hoeveel wegbreedte heb je recht op?

Aha, u kent mij?
Man, ik vraag alleen wat er zou gebeuren :?
Je mening is veel te voorbarig.Lezen.
Ik heb handbeschermers. De handle wordt sowieso niet geraakt, al rij ik tegen een Boeing aan.

Je kwam wat "gehaast" op me over.

En ja, heb me in het verleden ook verbaasd over onbedoeld spiegels van auto's afrijden. Ging als vanzelf en daag lullo.

Ook zonder handkappen geen handle triggering gehad.

Zal wel iets met "geen"ervaring te maken hebben..

Is niet helemaal goed te praten, maar oorzaak was altijd de automobilist die me "dwars" probeerde te zitten.

Ondertussen weet ik beter en ga minder gehaast door het verkeer :]
 
Dus jij bent die slak waar ik op zondag achter hang.
;)

Als ik een "snelle" motorfietser in mijn spiegels spot gaat het gas minder open op een recht stuk en maak een zwaaibeweging van ga er maar langs.

En ja, heb zelfs 2 spiegels op de brommer. Iets met een moderne brommer })

Vind het wel sneu dat je als "ervaren motorrijder" een signaal afgeeft van ga maar los en rij als een mongool.

Geef me maar een ban, zal daar zelfs blij van worden als Motor-Forum staat voor mongolide motorrijders die geen enkele feeling met verkeer hebben :W
 
Even de spiegeltjes met rust laten en weer on-topic :+

Volgens mij is de algemene regel dat het voertuig dat het gemakkelijkste door de berm kan ook door de berm moet (in zo'n situatie dan he :P ). Zo moet een tractor voor een auto uitwijken, twee auto's voor elkaar, en een auto voor een motor.
Dus als je schade oploopt omdat een auto niet voor je uitwijkt is de auto schuld volgens mij.
 
Geef me maar een ban, zal daar zelfs blij van worden als Motor-Forum staat voor mongolide motorrijders die geen enkele feeling met verkeer hebben :W
Een beetje vent blijft gewoon weg als het hem hier niet aanstaat. Daar heb je toch geen dwang in de vorm van een ban voor nodig? Of is MF stiekem toch wel interessant voor je?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat wij gedoemd zijn onze rechten op te eisen aan de hand van ons eigen rijgedrag, '(

met andere woorden: gewoon je plekje opeisen!

Weleens meegemaakt dat een auto eigenlijk moest wachten maar dacht 'ik ben groter'.
Kan best wezen maar dan heb je nog geen voorrang.

Ben gewoon midden op hem afgereden en gewoon motor stilgezet totdat ie weer naar achteren ging. Ik ben trouwens niet de beroerdste om ff ruimte te maken, maar als het gewoon echt niet past dan wachten ze maar..
 
Volgens mij is de algemene regel dat het voertuig dat het gemakkelijkste door de berm kan ook door de berm moet (in zo'n situatie dan he :P ). Zo moet een tractor voor een auto uitwijken, twee auto's voor elkaar, en een auto voor een motor.
Nog nooit van gehoord.
 
Sommige motorrijders zijn zo breed (ik noem geen namen, maar er rijdt er eentje op een Speed Four), dat tegemoet komende automobilisten in paniek de berm in duiken.
 
Even de spiegeltjes met rust laten en weer on-topic :+

Volgens mij is de algemene regel dat het voertuig dat het gemakkelijkste door de berm kan ook door de berm moet (in zo'n situatie dan he :P ). Zo moet een tractor voor een auto uitwijken, twee auto's voor elkaar, en een auto voor een motor.
Dus als je schade oploopt omdat een auto niet voor je uitwijkt is de auto schuld volgens mij.


Dat geldt dan natuurlijk niet voor PC Hooftstraattrekkers, die kunnen niet door de berm heb ik begrepen....

:+
 
OK, ik heb een noppenmotor, ik kan dus heel makkelijk door de berm. Makkelijker dan een auto.

Dan ben ik dus altijd het l#l.
-O-

:+


Een balansvoertuig hoeft als het goed is nooit de berm in, maar als je daar plezier aan beleeft hou ik je niet tegen :P
 
Dat geldt dan natuurlijk niet voor PC Hooftstraattrekkers, die kunnen niet door de berm heb ik begrepen....

:+

De meeste mutsen die daar in rijden mogen ze van mij permanent in de berm laten staan. :+
 
Laatst bewerkt:
Bij 1-auto-brede-starten rij ik altijd in het midden. Als de auto wijkt, wijkt ik, als hij dat niet doet ik ook niet (en zet ik hem stil).
Op 60-km wegen (zeg maar) doe ik hetzelfde alleen ga ik eerder naar rechts. Bij geparkeerde auto's op mijn helft wacht ik (ook al kan ik samen met een auto er langs) en op zijn/haar helft wacht hij, of het past of niet....
 
Ik ben gelukkig nog nooit een berm 'in gedrukt' of in een soortgelijke hachelijke situatie terechtgekomen. Het zal wel te maken hebben met vooruitkijken en waarnemen, registreren,reageren, anticiperen, alert zijn, voldoende afstand houden tot alle verkeer om je heen, karma en een vleugje defensief rijden O-) Ik merk wel dat er meer automobilisten voor mij opzij gaan en me zo meer ruimte gunnen. In het buitenland heb ik dat trouwens voor het eerst opgemerkt. Of dat aan mijn rijgedrag ligt, weet ik niet ... In andere landen gelden dezelfde regels, maar wordt er anders mee omgegaan. Ik weet wat ik wel en niet met een motor kan doen. Ik weet ook wel dat ik niet over een fietspad mag rijden en toch doe ik dat wanneer me dat zo uitkomt en ik het overig verkeer niet 'dwarszit'. Ik overschat mezelf niet en onderschat de risico's ook niet, die de deelname aan het verkeer met zich mee brengt. Ik weet ook dat de rest van het verkeer dezelfde spelregels heeft geleerd als ik en dat is heel handig. :Y Als we elkaar wat meer de tijd gunnen bij het nemen van een beslissing, , opzij gaan wanneer de buurvrouw in haar rolstoel voorbij komt, de een noemt het logisch, de ander vanzelfsprekend, de een noemt het intuitie, de ander ervaring, hoffelijkheid, superlatieven schieten hier tekort, dan zou de wereld er een stuk leuker uitzien. :+ toch ?


Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan