Hoezo het ligt nooit aan de motorrijder

volgens mij niet, weet wel dat het een witte was O-)

Had er totaal niet op gelet omdat ik met het verkeer bezig was O-)
 
bij ons in de buurt is gisteren ook een motor rijder overleden, een idioot met een pick up truck ging in een tunnel van weghelft veranderen en zag de motorijder over het hoofd :(
de motor rijder is ter plaatse nog overleden.
er staat nog vlak voor en in de tunnel waarschuwings borden en met grote letters.

Do not change Lanes in the Tunnel.
 
Het is waar dat sommige motorrijders denken dat ze op een brommertje zitten en zich overal langs en tussendoor mogen wurmen. Ook wij hebben ons aan bepaalde gedragsregels te houden :r want het is nou eenmaal zo dat het een samenspel is tussen koekblik en motor. Als we allemaal gewoon maar wat aanklooien wennen die koekblikrijders nooit aan ons. Ik rij bijna dagelijks tussen de koekblikken door op de A4 en zolang je het meest linkse pad neemt is het net 'sesam open u' want dat zijn ze inmiddels gewens maar zo af en toe moet ik wel eens uitwijken naar een padje rechts en daar merk je gelijk dat de automobilisten er een stuk minder op anticiperen en ik veel meer gebruik moet maken van mijn 'loud pipes' of toeter.

Gedragsregels voor filerijden kun je vinden op: http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
 
Had niet veel uitgemaakt, ik kwam zelf van zutphen af en bij die stoplichten kun je heel mooi voor kruipen :P Ik reed dus voorop met hele rits auto´s achter me aan :+

Wat heb ik een bloedhekel aan "motorrijders" die voorkruipen bij het stoplicht en dan zo langzaam wegrijden dat ze een hele colone auto's in hun kielzog hebben.

De eerste auto achter je moet na 100 meter al een heel klein stipje in je spiegel zijn en anders moet je gewoon achteraan aansluiten. @#$% wat ben ik link op dat soort pipo's @#$%
 
Wat heb ik een bloedhekel aan "motorrijders" die voorkruipen bij het stoplicht en dan zo langzaam wegrijden dat ze een hele colone auto's in hun kielzog hebben.

De eerste auto achter je moet na 100 meter al een heel klein stipje in je spiegel zijn en anders moet je gewoon achteraan aansluiten. @#$% wat ben ik link op dat soort pipo's @#$%
:? Wil je d'rover praten :? O-) :?















}) :+
 
Wat heb ik een bloedhekel aan "motorrijders" die voorkruipen bij het stoplicht en dan zo langzaam wegrijden dat ze een hele colone auto's in hun kielzog hebben.

De eerste auto achter je moet na 100 meter al een heel klein stipje in je spiegel zijn en anders moet je gewoon achteraan aansluiten. @#$% wat ben ik link op dat soort pipo's @#$%


:} :} :}

Zo denk ik dus ook altijd aan mijn medemens... O-)

Ikzelf probeer altijd ff een wheely te maken als ik voor ben gekropen. ;)
 
:? Wil je d'rover praten :? O-) :?

}) :+

Ja hoor. Ik wordt gelijk weer link @#$% :j

Iemand die voorpiept en dan alles ophoudt is geen motor waardig. Gewoon in het koekblik stappen of achteraan aansluiten op de motor en niet in mijn weg rijden. Ook niet als ik van de andere kant kom. Opzouten en snel een invalide wagentje kopen. Daar horen die figuren in thuis.
 
Wat heb ik een bloedhekel aan "motorrijders" die voorkruipen bij het stoplicht en dan zo langzaam wegrijden dat ze een hele colone auto's in hun kielzog hebben.

Ben ik blij dat ik scooter rij :P En ik hield me eens netjes aan de snelheid daarom had ik een hele colonne voertuigen achter me ;)
 
Wat heb ik een bloedhekel aan "motorrijders" die voorkruipen bij het stoplicht en dan zo langzaam wegrijden dat ze een hele colone auto's in hun kielzog hebben.

De eerste auto achter je moet na 100 meter al een heel klein stipje in je spiegel zijn en anders moet je gewoon achteraan aansluiten. @#$% wat ben ik link op dat soort pipo's @#$%
:}

Zelfde geldt overigens voor idioten die op een linker rijstrook gaan staan en dan wegkruipen bij groen :( . Links is voor snelverkeer hoor B|
 
'k Wil niet veel zeggen maar een moderne truck kan vele malen harder remmen dan een personenauto. Zeker een kleintje. Google maar eens op remweg, gewicht etc.

oh daar gaan we weer.
het is daarom dat vrachtwagenchauffeurs meestal op 2 meter van hun voorligger rijden, en liefst met de ellebogen sturen omdat ze weten dat ze toch op 1 meter kunnen stoppen. als er dan voor de zoveelste keer een vrachtwagen achteraan in een file knalt, dan is het de schuld van de stilstaande voorligger.

maar toegegeven, een ongeladen vrachtwagen kan inderdaad vrij kort stoppen, als de chauffeur die de remmen bedient zijn papieren niet aan het invullen is tenminste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan