Hoeveel zuipt jouw motor? AKA Onderzoek naar het brandstofverbruik van motoren.

Ik vind het onzin om het bij te houden,ik kijk op de benzine meter en als de tank bijna leeg is tank ik.
Waarom wil iemand dat weten,wil je rijden zou je toch moeten tanken.
Wel altijd v power
Tsja, ik vind V Power weer onzin.

Zo vinden wij waarschijnlijk allemaal wel wat.
 
Omdat je er veel woonwerkverkeer mee rijdt en geen reiskosten krijgt bijvoorbeeld? Dan maakt een motor die 1:10 rijdt of 1:30 nogal een verschil wat je aan het einde van de maand overhoudt.

Rij je alleen bij mooi weer en 1 tank per jaar (of 3) maakt het inderdaad minder uit.
Ik houd helemaal niets over,en tank soms 3 keer in de week,maar ik rijd voor mijn plezier,en ik rook niet en ik drink niet,maar heb wel veel lol
ik hoef er ook niets aan over te houden
 
Ik rij wanneer ik zin heb, of dat nou woon-werk is, of gewoon lekker even dijkje brommen, of naar de sporthal...

1:21 tot 1:22,5. En ik rij niet netjes. KTM's zijn niet gemaakt voor steady vaste snelheid. Lekker optrekken en loslaten die handel.
Rij dus tamelijk onzuinig voor deze fiets, kan zeker nog naar 1:25 als ik normaal rij.

KTM 690 SuperMoto 2007 btw.
 
Merk Yamaha
Type TDM 900
BJ 2002
Verbruik 1 op 24 rustig tijden
Verbruik, 1 op 21 normaal rijden
Verbruik 1 op 19 stevig doorrijden
Kan dit wel onderschrijven :)

Merk: Yamaha
Type: TDM 900
Bouwjaar 2003
Verbruik 1:20 tot 1:25

Met woon-werkverkeer (kort stukje van 15km, wat meer stoppen) doet hij eerder 1:20, maar als ik bijvoorbeeld op vakantie lekker door kan rijden op de B-wegen zit het wel tegen de 1:25 aan (ondanks bepakking).
 
Zero S van 2014
Elektrische sportmotor, wordt dagelijks gebruikt voor o.a. woon-werk.

Ik kom doorgaans 12 km ver op één kWh. Omgerekend naar benzine: één liter benzine bevat 9,7 kWh volgens Wikipedia. 12 x 9,7 = 116,4

Hij rijdt dus het equivalent van 1 op 116,4
 
Laatst bewerkt:
Na een rit van ±4000 km

Merk: Suzuki
Model: M800/VZ800
Jaar: 2012
Verbruik:
Bij gemiddeld 130km/u 1:16,6
Bij gemiddeld 100km/u 1:20,0
 
In Oktober is het zover, ik word 24 en mag dus een grote jongens fiets gaan kiezen. Ik ben van plan veel kilometers te gaan toeren, maar benzine is niet gratis.
Daarom wil ik het échte (we weten allemaal dat de nummers in de boekjes niet erg realistisch zijn) verbruik van diverse motoren in kaart brengen.

Ik zal alle data combineren in een spreadsheet.

Aan jullie het verzoek om een reactie te plaatsen in het volgende format:

Merk :​
Model :​
Bouwjaar :​
Verbruik : 1L: X KM​
Bedankt @Squishy voor de verwijzing naar Fuelly. Ik had wellicht ook even in het Engels moeten Googelen.
Door deze site lijkt het topic me obsolete, desondanks bedankt voor de reacties!


Al dat werk hoeft niet hoor dat is allemaal al lang voor jou gedaan het heet de spritmonitor.
 
Machtig mooie motorfiets, maar wat een allemachtig hoog benzineverbruik.
Zelfs mijn vlotte wagen loopt rond de 1 op 14 en jouw motorfiets doet dus 1 op 10.
Ik vermoed dat jij er net als ik alleen maar E5 peut instopt dus dan zijn dat relatief dure kilometers.
Denk dat het rijplezier met zo’n machine alles weer goedmaakt.
 
Honda vfr 800
Bouwjaar : 2001
Verbruik, binnendoor in elk geval heel zuinig, maar nooit gemeten. Maar ben gister naar Venetië gereden, alleen snelweg en lekker doorgereden (zo rond de 170 gehouden) en dit deed hij 1 op 18.
 
MV is eigenlijk een top motorfiets ( uiterlijk , geluid ,vermogen , gas reactie , sturen , remmen , gewicht )
Maar moet altijd 98 In bijv. V- power in iets anders tank ik niet ( voeg ook 20ml synthetische 2 taktolie toe , Voor het smeren van De benzinepomp en injectoren)
motor is totaal niet geschikt voor woon/werk kilometers
maar echt top voor snelle plezier kilometers
 
Moto Guzzi Griso 1200
Gemiddeld verbruik vakantie Luxemburg incl. veel berg weggetjes: 5.6L/100km (is ongeveer 1 op 18)
 
Kawasaki ZRX 1100 '99 1 op 18 gemiddeld
Yamaha TDM 850 4TX '99 1 op 20 gemiddeld
Honda CB400F '77 1 op 20 gemiddeld
 
4 a 5 liter per uur...aanzienlijk meer dan dat ik zelf lust, maar qua kosten...dezelfde kosten ben je ook kwijt in de kroeg of waar dan ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan