Hoge verzekeringspremies voor jongeren

Stormbeest

Banned User
11 jun 2005
68
0
Stel je eens voor dat, aangezien jongeren zich het vaakst van alle leeftijdsgroepen schuldig maken aan vandalisme, er besloten zou worden dat álle jongeren moeten opdraaien voor de schade aangericht door vernielingen, ongeacht of ze zich er nu zelf aan schuldig maken of niet.

Het land zou te klein zijn. Welke gek verzint dit? Overal zou er moord en brand geschreeuwd worden. Iedereen zou protesteren, en vinden dat dit te ver gaat.

Iets dergelijks gebeurt nochtans: álle jongeren moeten aanzienlijk meer betalen voor motorrijtuigenverzekeringen, omwille van dat beperkte groepje jongeren die zich als een gek gedragen op de weg. Het maakt daarbij niets uit hoe ze zelf rijden, ze moeten áltijd (veel) meer betalen dan mensen van middelbare leeftijd.

Ik vind dat ze beter dat groepje wegpiraten zouden kunnen aanpakken, in plaats van de hele leeftijdscategorie te straffen. Dit is een typisch voorbeeld waar de goeien het slachtoffer zijn van de slechten. Waarom kan men niet de slechten aanpakken in plaats van de goeden?? :(

Ze zouden bijvoorbeeld je verzekeringspremie kunnen laten afhangen van het aantal (zware) overtredingen dat je begaat: iedere keer als je betrapt wordt op een flinke snelheidsovertreding of een andere grote fout, stijgt je premie. Daarnaast zouden verzekeringen het recht hebben de schade over te halen op de veroorzaker, als blijkt dat het ongeval veroorzaakt werd door héél erg overdreven snelheid, net zoals dat het geval is wanneer er onder invloed gereden werd.

Op die manier moeten de goeden niet opdraaien voor de slechten.
 
Dit gaat weer helemaal nergens over. Natuurlijk verpesten de slechten het voor de goeden. Hoe wil je die eruit pikken dan? Wil je achter elke motorrijder een mannetje sturen die telkens weer beoordeelt hoe je rijgedrag is? :z dream on buddy :W
 
Welkom in de echte wereld. Zo gaat dat nu eenmaal. Ik betaal ook (te) veel ziektekostenpremie omdat er mensen zijn die zo nodig moeten roken, etc.
Het is niet mogelijk (wenselijk) individuen uit de groep te pikken, dus moet de groep onder individuele acties lijden.
 
Klopt opzich wel. Echter is het toch overal zo? Premies voor ziektekosten worden bijvoorbeeld omhoog gejaagd door mensen die voor ieder klein dingetje naar de huisarts rennen, terwijl ik zo uit m'n hoofd niet eens weet hoe die van mij heet.
 
Dit is wél mogelijk. Lees de voorlaatste alinea van mijn openingspost eens.
 
Welkom in de echte wereld. Zo gaat dat nu eenmaal. Ik betaal ook (te) veel ziektekostenpremie omdat er mensen zijn die zo nodig moeten roken, etc.
Het is niet mogelijk (wenselijk) individuen uit de groep te pikken, dus moet de groep onder individuele acties lijden.
:^ Ik maak bijna nooit gebruik van de huisarts, gebruik geen medicijnen, heb nog nooit iets gebroken en ben ook nog nooit geopereerd o.i.d. maar ik betaal me wel suf voor die aanstellers die elke dag bij de huisarts aan het belletje trekken omdat ze weer een vlekje hier en daar gevonden hebben wat misschien wel eens kanker zou kunnen zijn. Van die figuren die te veel in de medische encyclopedie kijken en dan zelf maar een diagnose stellen |(
 
:^ Ik maak bijna nooit gebruik van de huisarts, gebruik geen medicijnen, heb nog nooit iets gebroken en ben ook nog nooit geopereerd o.i.d. maar ik betaal me wel suf voor die aanstellers die elke dag bij de huisarts aan het belletje trekken omdat ze weer een vlekje hier en daar gevonden hebben wat misschien wel eens kanker zou kunnen zijn. Van die figuren die te veel in de medische encyclopedie kijken en dan zelf maar een diagnose stellen |(

Dan moeten ze maar een regel maken die zegt dat als je voor niets of voor iets héél erg onbenulligs naar je huisarts stapt, je zelf moet betalen.
 
Dit is wél mogelijk. Lees de voorlaatste alinea van mijn openingspost eens.
Oké, maar wat als je die schade wilt verhalen op iemand die geen cent te makken heeft? Dat kan niet en dan zegt de rechter dat je maar moet middelen en dan draait alsnog de gemeenschap er voor op.
 
Dan moeten ze maar een regel maken die zegt dat als je voor niets of voor iets héél erg onbenulligs naar je huisarts stapt, je zelf moet betalen.
Dat is zo, maar dat doen ze niet. We zijn veeeeeeel te sociaal ingesteld in dit land en dat is goed te merken met al die 'nuttige' regeltjes en andere onzin die we er op na houden. Niet dat dat een slecht iets is, maar beetje minder mag wel van mij. Ik ben nu éénmaal opgegroeid met de mentaliteit om alles zelf op te lossen; je eigen boontjes doppen. En dat is dus ook wat ik doe tenzij het ECHT NIET anders kan. Dan pas zal ik iemand om hulp vragen. Maarja, het stikt hier nu éénmaal van de figuren die liever lui zijn dan moe en gebruik maken van elke instantie die ze maar bedenken kunnen "want het kost me toch niks". Nee maar intussen blijven wel alle premies stijgen door dat soort oetlullen.
Ik zit me weer druk te maken over niks, haha *O*
 
Oké, maar wat als je die schade wilt verhalen op iemand die geen cent te makken heeft? Dat kan niet en dan zegt de rechter dat je maar moet middelen en dan draait alsnog de gemeenschap er voor op.

Er staan dan ook niet van niets erg hoge boetes op overdreven snelheid. Met het geld dat die boetes opleveren zou men de schade veroorzaakt door dergelijke ongevallen kunnen betalen.
 
Er staan dan ook niet van niets erg hoge boetes op overdreven snelheid. Met het geld dat die boetes opleveren zou men de schade veroorzaakt door dergelijke ongevallen kunnen betalen.
Haha ja 'zou kunnen', maar NIET met geld voor de staat, anders verdienen ze niks meer :P
Hoe moeten ze anders de betuwelijn financieren :+
 
Je kunt altijd nog degene die het ongeval door grove fout heeft veroorzaakt zijn bezit afnemen, daar is in ieder geval een voertuig bij. En als daarmee de schade nóg niet kan vergoed worden: dwangarbeid zonder loon tot de schade vergoed is!! }) *O*
 
Waarom moet ik betalen voor het feit dat anderen een chronische aandoening hebben?

Waarom moet ik het pensioen van die ouwetjes betalen?

Waarom moet ik rente betalen voor een wasmachine die ik niet in 1 keer kan
betalen terwijl al die bloedzuigers met koophuizen het lekker terugkrijgen?

Waarom moet ik meebetalen aan het ziekenfonds, de kinderbijslag en opleiding van
andermans kinderen



-

...'t is wel duidelijk dat de term "menselijkheid" steeds minder belangrijk is
:N |(
 
Waarom moet ik betalen voor het feit dat anderen een chronische aandoening hebben?

Omdat die daar gewoonlijk zelf niet aan kunnen doen. Maar degene die zich op de openbare weg gedragen alsof ze in een computerspel zitten kiezen daar wél bewust voor.
 
Ik vind dit topic dus echt weer nergens over gaan. Alsof dus degene die snelheidsovertredingen begaan per definitie meer ongelukken veroorzaken.

Bij jongeren is het echter al aangetoond en dus niet verwonderlijk dat ze meer moeten betalen. Tevens is het zo dat als jij een normale motor of auto koopt er niet zoveel aan de hand is. Ga eerst maar eens wat schadevrije jaren opbouwen ipv mekkeren.
 
Laatst bewerkt:
Omdat die daar gewoonlijk zelf niet aan kunnen doen. Maar degene die zich op de openbare weg gedragen alsof ze in een computerspel zitten kiezen daar wél bewust voor.

dat kunnen we ook omdraaien: ik kan er niks aan doen gezond te zijn

Plus het feit: Het verkeer is een computerspel geworden
de opgaves om er doorheen proberen te komen zonder schade lijken rechtstreeks
uit de nintendo verzonnen

Je kunt bewust kiezen te hard te rijden, maar ik ben niet van plan om in een
mierenkolonie te leven waar er niet van de "norm" afgeweken mag worden
Nog effe en het lijkt de USSR wel: mensen die afwijken van mening of gedrag maar
gelijk in een werkkamp
Welkom in een "vrij" land waar niks mag
 
Stel je eens voor dat, aangezien jongeren zich het vaakst van alle leeftijdsgroepen schuldig maken aan vandalisme, er besloten zou worden dat álle jongeren moeten opdraaien voor de schade aangericht door vernielingen, ongeacht of ze zich er nu zelf aan schuldig maken of niet.

Het land zou te klein zijn. Welke gek verzint dit? Overal zou er moord en brand geschreeuwd worden. Iedereen zou protesteren, en vinden dat dit te ver gaat.

Iets dergelijks gebeurt nochtans: álle jongeren moeten aanzienlijk meer betalen voor motorrijtuigenverzekeringen, omwille van dat beperkte groepje jongeren die zich als een gek gedragen op de weg. Het maakt daarbij niets uit hoe ze zelf rijden, ze moeten áltijd (veel) meer betalen dan mensen van middelbare leeftijd.

Ik vind dat ze beter dat groepje wegpiraten zouden kunnen aanpakken, in plaats van de hele leeftijdscategorie te straffen. Dit is een typisch voorbeeld waar de goeien het slachtoffer zijn van de slechten. Waarom kan men niet de slechten aanpakken in plaats van de goeden?? :(

Ze zouden bijvoorbeeld je verzekeringspremie kunnen laten afhangen van het aantal (zware) overtredingen dat je begaat: iedere keer als je betrapt wordt op een flinke snelheidsovertreding of een andere grote fout, stijgt je premie. Daarnaast zouden verzekeringen het recht hebben de schade over te halen op de veroorzaker, als blijkt dat het ongeval veroorzaakt werd door héél erg overdreven snelheid, net zoals dat het geval is wanneer er onder invloed gereden werd.

Op die manier moeten de goeden niet opdraaien voor de slechten.

Ik kan het toch niet laten, mag ik de laatste zijn die reageert?
Sig Stormbeest:

Waarom zijn mensen van rond de evenaar donkerbruin tot zwart?
Omdat ze, als ze geboren worden, via hun moeder haar aarsopening ter wereld komen ipv de normale weg.


Aparte Sig stormbeest. B| Je klinkt ook een beetje zuur, vast uitgekotst door je moeder ipv normaal geboren te zijn. _O- _O- _O- _O-

Zielig figuur
 
Ik kan het toch niet laten, mag ik de laatste zijn die reageert?
Sig Stormbeest:

Waarom zijn mensen van rond de evenaar donkerbruin tot zwart?
Omdat ze, als ze geboren worden, via hun moeder haar aarsopening ter wereld komen ipv de normale weg.


Aparte Sig stormbeest. B| Je klinkt ook een beetje zuur, vast uitgekotst door je moeder ipv normaal geboren te zijn. _O- _O- _O- _O-

Zielig figuur
Shit net te laat B|

Maar over het onderwerp... Veranderen zou altijd onterecht ten koste gaan van een groep mensen.

In Groot-Britannië is uit onderzoek gebleken dat auto's met sportvelgen eerder bij ongevallen betrokken zijn. Moet nu voor sportvelgen een hogere verzekeringspremie worden betaald, ook al rij je er als een sufkut mee?

Staat tegenover dat jongeren (maakt niet uit hoe ze rijden) al een hogere premie betalen dus bovenstaande gaat al een beetje op....
 
Voor veel van de brokkenpiloten is het meteen de eerste keer dat het goed fout gaat, voor sommigen ook de laatste keer.
En hoe wil je brokkenpiloten aanpakken of opsporen. Sind's ze de politie ingekrompen hebben zie je nagenoeg geen blauw meer.
En overtredingen in het verkeer worden niet aan de verzekeringspremie gekoppeld.
Iemand kan veel overtredingen begaan en toch schadevrij rijden. Anderen kunnen zich netjes aan de regels houden en toch een aantal schades veroorzaken.

Verzekeraars zijn ook op geld uit. Ze weten dat als de premie te hoog wordt voor wat oudere motorrijder dat die met motorrijden stopt, krijgen ze helemaal geen geld meer uit die groep. Ze hebben immers al (te)veel kosten, hypotheek/huur, studeer/schoolgeld voor de kinderen,ziekenkosten verzekering en ga zo maar door.
Voor dit laatste heb ik natuurlijk geen enkel bewijs maar past wel in het verhaal waarom jongeren meer verzekering moeten betalen.

Gr,
Henk
 
Tja.... ik neem aan dat de TS zelf een jongere is die 'te veel' moet betalen? Anders had ie er niet zo'n punt van gemaakt. Het is nou eenmaal zo, en er zal niks aan te veranderen zijn.
Je kunt het ook omdraaien..... waarom zouden jongeren een enorm hoge premie betalen? Omdat ze zo nodig een splinternieuwe supersport willen hebben? Als je een oudere fiets zou kopen en die WA of WA+ verzekeren is die premie helemaal niet zo hoog. Bouw je no-claim op en als je eenmaal aardig wat hebt en buiten de leeftijdcategorie 'gevaarlijk' bent koop je een modernere motor en valt de premie best mee. Lijkt wel of iedereen die net z'n rijbewijs heeft perse een R6/CBR600RR/GSX-R moet, waarschijnlijk ook vanwege de looks en de uitstraling en niet omdat het zo'n fijne fiets is om mee te beginnen (een huidige 600 is veel te potent om als beginnersfiets te bestempelen).
Dus je zou ook kunnen stellen: jongeren geen nieuwe auto/motor of wat dan ook, dan hoeven ze ook niet all-risk te verzekeren en zijn de eventueel uit te betalen bedragen ook een stuk lager. Want een lullige schuiver met een supersport kan ook al uitlopen op een total loss, dus al snel een groot uit te keren bedrag. En met een oudere motor ga je ook niet zo snel met enorme snelheden rondjagen als je nog niet veel ervaring hebt.
 
Ik kan het toch niet laten, mag ik de laatste zijn die reageert?
Sig Stormbeest:

Waarom zijn mensen van rond de evenaar donkerbruin tot zwart?
Omdat ze, als ze geboren worden, via hun moeder haar aarsopening ter wereld komen ipv de normale weg.


Aparte Sig stormbeest. B| Je klinkt ook een beetje zuur, vast uitgekotst door je moeder ipv normaal geboren te zijn. _O- _O- _O- _O-

Zielig figuur
:^ zie het nu pas....

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan