Hoger racezitje cbr600rr PC40

Tommie-T

MF'er
1 dec 2016
165
11
Ik rij een cbr600rr en ben zelf vrij lang. 1.92.
Om beter op mijn motor te kunnen zitten en mezelf beter op te kunnen vouwen, wil ik mijn zitje verhogen/zitje dikke maken.
het huidige neopreen laagje is heel dun. Als je bijvoorbeeld zitjes ziet van 'Race-seats' of 'CRC' zijn deze, lijken deze wel hoger.
Heeft iemand hier ervaringen, oplossingen en adresjes voor om een hoger zitje te krijgen?

Hoor het graag van jullie.
 
Zoiets bedoel ik of zelf iets maken met neopreen. Alle tips e.d. zijn welkom
step-seat-cbr600rr.jpg
 
Tommie. Om nog ff op terug te komen. Je kan die foam dingen ook gewoon stapelen. Pas wel op dat je ze niet te hoog maakt dat je grip verliest met je benen op de tank. ik heb volgens mij wel een dikke 5 cm dik stuk (enkel) foam op mijn FS zadel.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad geprobeerd om met losse stukken foam een rand te maken. Werkte op zich mooi, maar had er in de bochten te veel last van en woog niet op tegen het voordeel op de rechte stukken.
 
Je kan mischien met een zaagje de randen schuin af zagen van het foam dat je dan wat lekkerder er overheen glijd id bochten?
 
Dat is inderdaad nog wel een idee. Verder vond ik het wel fijn, vooral op de rechte stukken. Het geeft me meer ruimte om me op te vouwen.
Dat is ook de reden dat jij dit hebt?
 
Die foam afwerken gaat "heel" goed met een flex met een lamellenschijf of fiberschijf erop. krijg je mooie ronde kantjes. Als je klaar bent ligt wel echt overal die rotzooi van die foam.....
 
Ik heb een lasafzuiging op het werk ;) die vreet alles op en blaast het WEG*O* mooi spul.... maarja snap dat niet iedereen dat ter beschikking heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan