Hoeveelheid voorvorkolie Honda NTV650 Revere

Sounddragon

MF veteraan
12 sep 2007
2.051
7
jep
As TT says; binnenkort keerringen en dus ook olie vervangen van een NTV, iemand die per ongeluk weet hoeveel Ml vorkolie er in moet per poot?

en ja ik heb de zoekfunktie gebruikt, en ook gegoogled, maar ik ga het zo rap niet vinden :+

Alvast zeer feestelijk bedankt. *O*

Een digitaal WPHB zou ook niet vervelend zijn, mocht iemand die per ongeluk nog in een stoffig hoekje van zijn HD hebben staan.
 
Mmm, origineel schijnbaar nogal overgedempt. Bij vervangingsveren wordt bij de NTV 650 / Revere vorkolie dikte SAE5 en een luchtkamer van 180 mm geadviseerd.

Luchtkamer gemeten met vork INgeschoven en veren eruit.
 
Mmm, origineel schijnbaar nogal overgedempt. Bij vervangingsveren wordt bij de NTV 650 / Revere vorkolie dikte SAE5 en een luchtkamer van 180 mm geadviseerd.

Luchtkamer gemeten met vork INgeschoven en veren eruit.

dat is hyperpro aan de luchtkamer te zien. Zou ik niet doen met originele veren.

~[edit]

nee, is wilbers en moet goed werken
 
Laatst bewerkt:
Verbaast me niks, was bij mijn VF 750 Swabberen ook. Automatic Transmission Fluid heeft met vorkolie gemeen dat het niet snel gaat schuimen en de dikte is afaik vergelijkbaar met vorkolie SAE10. Kan dus allebei.
 
Laatst bewerkt:
Verbaast me niks, was bij mijn VF 750 Swabberen ook. Automatic Transmission Fluid heeft met vorkolie gemeen dat het niet snel gaat schuimen en de dikte is afaik vergelijkbaar met vorkolie SAE10. Kan dus allebei.

klopt, maar de vorkolie heeft tegenwoordig toevoegingen die ATF niet heeft. Doordat het WPHB nog uit 1985 stamt is denkt men dat er ook ATF in MOET. Beter is goede vorkolie.
 
Ik heb laatst ook voorvork olie + keerringen vervangen van mijn cbr 600 uit 89
Hier stond ook ATF olie in het WPH maar heb deze toch maar vervangen door goede olie dikte 10.
Wat ik wel merkte is dat de luchtkamer die in WPH stond voor mijn doen iets te groot was dus die heb ik met 10mm verkleint en dat was een wereld van verschil
 
klopt, maar de vorkolie heeft tegenwoordig toevoegingen die ATF niet heeft. Doordat het WPHB nog uit 1985 stamt is denkt men dat er ook ATF in MOET. Beter is goede vorkolie.

Ik heb mezelf ook laten vertellen dat er beter SAE10 in kan, heb vanmiddag een setje keerringen gescoord, met een litertje SAE10 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan