hoger draaien tijdens schakelen

p8dakpan

Rookie
28 feb 2010
23
0
tijdens het overschakelen,gas helemaal terug koppeling in,gaat het blok hoger draaien.
gaskabelset vernieuwd,gashandel vernieuwd, blijft op zeker niet ergens hangen en heeft ook geen zwaar punt.
zelfs als ik mn hand van het gashandel loslaat gebeurt het ook dat hoger draaien.
het lijkt wel of mn achter wiel op het moment van schakelen het blok aandrijft en zo hoger gaat draaien.
kan dit aan de koppeling liggen misschien????
 
Carburatoren werden vorige week volledig gereinigd.
Motortje draait stationair heel mooi, trekt goed op, draait heel stabiel op hoge toeren, ...

Vrije slag op het koppelingshendeltje ( aan de bedieningsas ) 1 à 2 mm.

Als je wil overschakelen op 3500 toeren, koppeling in en schakelt, en het blokje ineens 4000 toeren gaat draaien, koppeling lost, ...

Als je zoiets voor hebt met een motor met een beetje pit kunnen er vervelende dingen gebeuren lijkt me.
 
Vandaag op aanraden van Mechanism het stationaire circuit rijker gezet en hiermee lijkt het euvel een flink stuk verholpen.

Toerental schiet niet meer omhoog bij koppelen, maar loopt nog wel heel traag terug tot stationair. Voorlopig kan ik hiermee wel leven, morgen alles nog een beetje proberen verfijnen.

Bedankt voor de goede raad! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan