hogere max snelheid voor motoren

Jij extrapoleerde mijn eenvoudige opmerking dat ik me voor kan stellen dat obstakels die gelden voor auto's, soms niet gelden voor motoren. Ik heb nooit gezegd dat ik met 80 kmpu langs erven knal. Nu schrijf je dat ik zeg dat ik 60 kmpu weggetjes voor motoren onzinnig vind. Je kunt het moeilijk vreemd vinden dat ik jouw opmerking dan extrapoleer.

Als je nu eens begint met lezen wat er staat, ik zal het nog eens parafraseren: Er zijn best wel wat situaties waarin een motorrijder zich veilig sneller kan voortbewegen dan een auto. Bijvoorbeeld op smallere wegen. Waarom zou een motorrijder daar dan niet wat sneller mogen rijden dan een auto, mits mogelijk? Ik kan me daar best iets bij voorstellen.
snelwegen zijn een ander voorbeeld. Ik haal maar weer even de vrachtwagens aan.
 
......

Nu zeg ik trouwens niet dat flitsers volkomen nutteloos zijn, ze hebben ook een preventief effect, namelijk dat als je de behoefte voelt om het gas open te trekken hier toch voorzichtiger mee bent omdat je in je achterhoofd toch het idee hebt dat er misschien weleens een flitser kan staan. Dit helpt dus wel om de echte malloten in toom te houden, maar ze kunnen die dingen best instellen dat ze tot 10km te hard niet bekeuren.



......

Groets
Flurpsel

Je weet toch wel hoe mensen denken?

Dan wordt de standaard snelheid: 120 + 10 km (want dat wordt toch niet gefiltst) + 5 (wettelijke correctie) + mog een beetje om sneller te zijn dan anderen...

It's a never ending story.
 
Je weet toch wel hoe mensen denken?

Dan wordt de standaard snelheid: 120 + 10 km (want dat wordt toch niet gefiltst) + 5 (wettelijke correctie) + mog een beetje om sneller te zijn dan anderen...

It's a never ending story.

ik denk t niet, als je meer dan 10kmh te hard gewoon even zwaar beboet als dat ze nu doen. Dan kan je net even normaler inhalen, want meeste mensen blijven toch 100 rijden. En als je er gewoonte van maakt om meer dan 10kmh te hard rijden krijg je vanzelf een keer een prent waarvan je denkt, oeps dat moet ik niet meer doen. Terwijl als je nu een paar km te hard rijd en je krijgt 20E boete dan trek je daar natuurlijk geen les uit. (Want wat verwachten ze nou van je, meer op je snelheidsmeter kijken en minder op de weg letten en meerijden met het verkeer?!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan