Hogere boetes! Supersport eruit??

hakinnen

MF veteraan
17 aug 2003
5.366
2
Maastricht
Met ingang van Januari 2004 zijn de boetes voor snelheids overtredingen alweer een stuk duurder geworden in Nederland en Belgie en bovendien mag je nu ook al redelijk snel je roze papiertje inleveren.
Aangezien ik bijna dagelijks rij (ook in Belgie)en daarbij zeer regelmatig de snelheids limiet aan mijn laars lap (waar het veilig kan)kan ik dus eigenlijk gaan zitten wachten op de dag dat ik mijn rijbewijs mag inleveren.
Ik heb mijn rijbewijs absoluut nodig en het zou een ramp zijn als ik het moest inleveren.
Wat moet ik nou?
Supersport blijven rijden en om elk risico te voorkomen me overal en altijd netjes aan de max snelheid houden?
Het risico nemen en hopen dat ik niet gepakt wordt?
De SS eruit gooien en iets anders kopen als daily driver?

Ik zit zelf te denken om het dagelijks vervoer niet meer per SS te doen maar om weer iets ''supermotard achtigs'' te kopen. (heel veel fun met minder snelheid)

Hoe denken jullie erover?
Zijn er meer mensen voor wie het risico langzamerhand te groot aan het worden is?

Jullie mening....


gr,
Hakinnen ;)
 
Heeft niet zoveel met de fiets te maken die je rijdt. Rechterhand (en rechtervoet) bedienen in meeste gevallen het gasssssss.

Of je moet al 1 of ander rammelgebakkie hebben die gewoon niet harder kan dan 100.

Gewoon die SS houden en doen wat jou het beste lijkt. Gas erop of gas eraf.
 
In ieder geval je kentekenplaat naar de lucht laten wijzen. Dat materiaal is namelijk fout ontwikkeld en trekt zich krom richting de maan, te vergelijken met de oorzaak van eb en vloed.
 
Met een supermotard kun je toch ook te hard rijden, rechts inhalen, door rood rijden, afsnijden, geen voorrang verlenen etc?

Ik denk dat het meer aan jezelf ligt (en hoe goed je oplet wat voor verkeer er in je buurt rijdt, zwaailichtjes, camera's op het dashboard etc) dan aan de motor waar je op rijdt.
 
Met een supermotard kun je toch ook te hard rijden, rechts inhalen, door rood rijden, afsnijden, geen voorrang verlenen etc?

Ik denk dat het meer aan jezelf ligt (en hoe goed je oplet wat voor verkeer er in je buurt rijdt, zwaailichtjes, camera's op het dashboard etc) dan aan de motor waar je op rijdt.

:^

Dat denk ik ook, maar die Ducati-caféracer van je, zul je toch véél minder boetes mee krijgen dan op een Gixxer 1100...
 
Ik heb mijn rsv er uitgedaan voor een gs, het helpt alleen geen fuck, hier rij ik ook crimineel mee. Het zit gewoon tussen je oren.Leer het accepteren en rij gewoon op dezelfde voet verder.
 
ja ik rij met mijn koekblik ook altijd te hard,niet zo extreem als met de moto maar moet ik daarom de auto ook wegdoen???

Gewoon beetje opletten heeft mij al veel processen bespaart!!!
 
Die boetes krijg je met een sm ook wel, misschien niet voor de snelheid maar dan wel voor artikel 5...
 
ja ik rij met mijn koekblik ook altijd te hard,niet zo extreem als met de moto maar moet ik daarom de auto ook wegdoen???

Gewoon beetje opletten heeft mij al veel processen bespaart!!!

We gaan gewoon met ze allen op de trapfiets!!!

Maar ja, dan zoeken ze wel wat anders om van inkomsten verzekert te zijn :(
 
Beetje rekening houden met de rijbewijsgrens... en voor de rest maakt het type motor echt niet uit... als je wilt dollen gebeurt dat wel op een andere wijze.

Gizzmo heeft geloof ik al na een paar dagen op z'n SM al een flinke boete mogen incasseren... dus type maakt niet echt uit.
 
Ik zou hem wegdoen jah, voor iets van €2000,- ofzo.
En dan aan mij wel te verstaan :+ :+

[serieus]
Het is toch je eigen hand die het gas open draait. Dus of je nou populair bent met die supersport, of dat je minder populair bent :? op die oude bak, en net zoveel boetes binnenhaalt, maakt dan ook geen zak uit natuurlijk ;)
 
... was voor mij idd ook 1 van de overwegingen om het eens met SM te beginnen.

De kans op het verplicht inleveren van het (voor mij ook absoluut onmisbare) roze papiertje hoop ik hiermee weer een stukje gereduceerd te hebben.

Maar ja, ik vond die SuperMotards al jaren moddervet uitzien. PK's is even wennen, maar de funfactor is zeker enorm! and thats what counts for me })
 
Gewoon doorrijden !!!!!!!!!!!
En hopen dat alles goed verloopt.

En wat betreft Spee :( .......die moten ze ophangen!!!!
Laten ze maar meer aan de criminaliteit doen. En al die liquidatie's.
Daar moeten ze meer tijd en geld in steken, en niet in dat gezeik met van die video-auto's, trajectcontrole en nog meer van die ongein.

:] Kawamaus :]
 
Het ligt geheel aan jezelf. Het lukt mij zelfs met m'n mountainbike op bepaalde stukken in mijn omgeving de snelheidslimiet aan m'n laars te lappen. Dus dan zou je eerder moeten denken aan stoppen met rijden of gewoon lekker doorgaan. Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan en goed in je spiegeltjes kijken of je wat meer aan de toegestane snelheid houden.
Een vriend van me z'n rijbewijs is vorige week gevorderd toen hij na correctie gemiddeld 188km/u ging waar hij 100 mocht (in een Audi A3). Hij is minimaal z'n rijbewijs kwijt tot hij moet voorkomen over 2,5 maand en ik heb gehoord dat de minimale straf op zo'n vergrijp op zo'n 4 maanden ligt. Dus ik rij nu ook een stukkie rustiger. Om overigens al niet te spreken van de geldboete die hij gaat krijgen.
 
zelf blijven wij rijden met onze moto
maar we proberen ze te onwijken en rijden rustig
we zullen wel zien he wat er deze zomer gebeurt
 
ik vind het onzin. Met een SM kun je ook zoveel te hard rijden dat je je rijbewijs kwijt raakt.... Alles ligt aan je eigen rechterhand, waar je ook op rijdt!
 
ik vind het onzin. Met een SM kun je ook zoveel te hard rijden dat je je rijbewijs kwijt raakt.... Alles ligt aan je eigen rechterhand, waar je ook op rijdt!

Maar op een sm rij je automatisch minder hard dan met een supersport. Ok, in de bebouwde kom niet, maar daarbuiten maak ik me met een sm geen zorgen. Iets wat ik met mijn supersport wel deed.
 
De grootste kans om geflitst te worden heb je op de snelweg en daar kom je met je SM niet (vaak) :) Bovendien vind ik hardrijden met een SM erg irritant. Na 5 minuten 140 kan ik al niet meer scherp zien, vanwege dat getril.
 
Ik vind dat de topic starter gelijk heeft.

Ik heb daarom ook een Sm gekocht. (heb mijn blade nog steeds)
Echter rij ik bijna nooit meer op mijn SS en ik denk dat deze dan ook de verkoop in gaat(wil eigenlijk een Buell 12xbs).

Ik rij geen grote afstanden en ik heb meer plezier aan mijn SM dan aan mijn SS.
Het leuke van mijn SS was namelijk het hard rijden etc. En dat kan ik me momenteel niet meer echt permiteren zeker niet met mijn beroep.

;)
 
Heeft niet zoveel met de fiets te maken die je rijdt. Rechterhand (en rechtervoet) bedienen in meeste gevallen het gasssssss.

Of je moet al 1 of ander rammelgebakkie hebben die gewoon niet harder kan dan 100.

Gewoon die SS houden en doen wat jou het beste lijkt. Gas erop of gas eraf.

En dan mis je op die rammelbak ff het bordje dat je de bebouwdw nom inrijdt, ben je alsnog je rijbewijs kwijt.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Gewoon rijden, en niet janken als er post komt van het justitieel incassoburo, want je bent zelf die sukkel die te hard heeft gereden. })
 
Uit ervaring van vorige zomer...ga in het buitenland lekker knallen :P

Ben in Nederland erg zwaar gepakt, in Belgie had dit mij een 1000€ + rijverbod gekost, als NLer in NL idem dito maar omdat ik een Belg in NL was heb ik ff 524€ afgetikt (veel geld maar geen rijverbod) en kon ik verder

ik rij er trouwens geen meter trager voor :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan