hoever mag het stuur uitslaat naar links of recht?

Happy Eddie

Die hard MF'er
17 mei 2007
708
0
kartonnen doos
Goede avond alle,

Ik een blade op het oog van 1995.

Wat wil het geval nu zijn: als ik het stuur helemaal naar rechts draai dan komt het uiteinden van het stuur tegen het frame aan?

Mijn vraag nu is: is dit normaal bij een blade? Ook heeft het rechterstuurnokje een tik gehad.

Kan dit allemaal kwaad? en wat zou het evt kosten om zoiets te laten repareren.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Kijk eens hoever de nokken die op de onderste kroonplaat zitten zijn ingeslagen op het frame (bij het balhoofd).
Ik denk dat er hard mee gevallen is.
 
Je kan de nok op het frame op laten lassen maar dan moet hij wel een beetje uit elkaar voordat je er bij kunt.
De snelste en goedkoopste oplossing is:
Boor een gaatje in de aluminium nok en draai daar een parker in
De kroonplaat draait dan tegen de kop van de parker
 
Allereerst welkom op het forum!

Het zou inderdaad goed kunnen dat deze motor hard gevallen is.
En nieuwe nok lassen kan een oplossing zijn voor de stuuruitslag.

Het is echter geen oplossing voor de overige problemen welke met de
val ontstaan zijn.....

Koop hem dus alleen als je goed weet waar je op moet letten bij het aankopen
van een mogelijke schademotor!

Daarnaast is het heel simpel; een verkoper die niet zelf aangeeft dat er een keer hard gevallen is met deze motor is zeer fout bezig, dit is informatie die je hoort te krijgen, het
gaat immers om jouw veiligheid.

Daarom bij de aankoop van een motor ook altijd vragen of de motor een keer schade heeft gehad of dat er andere gebreken zijn die jij zou moeten weten.

Op het moment dat hij bewust iets verzwijgt en je komt er later achter dan kan je hem er op aanspreken.
 
Het is echter geen oplossing voor de overige problemen welke met de
val ontstaan zijn.....

Koop hem dus alleen als je goed weet waar je op moet letten bij het aankopen
van een mogelijke schademotor!

Daarnaast is het heel simpel; een verkoper die niet zelf aangeeft dat er een keer hard gevallen is met deze motor is zeer fout bezig, dit is informatie die je hoort te krijgen, het
gaat immers om jouw veiligheid.
:^ je kan 'm best kopen, als je er maar van op de hoogte bent dat er wat mee aan de hand is en het accepteert. Het feit dat de verkoper het verzwijgt (al weet 'ie het misschien niet zelf) is wel een goed teken om weg te lopen...

Op het moment dat hij bewust iets verzwijgt en je komt er later achter dan kan je hem er op aanspreken.
In de theorie is dat misschien waar maar in de praktijk zou ik daar niet teveel van verwachten, dat kan in een uitgebreide "welles-nietes" discussie uitlopen over hoe lang het gebrek al aanwezig is en of de vorige verkoper het wel of niet wist etc etc.

Mijn tip: koop een motor alleen als het goed voelt, probeer een rationele beslissing te nemen en laat de motor staan als je twijfelt of als er onduidelijkheden zijn. Een motor kan er heel mooi uitzien, weinig km's hebben en een mooie prijs maar als je twijfelt over bv een beschadiging ergens op de motor of je hebt het idee dat de verkoper niet helemaal eerlijk is, ga dan gewoon lekker verder kijken, er staat zoveel te koop nu.

succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan