Hoeveel wil je extra betalen bij een fysieke winkel?

Hoeveel wil je bijbetalen in een fysieke winkel ten opzichte van een webshop?

  • Niets, ik wil gewoon de goedkoopste

    Stemmen: 33 23,4%
  • Ik wil tot 5% meer betalen

    Stemmen: 24 17,0%
  • Ik wil tot 10% meer betalen

    Stemmen: 62 44,0%
  • Ik wil tot 25% meer betalen

    Stemmen: 9 6,4%
  • Ik wil tot 50% meer betalen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik wil tot 100% meer betalen

    Stemmen: 2 1,4%
  • Kan mij niet schelen. Ik wil liever een gezellig praatje dan de laagste prijs!

    Stemmen: 11 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    141
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik wil best een paar tientjes extra betalen voor de service in een winkel.
Maar het valt me op dat de winkels steeds slechter worden (niet allemaal), regelmatig dat er dingen niet op voorraad zijn, of advies krijgen wat niet helemaal klopt.

Terwijl webshops steeds beter worden, meer uitleg bij spullen en veel meer op voorraad.
Als ik naar een winkel moet rijden, het spul bestellen en de volgende dag weer naar de winkel om het op te halen, bestel ik liever online.

Ondanks de extra service van winkels merk ik dat ik steeds meer online bestel.
 
Een mooi, veelgebruikt , en doodgeslagen paard is wel het bandjes wisselen bij de dealer.

** zelf velgen aanleveren , zelfde banden , geen advies ( weet wat ik wil )
** alle banden zijn niet op voorraad, levertijd gemiddeld 3 dagen. Exclusief wachten op een afspraak indien nodig.

* Merkdealer 480,- je moet een afspraak maken.
* Universele bandendealer 340,- klaar terwijl je wacht.
* Zelf bestellen bij ( pneus ) laten monteren door universele garage 260 incl . afvoer oude banden.
( eerlijkheid, bandjes / velgen brengen .. doe maar eens tussendoor, geen haast , cash betalen. )
* Zelf bestellen bij ( pneus ) zelf monteren 240 zelf oude banden kwijtmaken

( kan er een paar tientjes inmiddels naast zitten, het is weer even terug dat ik om prijzen ben durven vragen bij de " pro's "


of..
Kom je bij de merkdealer, remblokjes halen..
Niks op voorraad, levertijd 3 dagen. ( maar d'r is net besteld , dus het kan even duren voor ze ze laten komen )
60,- voor een set !

Zelf online bestellen ... 26,50 , volgende dag geleverd.
Zelfde merk.


* natuurlijk moet die winkelpui en NIET bestaande voorraad betaald worden.
Het personeel wilt ook betaald worden.

Maar het prijsverschil is te groot tegenover die totaal niet bestaande service.
( moet het spul komen halen, webshop levert aan de deur )



Kleding ... helm ... ik kijk niet eens wat het online kost.
Loop naar binnen, en geef aan wat ik nodig heb , en wat m'n budget is.
Loop prima gekleed en heel tevreden naar buiten.
Totaal geen benul hebbend met wat het elders zou kosten
 
Ik ga altijd voor een koopie, maar als ik iets in de winkel pas dan vindt ik dat zij dat verdiend hebben.
Het wel zo dat ik even kijk op internet naar de prijs. afhankelijk van de prijs mag daar best wat tussen zitten.
Al is het verschil te groot, vertel ik dat. vertel ik ook dat ik het niet netjes zou vinden om het nu op internet te bestellen maar het verschil me te groot is.
Dan vragen ze altijd wat het kost op internet, prijs wordt ter plekke altijd aangepast.
opgelost.
 
Pas geleden nog een nieuwe systeem helm gekocht bij de lokale Quad dealer,ik had daar even snel de helm gepast en dacht
deze zit goed,ik kreeg ook nog extra korting ongevraagd,dus was blij,eenmaal thuis vond ik hem toch een maatje te klein,
dus gelijk weer terug en gewisseld voor 1 maat groter die zat wel perfect,allemaal binnen een uurtje geregeld.
Dat was bij een webwinkel nooit zo snel gelukt.
Dat is dan geluk hebben.
Ik heb wel 100 helmen in vele winkels gepast ook van de 'grote' merken.
Geen 1 vond ik echt goed zitten. Tot ineens EUREKA! Toch gevonden. Gelijk bij opzetten: YES, dit is 'm! :t
Het is voor mij een Nolan geworden. Maar iedereen heeft een ander hoofd, dus ook andere pasvorm.

Nee, en dan ga ik NIET daarna op het internet om zelfde helm ergens goedkoper te scoren.
 
Dat is dan geluk hebben.
Ik heb wel 100 helmen in vele winkels gepast ook van de 'grote' merken.
Geen 1 vond ik echt goed zitten. Tot ineens EUREKA! Toch gevonden. Gelijk bij opzetten: YES, dit is 'm! :t
Het is voor mij een Nolan geworden. Maar iedereen heeft een ander hoofd, dus ook andere pasvorm.

Nee, en dan ga ik NIET daarna op het internet om zelfde helm ergens goedkoper te scoren.
De helm die mij het lekkerste past is een Arai,ik ging dan ook met weinig hoop op een goede pasvorm naar de winkel,die ik gekocht
heb is een systeemhelm van het Spaanse merk MT ,die helm ziet er uit als een veel duurdere helm en paste mij perfect,koste mij 114,-,
ik heb er inmiddels zo,n 3000km mee gereden en zonder koppijn,en alles werkt nog steeds als nieuw,dus voor die prijs hoor je mij niet klagen.
 
Dat krijg je ook niet mee bij een normale winkel , tenzij je -vriendjes- bent. ( gereedschap )
Onderdelen "passen" .. heb dat alleen tot nu toe gemogen bij een sloperij .
( en bij een online actieve sloper mag je ook gewoon ruilen )

neen, al die voordelen krijg je als je een goede relatie opbouwt met je dealer.
Zonder ook maar 1 nieuwe motor gekocht te hebben en maar 1 keer een motor binnen gebracht te hebben voor herstelling was ik toch een goede klant omdat ik gewoon alles bij hem ging halen (ja, als ik maar 1L olie nodig had, reed ik daarvoor speciaal tot bij hem ipv aan het eerste tankstation te stoppen).
Zonder een vriendschappelijke vertrouwensband krijg je die extra voordelen uiteraard niet. Maar als iemand je kop niet kent kan hij je ook niet sympathiek vinden en kan je ook onmogelijk zo'n band opbouwen over de jaren heen.
Maar hoe bouw je een goede relatie op ? niet door hem constant lastig te vallen met te vragen wat iets kost, en waar achteraf blijkt dat je bv maar in 1 geval op 4 ook effectief koopt.
Het werkt alleen als van beide kanten komt, maar dan moet je er wel komen natuurlijk ! anders lukt het niet. Ik heb met hem Club-MET geraced, met motoren van hem, maar even goed met mijn motor. Ik heb zijn Z1300 zijspan gratis mogen lenen voor onze trouw, maar evengoed sprong ik in als een technieker ziek was en het druk was (en nee, ik liet mij niet betalen, ik zei gewoon "houd het maar bij, ik kom het toch wel opdoen aan onderdelen, trek het er dan maar vanaf"). Of die keer dat hij belde dat een klant een KR1 had binnen gebracht die geen of maar soms wou ontsteken en hij mij opbelde voor raad, en ik die hem gewoon gaf en erbij zei "ik zal ene brengen, kan je onderdelen omwisselen". en neen, daar moest ik niets voor in de plaats hebben.

voor wat hoort wat ;) En dat allemaal terwijl toen ik daar de eerste keer binnen stapte de beste man nog nooit gezien had.
Helaas allemaal in de verleden tijd omdat hij al een tijd geleden gestopt is (gewoon gestopt omdat hij wat anders wou gaan doen).

Nu nog ga ik op vaste plaatsen voor mijn nieuwe onderdelen. voor alles ivm het SV-blok in mijn KR1 ga ik naar de Suzuki dealer, ook als het maar voor 1 kapotte bougie is. Die man ken ik ondertussen ook al jaren, en als ik "iets" zoek voor alweer een project, laat die mij ondertussen ook al gewoon zelf gaan zoeken in zijn magazijn 2dehands onderdelen. enz...

Als je overal online voor het goedkoopste gaat, heb je misschien wat geld bespaart, maar je hebt een hele hoop andere zaken/voordelen gemist.
 
Ik bestel mijn oem onderdelen altijd via Motoport.
Mijn huidige pak bij Motozoom en ik moet een nieuwe hebben en die heb ik van het weekend uitgezocht in een webshop van een fysieke winkel. Deze zal ik daar ook bestellen en in de winkel ophalen.

In beide gevallen ben ik niet (veel) duurder uit en anders is het verschil zo weinig dat ik mij er niet druk om maak. Het gemak van ophalen is mij best wat waard, maar alles heeft een grens.

Een webshop is wel belangrijk. Had deze winkel geen goede webshop gehad dan had ik daar mijn pak niet uitgekozen ondanks dat ik naar de winkel ga.
De oem onderdeelnummers zoek ik ook altijd zelf bij elkaar en mail dan naar Motoport.

Accessoires achtig dingen bestel ik wel altijd online.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje,
waarom wil je persè die helm en hoe kom je erbij dat dit de beste helm is?

Een voordeel van een webshop (en het hele www) is dat je gebruikerservaringen van andere kan lezen.
Een fysieke winkel zal ten alle tijden iets uit zijn eigen winkel aan jou willen verkopen.
En over een helm kopen, via een webwinkel krijg je een versere helm dan uit een winkel.
tenzij zij die helm voor jou moeten bestellen, dan ligt hij niet heel lang in een stelling waar tig personen hem gepast hebben.

Waar heb ik gezegd dat dit de beste helm is?

De door mij gekochte helm is niet op aanraden van de verkoper, maar ik ben juist naar die winkel gegaan omdat ze shoei dealer zijn en de helm die ik wil hebben daar hebben liggen om te passen.

De reden waarvoor ik voor een X Spirit 3 gekozen heb is omdat ik een Shoei-hoofd heb en mijn voorgaande ook Shoei's waren én dat ik van diverse mensen die deze helm ook hebben hoorde dat dit een erg fijne helm is.

Je stelling dat een helm van een webshop verser is dan die bij de dealer durf ik te betwijfelen.
Voor hetzelfde geld hebben ze een helm die niet erg gewild is op voorraad liggen (bijvoorbeeld dat deze is teruggekomen omdat deze niet beviel bij de klant) en vervolgens koop jij dat ding pas na een half jaar of misschien zelfs erger!
Bij een fysieke zaak kan je natuurlijk ook zelf even kijken naar de datum en als dat je niet bevalt zou je altijd dat nog aan kunnen geven en kijken of er wat geregeld kan worden (met de prijs, of dat ze dat model nieuw bestellen ofzo)
 
Ik koop wel eens remblokken en motorolie via een webshop en daarbij kijk ik wel naar de prijs want daar kan wel eens flink verschil opzitten heb ik al eens gemerkt bij dezelfde producten.
Kledij en helmen altijd een fysieke winkel want ik wil het graag passen en voelen en veelal bij RAD in den Belziek.
Die hebben een grote keuze en doen helemaal niet moeilijk bij retour.
En je kan helmen echt testen door een ritje te maken en dan koop ik hem ook daar .
Dan ga ik niet liggen zoeken voor een goedkopere helm op het internet.
De service is goed en de kennis van het personeel ook.
 
Vraagje,
waarom wil je persè die helm en hoe kom je erbij dat dit de beste helm is?

Een voordeel van een webshop (en het hele www) is dat je gebruikerservaringen van andere kan lezen.
Een fysieke winkel zal ten alle tijden iets uit zijn eigen winkel aan jou willen verkopen.
En over een helm kopen, via een webwinkel krijg je een versere helm dan uit een winkel.
tenzij zij die helm voor jou moeten bestellen, dan ligt hij niet heel lang in een stelling waar tig personen hem gepast hebben.
Die scores die je terug vindt bij webwinkels gaan meestal over de manier van verzenden .
Snelle service , goede service enz …. .
Maar over het product zelf ( gebruikservaringen over iets ) lees je veel minder en wat die scores betreft daar hecht ik persoonlijk niet veel aan want iedereen kan daar wat neerschrijven.
Zelfs personeel of wie weet om maar goede scores te scoren.
 
Die gebruikerservaringen op www.....flauwekul als je mij vraagt.

En sowieso neem ik geen enkele moeite om de ongevraagde score in te vullen, tijdverspilling.

Laatst door bol een kruislijnlaser 4 dagen te laat geleverd terwijl er de volgende dag op de site stond...Nouja ook geen punt omdat dec. gewoon een drukke maand. Dus daarom ga ik bol toch niet afbranden, en die vriendelijke bezorger aan de deur kan er ook niks aan doen.
 
Ik heb eigenlijk nog nooit iets voor de motor of het motorrijden bij een internetwinkel besteld. De kans dat je een opdrachtschuiver treft is aanwezig en dan ben je afhankelijk van de Chinese kwaliteit. Bij Louis of Polo zal je veel minder risico hebben op dat probleem. Kleding, handschoenen en helm wil ik graag passen en dan kom je vanzelf uit bij een motorzaak en daar koop ik het dan ook. Onderdelen voor de motor heeft de doe het zelf garage waar ik het onderhoud doe heel vaak op voorraad (remblokken, olie- en luchtfilter en ander verbruiksspul) en dat vaak voor lagere prijzen die bijv. Breeman er voor vraagt.
 
Dat ligt bij mij heel erg aan het bedrag waar het om gaat. Kettingvet online 12 euro of in de winkel 13,20 maakt me niet zoveel uit, als ik op dat moment kettingvet nodig heb, haal ik dat. Als ik een jas van 600 koop, is dezelfde 10%extra ineens 660 euro. Kettingvet voor 14,40 kan ook nog, maar bij die jas is 20% dan 720. Dat vind ik bijzonder de moeite om online te gaan kijken voor dezelfde jas.

Dus ik zou eerder zeggen dat mijn acceptabele meerprijs eerder in het kader van maximaal een tientje of 2-3-4 ligt op dure dingen.
 
Wat Miglowie zegt.

Echter bestaan er ook winkels die goedkoper zijn dan andere winkels/webshops.
 
Wat ik niet hoef te passen of niet snel hoef te hebben komt van t net, de rest uit de winkel of mp .
 
Bij gelijke onderdelen bestel ik het, bij wijze van spreke, voor een euro verschil bij een andere webshop. Fysieke winkels hoef ik niet aan te komen met mijn motor. Hebben daar toch niks voor op voorraad.
 
Soms maak ik er een sport van om voor bepaalde onderdelen zo goedkoop mogelijk te vinden via een webshop.

Bijv. Bij een dealer zijn originele trimclips van Honda aso duur, dus ik bestel een assortimentdoos bij HBM en heb ik gelijk voor mijn rest van mijn leven trimclips op voorraad.

Ik vind trouwens dat ze dingen van een paar eurocent gratis mogen weggeven omdat ik daar al bij de betreffende motorzaak al genoeg geld heb uitgegeven.
 
Ik heb zowel een winkel/werkplaats als ook een webshop.
De prijzen zijn 100% gelijk (op verzendkosten na), dat is mijn keuze. De service is ook gelijk.

Het voorbeeld wat eerder aangehaald werd van accu's die soms op internet 50% goedkoper zijn is mij ook een raadsel. Ik heb die aanbieders ook wel gezien, en zij verkopen ze voor prijzen die ruim onder mijn inkoopprijs liggen. Geen idee hoe dat mogelijk is....

Kleding verkoop ik niet. Daar is als kleine ondernemer ook niet aan te beginnen. Veel investering, veel ruimte, veel uren werk.....
De winst is dan weer wel goed, gemiddeld gesproken is de marge daarop veel groter dan op bijvoorbeeld een uitlaatsysteem of een setje banden.

Uiteindelijk besluit elke ondernemer op welke manier hij zijn geld wil verdienen. Werk je met lage marges, dan moet je veel omzetten, en heb je dus meer personeel en ruimte nodig. Werk je met meer marge, dan kan je met minder genoegen nemen.
Aan de klant de keuze wat hem of haar beter ligt......
 
Grasduinen op internet levert je tegenwoordig meer informatie en advies op dan luisteren naar de gemiddelde medewerker van een fysieke winkel. Die kunnen doorgaans niet veel meer dan de kassa aanslaan. Om die reden koop ik steeds vaker via internet. Ik koop bijvoorbeeld al 25 jaar bij Termaat, praktisch al mijn motorkleding komt er vandaan. Mijn laatste ervaring was echter dusdanig matig/slecht (puur en alleen naar de mond praten en richting beschikbare kleding adviseren) dat ik uiteindelijk teleurgesteld ben weggegaan en via internet heb gekocht.
 
Kleding haal ik meestal bij ten Kate, en op hun webshop koop ik ook regelmatig.
Naar mijn idee is dit een motorzaak die echt met de tijd mee gaat.
Goede service in de winkel, en een goede webshop.
 
Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik niet op een paar centen hoef te kijken, maar wie mij als klant goed behandelt, behandel ik ook goed...
Was van de zomer in frankrijk en had een nieuwe achterband nodig na een paar dagen pyreneeen....
Nu is mijn frans goed genoeg om me verstaanbaar te maken, maar met pneus en maten etc gaat me iets te ver...
3 redelijk lokale motorzaken een mailtje gestuurd ( via google translate) en krijg er maar van een een reactie....dan kijk ik niet eens meer bij de andere, mijn klandizie niet nodig, dan niet....
Later nieuwe accu nodig ...niet eens meer gezocht, gewoon naar hem gereden....
Hier in het centrum had je Karel kawasaki dealer..
kom je binnen...mag ik vier uitlaatpakkingen en en luchtfilter voor een z650..
anders nog iets?
Nee...
Kom over een uur maar terug, dan ben ik wel in het magazijn geweest....
uhhmmmm okay????

moet nog terug komen, nooit meer een stap binnen gezet
maar een accu haal ik dan weer bij Brezan...Varta ...heb ik persoonlijk geen slechte ervaring mee
 
Voor een helm ga ik het liefst naar een winkel, zodat ik kan passen. Afgelopen jaar heb ik een nieuwe helm gekocht en de vriendelijke verkoopster trok er 10-12 uit de kast tot we er een vonden die me perfect paste. Ja dan betaal ik graag €250 ipv 220 :Y.

Paar jaar geleden nog een vies smaakje van online shoppen gekregen. Een online een onderdeel besteld bij een grote chain/franchise. Steeds kreeg ik het verkeerde onderdeel in de brievenbus. De webshop verwees me naar de dichtstbijzijnde vestiging en eenmaal daar aangekomen vertelden ze me dat ze niks te maken hadden met de webshop |(. Geld terugkrijgen was ook een gehannes.

Toen maar net over de grens naar Louis gegaan, duidelijk advies, meteen de juiste onderdelen mee en goedkoper dan bij voornoemde franchise...
 
Zoals zovelen al zeggen, kleding en helm koop ik in een winkel, want dan kan ik het passen. Tenzij ik iets vervang voor precies hetzelfde, zoals mijn TCX Infinity laarzen waar ik inmiddels aan het 3e paar toe ben.

Maar ook bij een webshop kies ik niet voor de goedkoopste. Ik bestel alleen als ik iets kan laten afleveren bij een bezorgpunt in de buurt. Te veel gezeik gehad met allerlei koeriersdiensten die of helemaal niet bezorgd hebben, of je kunt het ergens op gaan halen in een garage tig km verderop.
3e paar? Kun je dan niet beter Daytona's kopen?
 
3e paar? Kun je dan niet beter Daytona's kopen?

Ik doe ongeveer 5 jaar met een paar, dat is ongeveer 130.000 km. Ik verwacht niet dat dat met Daytona's anders zal zijn.

De nieuwste variant (die met de Michelinzool) lijkt wel iets langer mee te gaan. Bij het oude model sleet de linkerzool door precies op de punt waar ik met mijn zool op het stepje draai als ik schakel. Met de huidige heb ik nu 90.000km gereden en er is wel wat slijtage aan de zool te zien, maar nog lang niet door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan