Hoge kilometerstand Yamaha Royal Star, is het erg?

sillie

MF'er
14 apr 2009
56
0
Wellerlooi
Hallo, ik zag een RoyalStar staan met meer dan 150.000km op het klokje. Eigenaar heeft hem nieuw gekocht en is altijd in motorzaak in onderhoud geweest. Hij zegt dat het voor een 1300cc geen kwaad kan, die hoge kilometerstand, maar is dit ook zo? Hij heeft zoveel kilometers erop staan, omdat hij veel met de motor op vakantie ging door heel Europa.
Hoeveel kilometers zou zo'n RoyalStar mee moeten kunnen?

Gr. Sillie
 
"Hij ging er mee op vakantie door heel Europa" . M.a.w. als hij er panne mee zou krijgen door technische gebreken dan stond hij niet stil bij de lokale albert heijn, maar in de bergen in Italië ofzo...

Als je het niet vertrouwd dan ga je er mee bij een motorzaak langs. voor €60 wordt de fiets doorgelicht, en zelfs als je dat geintje drie keer moet doen voordat je een technisch goede fiets hebt (€180) ben je alsnog goedkoper uit dan later twee remklauwen moeten laten reviseren, of bedrading in orde laten maken die met kroonsteentjes aan elkaar hing.

Kilometerstand is ondergeschikt aan onderhoud.
 
Om het motorblok zou ik me niet zo druk maken, als hij niet rookt zit het wel goed. De rest heeft natuurlijk net zoveel rondgereden. Met name vering en wiellagers worden dan een beetje moe. Op zich zijn dat best overzichtelijke kosten. Kijk even achter alle glimmende dekseltjes hoe het frame er uit ziet. Haal het zadel er eens af. Het zou jammer zijn als de boel daaronder vergaan en gescheurd is.
Maar op zich zou ik me door de kilometerstand niet af laten schrikken.
 
liever een motor die altijd is warm gereden en nooit korte ritjes heeft gemaakt
ook zo'n rijder doet vaak aan goed onderhoud, getuige de hoge stand....
ik zou er juist gebruik van maken, lekker goedkoop door de km stand
 
Terug
Bovenaan Onderaan