Hoeveel wil je extra betalen bij een fysieke winkel?

Hoeveel wil je bijbetalen in een fysieke winkel ten opzichte van een webshop?

  • Niets, ik wil gewoon de goedkoopste

    Stemmen: 33 23,4%
  • Ik wil tot 5% meer betalen

    Stemmen: 24 17,0%
  • Ik wil tot 10% meer betalen

    Stemmen: 62 44,0%
  • Ik wil tot 25% meer betalen

    Stemmen: 9 6,4%
  • Ik wil tot 50% meer betalen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik wil tot 100% meer betalen

    Stemmen: 2 1,4%
  • Kan mij niet schelen. Ik wil liever een gezellig praatje dan de laagste prijs!

    Stemmen: 11 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    141
  • Opiniepeiling gesloten .

DiNozzo

Die hard MF'er
31 mrt 2016
389
105
Flevoland
Nadat dit najaar weer fysieke motorwinkels failliet zijn gegaan zoals Motozoom en Motopuro was ik wel benieuwd naar hoeveel jullie extra willen betalen voor het contact en advies dat je fysiek in een winkel krijgt?

Ik zelf ben altijd bereid iets extra te betalen. Echter had ik laatst een nieuwe accu voor mijn V-Strom nodig en tot mijn verbazing was de prijs van de accu in de winkel 2 keer zo hoog als in een webwinkel. Ik ben best bereid een tientje of zelfs twee extra te betalen maar 110 euro voor een accu (origineel van Yuasa) die ik via internet voor 55 euro kon krijgen gaat mij te ver. Ik begrijp dat een winkel meer geld kost. Je moet een pand onderhouden, personeel in dienst nemen, een voorraad onderhouden die misschien minder snel weg gaat, evt een werkplaats er bij. Maar dit werd mij te gortig dus is uiteindelijk maar online besteld en twee dagen later ontvangen.
 
Niks extra.
De service die een fysieke winkel geeft krijg je ook bij een webshop.
onmogelijk dat een webwinkel dezelfde service geeft.

Bij hoeveel webwinkels heb jij al speciaal gereedschap mogen lenen ? okkazie onderdelen gratis testen voor je ze koopt ? uitleg gevraagd en gekregen hoe je een probleem moet oplossen ?
ik kan nog even doorgaan hoor ...
 
onmogelijk dat een webwinkel dezelfde service geeft.

Bij hoeveel webwinkels heb jij al speciaal gereedschap mogen lenen ? okkazie onderdelen gratis testen voor je ze koopt ? uitleg gevraagd en gekregen hoe je een probleem moet oplossen ?
ik kan nog even doorgaan hoor ...
Ik be het met je een en toch kiest de meerderheid voor online shoppen. Ik denk vanwege het gemak om vanaf je bank te shoppen en de goedkopere prijs.
 
Hm als ik iets ga passen in een winkel en het bevalt, dan koop ik het daar tenzij de prijs exorbitant is. Maar dan ga ik het niet persé online kopen, maar niet daar.
Ik heb echter al zo vaak volkomen flauwekul adviezen gekregen in winkels, dat dat geen reden is om in fysieke winkels te kopen.
vooral veel grotere zaken/ketens hebben nogal eens echt ondeskundig personeel in dienst. Maar goed ook bij de klantenservice van sommige webshops werken dodo’s. Ik had bij zo’n blauwe firma een camera gekocht die bleek niet te functioneren naar behoren, na zes maanden. Dus weer ingeleverd, na weken terug en zelfde defect. Weer terug, zelfde verhaal. Pas toen ik voor de 4e keer terugkwam, inmiddels niet meer met een glimlach, waar ze zeggen alles voor te doen, werd hij vervangen.
 
Motozoom is als webwinkel/postorderbedrijf begonnen en heeft daarna winkels geopend en MotoPuro is om een andere reden failliet gegaan, dus niet omdat ze een fysieke winkel hebben. Een motorpak en helm zou ik sowieso niet online kopen en ook niet eerst passen en daarna online kopen, ook is de motorzaak waar ik mijn accu haal is niet duurder dan online maar dat zal per motorzaak verschillen. Ik mag ook graag rondkijken naar de motoren in een zaak dus het is geen straf om even een eindje te rijden.
 
Er gaat alleen veel meer tijd overheen,in een winkel heb je een aanspreek punt en kan je gelijk passen en meenemen.
:N Ligt eraan wat je wil kopen.
Laatste keer dat ik wat in een motoronderdeel in een fysieke winkel kocht moest het besteld worden.
En ik had het binnen 1 week nodig omdat ik een weekend met die motor op op pad ging.
Ik zou een sms krijgen wanneer het binnen was, ws zou dat binnen 2 dagen zijn.
Uit voorzorg ook hetzelfde onderdeel in een webshop gekocht en die had ik binnen 24 uur.
Zaterdags kreeg ik een sms-je dat mijn onderdeeltje binnen was, dus fuck it met je fysieke winkel.
Ik was allang en breed op pad met de motor, had met die toko niet galukt.

Sowieso koop ik geen motor in een winkel dus daarvoor hoef ik ze ook niet lastig te vallen.
En repareren....op joeptoep staat heel veel filmpjes waarin heel veel duidelijk wordt uitgelegd.
En anders is er MF nog *O*
 
Heel eenvoudig , kleding / helm , 10% of meer, passen en goed advies is mij serieus geld waard.
Ik wil dat spul kunnen passen, en een advies , en dat kost geld. Geen probleem.

gereedschap , onderdelen ... "de goedkoopste / beste prijsverhouding " verzendkosten meegerekend ( en eventueel brandstof / parkeren ect )
Tenzij ik het met spoed nodig heb, ben bereid daar een beperkte premium prijs voor te betalen.
 
onmogelijk dat een webwinkel dezelfde service geeft.

Bij hoeveel webwinkels heb jij al speciaal gereedschap mogen lenen ? okkazie onderdelen gratis testen voor je ze koopt ? uitleg gevraagd en gekregen hoe je een probleem moet oplossen ?
ik kan nog even doorgaan hoor ...

Dat krijg je ook niet mee bij een normale winkel , tenzij je -vriendjes- bent. ( gereedschap )
Onderdelen "passen" .. heb dat alleen tot nu toe gemogen bij een sloperij .
( en bij een online actieve sloper mag je ook gewoon ruilen )

Online krijg je ook advies of hulp bij gereedschap ,
( neem de huisdealert )
Had als king-blunder een stuk gereedschap niet goed begrepen ..
Krijg je keurig mail terug, en subtiel vertelt dat het toch net even iets anders werkt ( en uitgelegd hoe het wel goed te doen )

Laatste jaar met maar 1 webwinkel gezeur gehad , en uiteindelijk goed gekomen.
( en blijk nog redelijk een uitzondering te zijn, meerdere MF leden hadden hele goeie ervaringen met deze handel )
 
Zoals zovelen al zeggen, kleding en helm koop ik in een winkel, want dan kan ik het passen. Tenzij ik iets vervang voor precies hetzelfde, zoals mijn TCX Infinity laarzen waar ik inmiddels aan het 3e paar toe ben.

Maar ook bij een webshop kies ik niet voor de goedkoopste. Ik bestel alleen als ik iets kan laten afleveren bij een bezorgpunt in de buurt. Te veel gezeik gehad met allerlei koeriersdiensten die of helemaal niet bezorgd hebben, of je kunt het ergens op gaan halen in een garage tig km verderop.
 
onmogelijk dat een webwinkel dezelfde service geeft.

Bij hoeveel webwinkels heb jij al speciaal gereedschap mogen lenen ? okkazie onderdelen gratis testen voor je ze koopt ? uitleg gevraagd en gekregen hoe je een probleem moet oplossen ?
ik kan nog even doorgaan hoor ...
Ik bij evenveel web- als normale winkels; nul.
Als ik speciaal gereedschap nodig heb dan koop ik het, of geef het werk uit handen aan een specialist. Ik leen geen gereedschap (uit), daar komt ellende van.
Kleding wil ik passen en dan koop ik het daar ook, als het bevalt. Heen en weer versturen begin ik niet aan, zonde van tijd en geld.
Onderdelen online, puur webwinkel of niet is mij om het even.
Riemen bijv bij Motorhuis Zwolle, niet goedkoop maar hij heeft wel de gunfactor.
 
Ik ben bereid om voor kleding en helmen die ik in een winkel moet gaan passen maximaal 10% extra te betalen. That's it. De rest komt zo goedkoop mogelijk via de post.
 
Niks extra.
De service die een fysieke winkel geeft krijg je ook bij een webshop.

Ja, right! :')

Even een voorbeeld van toen ik afgelopen zomer een nieuwe helm kocht:

De motorzaak had de helm die ik wilde (Shoei X spirit III) niet op voorraad (niet de juiste maat en kleur) en aangezien er getwijfeld werd over of ik een M of een L nodig zou zijn bestelde de motorzaak de helm in beide maten.

De helm werd een paar dagen later geleverd en na het passen bleek dat het bestellen van de tweede helm wel de juiste keuze was want deze zat perfect!

Ook heb ik gebruik gemaakt van de expertise van de verkoper mbt het passen enz. en had ik geen zin (en al helemaal geen tijd ivm een circuitdag die gepland stond) om een helm bij een webshop te bestellen, passen en weer terug te sturen.
Ook de korte wachttijden horen wat mij betreft bij de service.

Ik weet het niet meer precies, maar het prijsverschil tussen deze helm in de fysieke winkel kopen en de goedkoopste online was iets van 70 euro, maar alleen al de ellende van een eventuele helm die niet goed past terugsturen en het wachten tussendoor is mij die 7 tientjes meer dan waard.

Het volgende voorbeeld ging over mijn eendelige overall: ik pastte dit pak en ik vond hem goed zitten maar de verkoper twijfelde of een maatje groter niet beter was: vervolgens trekt hij het volgende pak uit het rek en binnen een half uurtje extra weet je dat je met het juiste pak naar buiten loopt.

Dit zijn zo al twee voorbeelden waarbij wat mij betreft de service van een fysieke winkel boven die van een webshop staat en zo zullen er nog wel meer voorbeelden zijn denk ik ;)
 
dat hangt helemaal af van de service die ze bieden. voor service ben ik bereid te betalen, voor goede service nog meer en voor slechte service niet.
en zo zijn er dingen die ik nooit online zal kopen (zoals kleding, handgereedschap en audio apparatuur) en zijn er andere dingen waarbij ik dat geen probleem vind en voor de goedkoopste prijs ga.
en als ik dus iets wil vergelijken in een winkel dan ga ik naar de winkel die de beste service levert en die mogen daar dan ook een goede boterham aan verdienen zodat ze de volgende keer hopelijk ook nog bestaan. en in een percentage kan ik dat niet uitdrukken want van een verdubbeling van prijs van iets van 2 euro lig ik niet wakker als de service goed is maar als we het over producten van een paar duizend euro hebben dan ga ik bij 20% verschil toch eens kijken of het nog ergens anders te koop is.
 
Op zich ben ik voor de service zeker bereid om iets extra te betalen. Ik heb de motor jarenlang in onderhoud gehad bij een merkdealer, tot ik een keer zelf het onderhoud wilde doen. Omdat ik dus al jaren bij dezelfde dealer kwam, ook daar weer de onderdelen besteld. Krijg ik bij het afhalen een sneer van de monteur, oh, ga je zelf lekker beunen? Toen ik vervolgens bij hem stalen remleidingen wilde bestellen kreeg ik te horen dat ik alles zelf even moest opmeten en dan maar bij hem moest komen bestellen. Tja, dan kan ik mijn onderdelen dus net zo goed direct online bestellen. Bij de online shop vervolgens perfect geholpen. Ik kreeg zelfs nog een mail ter verificatie van het juiste bouwjaar. Waarom zou ik dan nog naar een fysieke winkel gaan? Dus: prima om extra te betalen voor een fysieke winkel, maar dan moet je er wel iets voor terug krijgen.
 
Vraag is waarom beide zaken failliet zijn gegaan....... :? als deze bedrijven zo goed waren dan hadden ze bestaansrecht, kennelijk hebben ze ‘iets’ niet goed gedaan.

Komt niet door andere webwinkels, en het zou ook te gemakkelijk zijn om de schuld bij ons te leggen.

Mijn gedrag laat ik bepalen door service versus prijs....en natuurlijk gun factor.

Onderhoud motor etc bij een motorzaak die verstand/vertrouwen geeft.

Kleding bij termaat omdat ik regelmatig in Nijmegen ben, en goed geholpen wordt.
 
Het enige wat ik online koop zijn dingen die ik niet binnen 3 kwartier enkele reis vanaf huis kan vinden.
Te vaak dingen terug moeten sturen ivm garantie. Dat is me het niet waard. Als er nu iets defect gaat breng ik het naar de winkel, wanneer ik het wil. Niet wanneer de koerier tijd heeft om het pakketje op te halen.
 
Motorkleding koop ik NOOIT via internet. Helm, kleding en laarzen moet je VOELEN.
Maat alleen zegt vaak niet zo veel. Kan zijn zelfde maat van ander merk is wel OKE!

Motor-spullen waar dealer niks aan toevoegt bestel ik meestal on-line.
Maar als ik bij een dealer ben voor advies/ ondersteuning dan vind ik dat je dat wel mag waarderen door daar dan ook producten te kopen.
Soms bedenk je jezelf dat de prijs stevig kan worden genoemd. Zie de hogere prijs dan maar als bijdrage voor de hulp die je hebt mogen krijgen!

Toch dat een website geen service verleent dat is zeker niet altijd waar.
In voorjaar kocht ik bij Mpartz een Givi-rek waar ik al snel een rubber dop van kwijt was. (wrs een eigen fout!)
Zonder extra kosten had ik enkele dagen later een nieuw rubber in een envelop door de brievenbus. Hulde !! :t
(ze zouden ook gewoon de normale prijs hebben kunnen vragen incl porto-kosten)
 
Ja, right! :')

Even een voorbeeld van toen ik afgelopen zomer een nieuwe helm kocht:

De motorzaak had de helm die ik wilde (Shoei X spirit III) niet op voorraad (niet de juiste maat en kleur) en aangezien er getwijfeld werd over of ik een M of een L nodig zou zijn bestelde de motorzaak de helm in beide maten.

De helm werd een paar dagen later geleverd en na het passen bleek dat het bestellen van de tweede helm wel de juiste keuze was want deze zat perfect!

Ook heb ik gebruik gemaakt van de expertise van de verkoper mbt het passen enz. en had ik geen zin (en al helemaal geen tijd ivm een circuitdag die gepland stond) om een helm bij een webshop te bestellen, passen en weer terug te sturen.
Ook de korte wachttijden horen wat mij betreft bij de service.

Ik weet het niet meer precies, maar het prijsverschil tussen deze helm in de fysieke winkel kopen en de goedkoopste online was iets van 70 euro, maar alleen al de ellende van een eventuele helm die niet goed past terugsturen en het wachten tussendoor is mij die 7 tientjes meer dan waard.

Het volgende voorbeeld ging over mijn eendelige overall: ik pastte dit pak en ik vond hem goed zitten maar de verkoper twijfelde of een maatje groter niet beter was: vervolgens trekt hij het volgende pak uit het rek en binnen een half uurtje extra weet je dat je met het juiste pak naar buiten loopt.

Dit zijn zo al twee voorbeelden waarbij wat mij betreft de service van een fysieke winkel boven die van een webshop staat en zo zullen er nog wel meer voorbeelden zijn denk ik ;)
Vraagje,
waarom wil je persè die helm en hoe kom je erbij dat dit de beste helm is?

Een voordeel van een webshop (en het hele www) is dat je gebruikerservaringen van andere kan lezen.
Een fysieke winkel zal ten alle tijden iets uit zijn eigen winkel aan jou willen verkopen.
En over een helm kopen, via een webwinkel krijg je een versere helm dan uit een winkel.
tenzij zij die helm voor jou moeten bestellen, dan ligt hij niet heel lang in een stelling waar tig personen hem gepast hebben.
 
Vraagje,
waarom wil je persè die helm en hoe kom je erbij dat dit de beste helm is?
Wat is de beste helm?? (voor jou)
Dat blijft natuurlijk een vraag. Je kan testverslagen lezen en dan conclusie maken dat bepaald merk/ type in aanmerking komt.
Maar ieder hoofd is anders, dus de SUPER-helm van merk X, kan bij jou wel eens helemaal niet prettig zitten.
Dat is daarom de reden om in een fysieke winkel te gaan PASSEN!! (en als je een beetje fatsoen hebt, ook daar KOPEN)
 
Pas geleden nog een nieuwe systeem helm gekocht bij de lokale Quad dealer,ik had daar even snel de helm gepast en dacht
deze zit goed,ik kreeg ook nog extra korting ongevraagd,dus was blij,eenmaal thuis vond ik hem toch een maatje te klein,
dus gelijk weer terug en gewisseld voor 1 maat groter die zat wel perfect,allemaal binnen een uurtje geregeld.
Dat was bij een webwinkel nooit zo snel gelukt.
 
Voor specifieke onderdelen voor mijn motoren ga ik naar een dealer. Mijn zzr had bijvoorbeeld tien nieuwe shims nodig en wilde toen niet naar een onlineshop. Daarbij komt dat de service c.q. advies voor de onderdelen vele malen beter is.

Motoren koop ik bij een particulier en tot nu toe gaat dat goed.

Voor mijn twee auto's (bmw en babybenz) maak ik wel veel gebruik van de onlineshop, want dat scheelt vaak 30% tot 50% (bestel in Duitsland en aan het eind van de rit is het toch mijn portemenee.
 
Is Motozoom failliet? -O-
Ik heb er wel eens wat besteld, en was er best tevreden mee.

Onderdelen en zo bestel ik wel eens online.
Motorpak, helm, schoenen/laarzen, en handschoenen bestel ik niet online.

Maar goedkopere en minder belangrijke dingen bestel ik wel eens online (veelal AliExpress), zoals bikini's, allerhande LED lichten, batterijtjes, en zelfs onderdelen voor de motor.

Maar zoals ik zei, voor motorkledij en zo, nee, dan betaal ik zelfs graag een stuk meer door naar de winkel te gaan. Niets zo goed als rechtstreeks te kunnen passen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan