Hoeveel wil je extra betalen bij een fysieke winkel?

Hoeveel wil je bijbetalen in een fysieke winkel ten opzichte van een webshop?

  • Niets, ik wil gewoon de goedkoopste

    Stemmen: 33 23,4%
  • Ik wil tot 5% meer betalen

    Stemmen: 24 17,0%
  • Ik wil tot 10% meer betalen

    Stemmen: 62 44,0%
  • Ik wil tot 25% meer betalen

    Stemmen: 9 6,4%
  • Ik wil tot 50% meer betalen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik wil tot 100% meer betalen

    Stemmen: 2 1,4%
  • Kan mij niet schelen. Ik wil liever een gezellig praatje dan de laagste prijs!

    Stemmen: 11 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    141
  • Opiniepeiling gesloten .
Mijn ouders wonen in de buurt van Tilburg en dat combineer ik ook graag met een bezoek aan de Louis.

Dat vraag ik me af. Ik ben er van de zomer geweest en het viel me eigenlijk tegen. Zoveel hebben ze daar niet, dus passen lukt niet en je kunt niet dingen daarheen laten sturen om te passen, zonder dat je ze bestelt en vooraf betaalt. Motorkledingcenter zit ook in Tilburg en heeft een veel grotere keuze in de winkel. En als ze iets niet op voorraad hebben dat je eerst wilt passen, laten ze het gewoon daar komen en kan je het daar passen (al doe ik dat dan bij de vestiging in Hazerswoude want dat is voor dichterbij). En de prijzen ontlopen elkaar niets.
 
Om even terug in te pikken op dit topic:
Ik heb niet gestemd op de pol, gewoonweg omdat dat "percentage" nogal afhankelijk is van zowel het product, of meer bepaald het doel van het product, de betrouwbaarheid ervan (reviews en mond-aan-mond-reclame doet veel), als van de service.

Maar om toch een voorbeeld te geven, ik heb me vandaag drie nieuwe remschijven besteld, 183€ (als ik de pech heb taks te moeten betalen zal het rond de 218€ liggen). Als je weet dat slechts één schijf vooraan bij Suzuki zelf 229€ kost (de achterste weet ik niet) ... wel ja, reken maar even uit ...
 
Tijdje geprobeerd om een drumwinkel te starten.

Op een gegeven moment klant in de winkel voor een electronisch drumstel. Kon het voor hem bestellen maar toen ik de prijs noemde keek hij me fronsend aan.

Zelfde drumstel was online goedkoper inclusief btw te verkrijgen dan waar ik het voor in moest kopen uiteindelijk kwam het er op neer dat het bij mij 30% duurder uit zou komen en dan verdiende ik er zelf niets aan.

Klant wou het eerst testen dus of ik het dan toch voor hem kon bestellen. Tuurlijk kon dat maar dan wou ik wel 25% aanbetaald hebben.

Toen hoefde het niet meer.

Ondertussen gestopt met de winkel. Ik had er nogal een romantisch beeld van maar de realiteit was toch anders 😏
 
Ik vind het altijd een moeilijke, zit te kijken naar een setje freecom 4 duo. Kost in de 260 in NL richting 350 (webshop) in winkels nog ff meer... Advies zo mooi zijn maar ik weet nu al dat ik die 100 EU meer best veel vind
 
Wil ik het nu hebben, dan betaal ik vandaag wat meer in de winkel.
Wil ik best even wachten, dan laat ik het bezorgen bij de Jumbo op de hoek.
Toen al die bezorgpunten er nog niet echt waren, dus vooral aan je voordeur tussen x en x uur werd afgeleverd, ging ik nog vaker naar de winkel. Vond vaak het prijsverschil het niet waard met tussen een bepaalde tijd thuis moeten zijn voor een pakketje.

Laatst monitor kapot. 1,5 dag wachten was 40,- goedkoper, maar dat was het me niet waard. Had weekend en wilde chillen.
 
Al met al heb ik in de laatste paar weken een goed gevulde hal hier gehad. Bezorgdiensten reden af en aan, allemaal agv vd veel jongere buren welteverstaan..... ;)

Ok, één pakketje was vd Mrs hier maar de rest waren niet voor ons. Je zou de conclusie kunnen trekken dat jongeren veel meer internet bestellingen doen dan ouderen.

Bovendien zie je laatste tijd veel meer boodschappendiensten door de straten rijden AH, Jumbo en picnic....SRV wagen 2.0 maakt zijn opmars.
 
Serieus, op het moment dat ik de Lidl boodschappen kar kan vol klikken zien ze me nooit meer in "het grote dorp"
Meteen de auto een maat kleiner , ** en doei ! **

Wel opletten met online bestellen trouwens, had er nét voor de kerstvakantie weer eentje.
Klant had een container besteld voor de schuur opruimen , online ( komt vaak voor )

Had ze een 40m3 container besteld , in plaats van een 6m3 ( zo extreem veel prijsverschil zit er niet in )

De container ( maten staan er bij ) , paste werkelijk met geen mogelijkheid voor hun huis..
( en was ook effectief zo ongeveer 2x zo groot als de hele schuur die ze wilde leegruimen :) :) :) )


Zijn dus maar even klantvriendelijk geweest, collega gebeld die nog een maatje kleiner over had op de aanhanger.
Alleen.. had die niet in de buurt geweest, had die beste mevrouw toch een behoorlijk dure / slechte dag gehad.
( haar container kon ik nog slijten aan een andere klant, er ook vlakbij gelukkig .. dus het kwam wel mooi uit )

Mooie commentaar van Mevrouw "ja , op de foto zag ie er net zo groot uit als alle andere containers ! "

Ze beloofde plechtig de volgende keer de tekst die er bij staat te lezen :)


( en voor wie het werk kent, ze heeft een zakelijke account, dus kon dus gewoon deze containers bestellen , dit
is voor een normale particulier afgeschermd , juist om dit soort dingen te voorkomen )



Het mooiste was wel de blik in de ogen van hun buren..
" wat ... de ... fuck ... gaan ... jullie .. met de kerstdagen hier voor de deur zetten !! "

Ook die was erg opgelucht :)
 
Heb een andere draaibank gekocht, maar steekt geen koelpomp in. Even checken wat zoiets kost op het internet. bij buitelaar : 120 kompleet met bak. 80 voor een losse pomp.
Fuck that denk ik dan, heb hier nog wat pompjes liggen, ik zal wel iets maken en zien hoe lang het werkt, anders blijven die pompjes hier toch maar liggen. dienen ze toch eens ergens voor.
Ik dus naar de "draaibankwinkel" achter de hoek van het werk voor koelmiddel, en wat blijkt : daar verkopen ze zo'n pompen voor 28 euro .... 28 ! en voor die prijs mag je zelfs kiezen tussen 1 met aanzuighoogte van 8 of 15cm. moet je maar eens proberen te vinden voor 28 euro online ... Nog voor het dubbele vind je ze niet. Maar je moet wel verder kijken dan je toetsenbord natuurlijk. De "onliners" zouden hun koelmiddel ook online besteld hebben en de pomp nooit gevonden hebben.
Dit is wel herkenbaar ja, de marges op dit soort producten is schandalig groot. Heb eens met de lager leverancier gebeld over een eventuele korting bij afname in grotere volumes. Werd zonder te aarzelen 70% !! korting gegeven.
 
:P
Dit is wel herkenbaar ja, de marges op dit soort producten is schandalig groot. Heb eens met de lager leverancier gebeld over een eventuele korting bij afname in grotere volumes. Werd zonder te aarzelen 70% !! korting gegeven.
Zelfde is het met (restant?)-partijen autobanden. Die gaan soms nog wel eens voor hogere percentages.
Denk aan heel grote banden-boeren die leveren aan 'de gewone klant'.
Met zulke aantallen, dat het niet zal gelden voor een motor-dealer voor een enkel bandje.
 
Makkelijk lullen maar ik heb Polo motorrad , Louis motorrad en FC moto op steenworp afstand.
Koop het meeste bij Polo omdat de mensen me bevallen daar en koop het online en haal het zelf op ivm passen e.d.
Betaal dus over het algemeen niks meer voor die winkel wat ze hebben.
Als ik iets wil hebben waar ik geen verstand van heb kijk ik meestal eerst online want als verkoper weet ik dat je iets verkoopt waar de leukste marges op zitten en niet perse op iets wat het beste is.
 
Ja Aken en Wurselen inderdaad
Woon zelf in Heerlen dus dat is even snelweg en 15minuten later sta ik voor de deur bij 1 van de 3.
Maakt het trouwens wel altijd exta duur want koop er best regelmatig 😂
 
Zoals zovelen al zeggen, kleding en helm koop ik in een winkel, want dan kan ik het passen.

Ok, maar bij een helm bv... hebben ze niet altijd de juiste maat of kleur beschikbaar, of je loopt met een helm buiten die al 250 testers voor je op hun hoofd hebben gehad...



Waarom niet de combinatie van de twee? Online + fysiek?

Kleding heb ik al besteld bij FC moto. Het is zowel een webshop als een fysieke winkel, maar iedereen weet dat niet alles wat je online ziet te krijgen is in de shop.
Gewoon online verschillende maten bestellen en laten leveren in de shop. Je kan dan ter plekke passen en alsnog beslissen wat je mee naar huis gaat nemen...


Voor de Belgen, ook een leuke... RAD.

Ze garanderen de laagste prijs, je kan ter plekke passen, of je besteld gewoon online... Ik heb er al goede koopjes kunnen doen.
Online besteld en als de maat of het produkt toch niet is wat je ervan verwachtte gewoon naar de fysieke shop gereden en geruild.
Sena online besteld, en perfect en met de glimlach in de winkel onder garantie vervangen bij defect...


Het kan allemaal.
 
Als ik iets wil hebben waar ik geen verstand van heb kijk ik meestal eerst online want als verkoper weet ik dat je iets verkoopt waar de leukste marges op zitten en niet perse op iets wat het beste is.
Nooit gedaan, en zal ik ook nooit doen.
Gaf wel vaker conflicten met mijn "managers", vandaar dat ik voor mijzelf begonnen ben.
 
Scheelt, de merken wat de winkel voert waar ik werk heb ik zelf binnen gebracht maar ik snap je punt.
Heb 2e hands auto's verkocht maar rommel verkocht ik gewoon niet die bleven net zo lang staan dat die naar de export kon ofzo.
Werdt inderdaad nooit echt in dank afgenomen 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan