reinhoud
MF veteraan
Gewoon nieuwsgierig...
Als je de compressie verhouding van een motor verhoogd krijg je meer vermogen/koppel.
Merk je dit door het hele toerengebied heen, of voornamelijk in het hogere toerengebied?
Reden van nieuwsgierigheid;
Ik heb 2 (bijna) gelijke motorblokken, 1 blok heeft een hoge CR met een "mild sports" cam, het andere blok de standaard CR met een nokkenas die zelfs minder lift heeft dan standaard, de uitlaten zijn redelijk gelijk.
Het vreemde is dat ik het blok met de lage CR en slome nokkenas veel fijner vindt dan het andere blok, het is een heerlijk sterk van onderuit blok is, en goed op het gas reageert.
Dat andere blok is ook wel redelijk sterk onderin, maar die moet toch wel wat toeren hebben om echt goed vooruit te gaan.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die mild sports cam het toerental zo ver omhoog legt.
Als je de compressie verhouding van een motor verhoogd krijg je meer vermogen/koppel.
Merk je dit door het hele toerengebied heen, of voornamelijk in het hogere toerengebied?
Reden van nieuwsgierigheid;
Ik heb 2 (bijna) gelijke motorblokken, 1 blok heeft een hoge CR met een "mild sports" cam, het andere blok de standaard CR met een nokkenas die zelfs minder lift heeft dan standaard, de uitlaten zijn redelijk gelijk.
Het vreemde is dat ik het blok met de lage CR en slome nokkenas veel fijner vindt dan het andere blok, het is een heerlijk sterk van onderuit blok is, en goed op het gas reageert.
Dat andere blok is ook wel redelijk sterk onderin, maar die moet toch wel wat toeren hebben om echt goed vooruit te gaan.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die mild sports cam het toerental zo ver omhoog legt.