25kw fietsen is dat de kopers meestal studenten zijn met een budget onder de 2000.... Motor is namelijk goedkoper in de lasten dan een auto.. Dat is ook de reden dat ik een GS500 uit 97 heb gekocht... Je kan hem het beste 25kw laten.. Aangezien 21+ neit zo snel zo'n lichte motor kopen... maarja dat is wat ik dan denk :P
 
[me=MacReal]is 22 en rijdt op een GS500E als woon-werk fiets opt moment :W[/me]

tis ook maar net wat je nodig hebt, wat je budget is en wat je wensen zijn....

als ik straks verhuisd ben, dan mag de hobby ook wat meer gaan kosten, maar zolang ik er ook woon-werk mee doe, is het mij opt moment ff te duur om een zware motor in onderhoud te hebben (denk alleen al aan bandjes)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan