Hoger slagingspercentage A nieuw examen

hard base

Die hard MF'er
11 dec 2003
304
0
Waalre
Wat is volgens jullie hier de oorzaak van?


Volgens mij komt het doordat de verschillende onderdelen geen invloed op elkaar hebben. Voorheen was het zo dat als je bijz. verr. minimaal waren (maar wel voldoende) en vervolgens je wegbeheersing ook minimaal was, je gezakt was.

Ter illustratie: Bij je bijz. verr. laat je een slechte remproef danwel noodstop zien. Als je vervolgens in het verkeer te vlot gaat rijden, maar nog binnen de grenzen, zal de examinator terugkoppelen naar de remproef/noodstop. "Met deze snelheid en deze motorbeheersing, ben je gezakt"
Wordt dit examen gesplitst, worden het twee zo goed als onafhankelijke onderdelen en aangezien ze binnen de grenzen vallen, ben je geslaagd!


Tot slot: Wat is het verschil tussen de maffia en het CBR? --> De maffia is een georganiseerde bende :P
 
Nu oefenen ze als een bezetenen op die kunstjes op de motor, waardoor het haast niet meer fout kan gaan lijkt me op het examen ;)
 
Wat is volgens jullie hier de oorzaak van?


Volgens mij komt het doordat de verschillende onderdelen geen invloed op elkaar hebben. Voorheen was het zo dat als je bijz. verr. minimaal waren (maar wel voldoende) en vervolgens je wegbeheersing ook minimaal was, je gezakt was.

Ter illustratie: Bij je bijz. verr. laat je een slechte remproef danwel noodstop zien. Als je vervolgens in het verkeer te vlot gaat rijden, maar nog binnen de grenzen, zal de examinator terugkoppelen naar de remproef/noodstop. "Met deze snelheid en deze motorbeheersing, ben je gezakt"
Wordt dit examen gesplitst, worden het twee zo goed als onafhankelijke onderdelen en aangezien ze binnen de grenzen vallen, ben je geslaagd!


Tot slot: Wat is het verschil tussen de maffia en het CBR? --> De maffia is een georganiseerde bende :P

Is het slagingspercentage wel hoger ?

Volgens mij worden alleen de resultaten van verkeersdeelneming gepubliceerd.

En die zijn wel goed.
 
Nu het examen in 2en is verdeeld lijkt mij dit alleen maar beter.
Zo kun je je veel beter concentreren op wat er te doen staat.

Je kan je beter voorbereiden, en als je je bv al gehaald hebt, hoef je je hier dus al niet meer druk om te maken.

Ik heb ergens gelezen dat je hierdoor wel langer over het motorlessen doet, maar dat het slagingspercentage veel hoger ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan