Hoger ruitje Yam diversion

J.de Maat

Die hard MF'er
14 jun 2002
485
0
Terneuzen
Mijn vader rijdt yamaha diversion en vraagt of er iemand ervaring heeft met een hoger ruitje op de standaard kuip???? :? :? :?
 
Een 900 of een 600?

Heb zelf nog een standaardruitje op mijn 600 zitten, maar ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe zo'n hoger ruitje is. :)
 
euh .. waarom een hoger ruitje ?

Ik heb het standaard ruitje op de 900 en die vind ik eigenlijk wel prettig zo. Met 200 waai je er nog steeds niet af en bij regen wordt je toch wel nat!

Bovendien vind ik een beetje wind toch wel prettig hoor. Bovendien geen porum zo'n extra hoge etalage !
 
Nat word je inderdaad altijd wel. Maar ik kan me voorstellen dat de wind door een hoger ruitje net iets anders wordt omgeleid waardoor je minder last hebt van turbulentie en wervelingen om je hoofd.
 
Nat word je inderdaad altijd wel. Maar ik kan me voorstellen dat de wind door een hoger ruitje net iets anders wordt omgeleid waardoor je minder last hebt van turbulentie en wervelingen om je hoofd.

Hangt van je lengte af. Ik had een iets hoger ruitje op de div (zonder flip-up) maar die had ik er snel weer af gezien de herrie die dat ding genereerde. Standaard ruit bleek dan toch een beter compromis.
 
Mijn vader rijdt yamaha diversion en vraagt of er iemand ervaring heeft met een hoger ruitje op de standaard kuip???? :? :? :?

Ik heb een hogere Givi ruit opstaan. Stond er op toen ik de motor 2e hands kocht, dus ik kan niet spreken over voordelen/nadelen tov standaardruitje.

Tux
 
***verplaatst en foto er weer bij***
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:32 schreef bierelier het volgende:

Was met ruitje net niet nodig ;)
Daar ken ik met goed fatsoen over heen kijken en tuur ik niet naar de rand })
 
Ik heb op mijn 600 een hoger ruitje met flip-up gezet (merkloos), omdat de wind sterk tegen mijn schouders sloeg (onrustig). Nu komt de wind tegen mijn helm, zonder echt vervelend te zijn. Wel moet ik niet teveel inzakken, want dan begint de ruit boven de 120 te fluiten. Blijf ik goed rechtop gaat het goed, maar echt tevreden, nee dus. (ik ben ca. 1,90)
Blijft toch een kwestie van proberen denk ik.
 
Vandaag heb ik ff een stukje op een transalp gereden en heb sinds tijden geen gehoorbeschermers gebruikt. Ga ik met dezelfde snelheid op de div dan fluiten mijn oren na afloop..

Het standaard ruitje van de div900 is dus wel een bron van decibellen (ik ben plm 1.88 lang).
 
Iemand plaatje posten met standaard ruitje en hoog ruitje

Volgens mij heb ik niet standaard, maar ook niet hoger as "normaal"

Hier een foto van mijn ruitje:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan