Hoeveel wil je extra betalen bij een fysieke winkel?

Hoeveel wil je bijbetalen in een fysieke winkel ten opzichte van een webshop?

  • Niets, ik wil gewoon de goedkoopste

    Stemmen: 33 23,4%
  • Ik wil tot 5% meer betalen

    Stemmen: 24 17,0%
  • Ik wil tot 10% meer betalen

    Stemmen: 62 44,0%
  • Ik wil tot 25% meer betalen

    Stemmen: 9 6,4%
  • Ik wil tot 50% meer betalen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik wil tot 100% meer betalen

    Stemmen: 2 1,4%
  • Kan mij niet schelen. Ik wil liever een gezellig praatje dan de laagste prijs!

    Stemmen: 11 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    141
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik doe ongeveer 5 jaar met een paar, dat is ongeveer 130.000 km. Ik verwacht niet dat dat met Daytona's anders zal zijn.

De nieuwste variant (die met de Michelinzool) lijkt wel iets langer mee te gaan. Bij het oude model sleet de linkerzool door precies op de punt waar ik met mijn zool op het stepje draai als ik schakel. Met de huidige heb ik nu 90.000km gereden en er is wel wat slijtage aan de zool te zien, maar nog lang niet door.
Mijn neuzen sleten altijd af en dan waren ze lek,...maar daar ben ik voor behandelt.
 
Ik ben de laatste jaren steeds vaker bereid om meer te betalen dan de goedkoopste internetprijs. Ik vind dat er een stukje waarde zit in een fysieke winkel, of je er nou goed advies krijgt of niet. Zou niet in een samenleving willen wonen waar er bijv geen winkelstraten meer zijn en iedereen alles thuisbezorgd krijgt.
 
Ik sluit mij trouwens wel aan bij de vorige sprekers. Mijn helm heb ik ook gekocht bij een motorzaak. Ik heb er veel gepast, met meerdere gereden en advies gekregen. Ook al kon ik hem via internet 100 euro goedkoper krijgen, dan ben ik niet zo'n hufter die hem niet bij de motorzaak die zoveel tijd in mij steekt koopt.

Ik heb zowel een winkel/werkplaats als ook een webshop.
De prijzen zijn 100% gelijk (op verzendkosten na), dat is mijn keuze. De service is ook gelijk.

Het voorbeeld wat eerder aangehaald werd van accu's die soms op internet 50% goedkoper zijn is mij ook een raadsel. Ik heb die aanbieders ook wel gezien, en zij verkopen ze voor prijzen die ruim onder mijn inkoopprijs liggen. Geen idee hoe dat mogelijk is....

Kleding verkoop ik niet. Daar is als kleine ondernemer ook niet aan te beginnen. Veel investering, veel ruimte, veel uren werk.....
De winst is dan weer wel goed, gemiddeld gesproken is de marge daarop veel groter dan op bijvoorbeeld een uitlaatsysteem of een setje banden.

Uiteindelijk besluit elke ondernemer op welke manier hij zijn geld wil verdienen. Werk je met lage marges, dan moet je veel omzetten, en heb je dus meer personeel en ruimte nodig. Werk je met meer marge, dan kan je met minder genoegen nemen.
Aan de klant de keuze wat hem of haar beter ligt......

Ik heb even gekeken en de accu kost bij jou op de site 75 euro. Je zit er dus ongeveer in het midden van het prijsverschil. Je weet wat de inkoop is en wat jouw winstmarge is dus ook of die andere webshop enige marge overhoudt aan de accu.
 
Nadat dit najaar weer fysieke motorwinkels failliet zijn gegaan zoals Motozoom en Motopuro was ik wel benieuwd naar hoeveel jullie extra willen betalen voor het contact en advies dat je fysiek in een winkel krijgt?

Ik zelf ben altijd bereid iets extra te betalen. Echter had ik laatst een nieuwe accu voor mijn V-Strom nodig en tot mijn verbazing was de prijs van de accu in de winkel 2 keer zo hoog als in een webwinkel. Ik ben best bereid een tientje of zelfs twee extra te betalen maar 110 euro voor een accu (origineel van Yuasa) die ik via internet voor 55 euro kon krijgen gaat mij te ver. Ik begrijp dat een winkel meer geld kost. Je moet een pand onderhouden, personeel in dienst nemen, een voorraad onderhouden die misschien minder snel weg gaat, evt een werkplaats er bij. Maar dit werd mij te gortig dus is uiteindelijk maar online besteld en twee dagen later ontvangen.

Ik probeerde het altijd in de stad te vinden, maar vooral auto-onderdelen zit er toch wel heel veel verschil in, te veel om te negeren..
Laats was ik opzoek naar schokbrekers, bij de automaterialenzaak betaal je $160 per stuk, op Ebay heb je een set voor $240, voor de achterste zat er nog meer verschil in. Aandrijfassen waren gewoon een keer zoveel.

Tijdje terug een diagnostics tool gekocht bij een automaterialenzaak, $150, op Ebay was ie $90, bij een andere automaterialenzaak lag ie voor zelfs $234.

En bestellen op Ebay of bestellen bij de automaterialenzaak, je moet er net zo lang op wachten, en het bespaart me 100km rijden..

Dus eigenlijk bestel ik de laatste tijd steeds meer op online.

Pand onderhouden en personeel betalen is een kul excuus, dat moet ook als je online besteld, er zit waarschijnlijk minder tussenhandel tussen.
Wat ik denk wat ook een oorzaak kan hebben, belachelijk hoge huren van winkelpanden. (ja, ik ben me er van bewust wat ik schreef)

Er zat hier in de buurt een Shell benzinestationnetje, ze waren net begonnen, en hanteerden acceptabele prijzen, wat gebeurt er, de eigenaar van het pand gaat de huur verhogen in het komende jaar, resultaat, de ondernemer weigert de hogere huur en gaat dicht. Schijnbaar heeft zo'n eigenaar liever geen inkomen dan minder winst..
 
Laatst bewerkt:
Ik haal de onderdelen voor mijn Soez normaal gesproken bij de dealer, maar dat geval is nu 40 jaar oud, en de laatste tijd kan ik het beter en sneller on-line krijgen dan via de dealer, onderdelen zijn meestal niet goedkoper, alleen makkelijker te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst een klein vergelijkend onderzoekje gedaan van originele Honda onderdelen tussen CMS.nl en de Honda-dealer prijzen.
Vrijwel elk artikel was bij de dealer goedkoper.
Het grootste verschil was ruim 40,- (op een setje remblokken voor VFR800X) wat je bij CMS MEER moest betalen.
Maar dat weet je pas als je bij de dealer staat.
 
Vrouwlief besteld het liefste alles online. Het is dat ze als bloemiste zelf in een winkel staat anders zou ik me afvragen of ze nog wist hoe een winkel van binnen uit ziet.

Persoonlijk ga ik voor de meeste dingen liever na een winkel. Vind niks leuker dan even rond kijken en een leuk praatje te maken.

Heb nu net pas het motor rijbewijs. Toen ik ging kijken voor mijn helm heb ik niet lang getwijfeld en ben ik direct richting de lokale motorzaak gereden. Deze steun ik persoonlijk liever dan een andere die wellicht iets goedkoper is. Moet wel zegggen dat ik de eigenaar persoonlijk ken.
De helm bleek achteraf 2tientjes goedkoper op internet alleen heb ik er nu een pinlock voor niks erbij gekregen.
Tijdje erna wou ik een helm muts hebben. 5min later sta ik buiten met een muts die ik ook nog eens zo kon meenemen.

Zaterdag eens gaan kijken voor een jas en broek. Jas kreeg ik voor 200 mee in plaats van de 290 wat op het kaartje stond en de broek kreeg ik ook meteen met een leuke korting en de heup protectors waren een geschenk van hun. Alles bij elkaar kon ik het op internet nergens goedkoper krijgen.

Hoef nu ook echt niet na te denken waar ik de volgende keer heen ga als ik weer iets nodig heb. De persoonlijke touch is mij zeker een paar euro extra waard.
 
Ik wil best wat meer betalen, maar ik zie in de winkels regelmatig spul(vooral elektronica) waarvan ik bijna met 100% zekerheid
kan zeggen dat het hetzelfde is wat ik bij alibaba koop.
Alleen 4 maal zo duur.
Precies, moet ook niet te gek worden zoals bijv. met kuipschroeven/trimclips
 
Laatst een klein vergelijkend onderzoekje gedaan van originele Honda onderdelen tussen CMS.nl en de Honda-dealer prijzen.
Vrijwel elk artikel was bij de dealer goedkoper.
Het grootste verschil was ruim 40,- (op een setje remblokken voor VFR800X) wat je bij CMS MEER moest betalen.
Maar dat weet je pas als je bij de dealer staat.
De vraag is alleen waarom je Honda remblokjes zou willen kopen, dat is nu net een onderdeel dat gelijk of beter te krijgen is van vervangingsmerken. Maar begrijp de strekking van je post.
 
Laatst een klein vergelijkend onderzoekje gedaan van originele Honda onderdelen tussen CMS.nl en de Honda-dealer prijzen.
Vrijwel elk artikel was bij de dealer goedkoper.
Het grootste verschil was ruim 40,- (op een setje remblokken voor VFR800X) wat je bij CMS MEER moest betalen.
Maar dat weet je pas als je bij de dealer staat.
Ik dacht hun meestal dealerprijzen hanteren? Ik haal daar de laatste tijd onderdelen vandaan, omdat ik het bij de dealer niet meer kan krijgen..
 
Precies, moet ook niet te gek worden zoals bijv. met kuipschroeven/trimclips
Ons (handelaren) probleem is dat tijd ook geld kost.
Ik sleutel zelf in mijn werkplaats, en dat kwartier dat ik bezig ben met die klant die wat boutjes en trimclips nodig heeft kost ook geld.
Ik lever bij dit soort zaken vaak zowel origineel als ook het goedkopere China-spul.
Op het dure origineel heb ik meestal zo'n 20% marge, maar op het goedkope China spul meestal zo'n 50%. En dat is ook nodig om de tijd die ik er mee bezig ben te compenseren. Een kwartier sleuteltijd missen kost mij netto ongeveer 11 Euro. En dat moet ik dus wel op een andere manier terugverdienen....
 
Ik dacht hun meestal dealerprijzen hanteren? Ik haal daar de laatste tijd onderdelen vandaan, omdat ik het bij de dealer niet meer kan krijgen..
CMS-prijzen zijn soms onverklaarbaar hoog of laag.
Als ik hun prijzen vergelijk met die van de fabrikanten/importeurs kan dat zomaar 20-30% hoger of lager zijn. Dus even prijsvergelijken kan interessant zijn.
 
Kleding, helm en handschoenen in de winkel. Dat is echt te lastig om te doen zonder te passen. Accessoires e.d. wel gewoon online. Goede ervaringen met rad.eu, xlmoto en MLM-parts.
 
Ons (handelaren) probleem is dat tijd ook geld kost.
Ik sleutel zelf in mijn werkplaats, en dat kwartier dat ik bezig ben met die klant die wat boutjes en trimclips nodig heeft kost ook geld.
Ik lever bij dit soort zaken vaak zowel origineel als ook het goedkopere China-spul.
Op het dure origineel heb ik meestal zo'n 20% marge, maar op het goedkope China spul meestal zo'n 50%. En dat is ook nodig om de tijd die ik er mee bezig ben te compenseren. Een kwartier sleuteltijd missen kost mij netto ongeveer 11 Euro. En dat moet ik dus wel op een andere manier terugverdienen....
Snap ik, maar zulke dingen zou je gewoon in voorraad moeten hebben en gratis weggeeft aan klanten die al genoeg andere zaken gekocht hebben. Ik heb het over die plastic dingetjes vd honda...:+:o

Doet de motorzaak waar mijn duc in onderhoud heb, het kan dus wel....stukje service/klantenbinding.

Ps. Voordat je een verkeerde beeld van me krijgt, ik doe regelmatig ook een bijdrage in de WP pot.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Motozoom mis je weinig aan. Had afgelopen jaar een aantal dingetjes besteld in de webshop daar. Staat erbij dat het op voorraad is. Ik dus na ongeveer een weekje maar eens mailen waar dat mijn spullen nu eigenlijk blijven. Blijkt er niets in voorraad te zijn en is de levertijd van de spullen enkele maanden. Dus ik stuur terug dat ze mijn order maar moeten cancellen. Krijg ik een half jaar later ineens een pakketje thuisgestuurd van Motozoom met de onderdelen die ik destijds besteld had. Natuurlijk ondertussen allang bij een andere toko gehaald die WEL voorraad heeft. Ze hadden dus het annuleren van mijn order helemaal niet doorgevoerd in het systeem. (eerlijkheid gebied te zeggen, ik heb ook niet goed in de gaten gehouden of ze mijn geld terug gestort hadden op mijn rekening)
 
Laatst een klein vergelijkend onderzoekje gedaan van originele Honda onderdelen tussen CMS.nl en de Honda-dealer prijzen.
Vrijwel elk artikel was bij de dealer goedkoper.
Het grootste verschil was ruim 40,- (op een setje remblokken voor VFR800X) wat je bij CMS MEER moest betalen.
Maar dat weet je pas als je bij de dealer staat.
Is mij ook wel eens opgevallen.

CMS.nl is sowieso vrij duur.
Partzilla.com is vaak goedkoper. Het nadeel is alleen dat deze zich buiten de EU bevind en als je pech hebt krijg je een keer belastingen er bij.

Ik bestel ook alles tegenwoordig bij de dealer. Gaat veeeeeeeeeeel sneller en kost van niet meer, dan wel minder.
 
Kwa kleding enz weet ik vaak al wat ik wil, alleen de maat is een vraagteken.
In de winkel pas ik t vaak en leg ik de prijs van de webshop voor aan de verkoper als het verschil groot is.
Laatst zat er op m'n pak 250+ tussen. Dus hem laten zien, ging in de computer kijken. Werd het verschil 50. Kijk daarvoor gun je t ze wel.
 
Belastingdienst over import van spulletjes

Hier kunnen we op den duur import uit Engeland aan toevoegen als ik er niet naast zit...

Anyway. Goeie customer service wil ik graag belonen met loyaliteit. Ik werk zelf ook in sales / customer service en ben altijd dankbaar voor een verkoper die moeite doet voor mij. Dat wil zeggen, de verkoper voorziet mij van relevante informatie, is eerlijk en vertelt het hele plaatje.

Dat gezegd hebbende... Ik was ooit bij een motordealer om te kijken wat ze vroegen voor een bepaalde einddemper op een dag dat er 10% korting op alle producten was. Ze wilden er €500 voor hebben inclusief korting, terwijl ik er €380 voor moest betalen bij een webshop zonder korting.

Bij dergelijke bedragen ga ik graag voor de goedkopere optie en dan ben ik halverwege het budget voor een circuitdag.

Dan weet ik wel waar ik voor ga.
 
Ik vind dat het in een winkel zeker wat meer mag kosten en daar betaal ik dan ook 'graag' wat meer voor , maar als ik eenmaal een merk en maat heb komt alles daarna in principe van de goedkoopste webshop. Toen ik mijn eerste outfit kocht bij Biker Outfit ben ik perfect geholpen met o.a. een helm, maar toen ik laatst een nieuwe nodig had kwam die 'gewoon' van een Italiaanse webshop die een goede aanbieding had - wetende (na ook het nodige onderzoek online) dat een HJC maat M goed past.

Mijn ouders wonen in de buurt van Tilburg en dat combineer ik ook graag met een bezoek aan de Louis. Die zaak zal ook wel een pain in the ass zijn/worden van de gevestigde Nederlandse zaken.
 
Heb een andere draaibank gekocht, maar steekt geen koelpomp in. Even checken wat zoiets kost op het internet. bij buitelaar : 120 kompleet met bak. 80 voor een losse pomp.
Fuck that denk ik dan, heb hier nog wat pompjes liggen, ik zal wel iets maken en zien hoe lang het werkt, anders blijven die pompjes hier toch maar liggen. dienen ze toch eens ergens voor.
Ik dus naar de "draaibankwinkel" achter de hoek van het werk voor koelmiddel, en wat blijkt : daar verkopen ze zo'n pompen voor 28 euro .... 28 ! en voor die prijs mag je zelfs kiezen tussen 1 met aanzuighoogte van 8 of 15cm. moet je maar eens proberen te vinden voor 28 euro online ... Nog voor het dubbele vind je ze niet. Maar je moet wel verder kijken dan je toetsenbord natuurlijk. De "onliners" zouden hun koelmiddel ook online besteld hebben en de pomp nooit gevonden hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan