A
Anoniempje177
Guest
Die vloog bij mij de deur uit...
Zelfs mijn vlotte wagen loopt rond de 1 op 14 en jouw motorfiets doet dus 1 op 10.
...
Geen idee wat voor auto jij hebt en wat jij vlot noemt voor een auto, maar mijn auto zit momenteel aan 1:16/1:17 ongeveer, en dat is gulzig. Komt omdat we tegenwoordig veel met aanhangwagen rijden, pas verhuist, en na de verhuis nog veel spullen in huis halen voor werken.
Normaal zit die aan 1:19. En dan te bedenken dat het vooral mijn vrouwtje is die er mee rijdt, en zij zich geen zak aantrekt van verbruik gas geven en rijden met dat ding zegt ze
(en eigenlijk heeft ze groot gelijk ook ...)
Als ik rijd is het meestal 1:21, en heb hem ook al eens op 1:24 gekregen. Maar daarvoor zet ik hem in sequentieel om op de motor af te remmen bij vertragen, en weer in automaat om weer op te trekken en te rijden. Dan is het plezier van de automaat er wel af.
Ook wel eens geprobeerd het knopje "sport" in te drukken ... trekt als een beest, ondanks het maar een "lichte" motor is, maar ja, dan schiet het verbruik ook wel serieus omhoog.
Ohw ja, met de auto tank ik geen E10, maar ook geen '98. Daar moet B7 in
De beste auto die ik ooit had op B7 was een Audi 8.0 1.6D van 1984 met 52PK.
Tank van 70 liter, en die bracht mij een keertje iets meer dan 2.100km ver, reed toen aan 3,3L/100km, ofte 1:30,3.
Wat mijn motor betreft, ik verwacht een (lichte) toename in verbruik, want met in huis te werken, en tegelijk economisch werkloos te staan (wat me nu goed uitkomt pas na de verhuis, om in huis te werken), staat de motor langere tijden stil, en wordt tussendoor al eens gebruikt voor korte afstandjes, zoals een km'tje of 6 á 7 naar een doe het zelf zaak bijvoorbeeld.