Hogere motorleeftijd

Minimum leeftijd omhoog?

  • Ja

    Stemmen: 10 12,8%
  • Nee

    Stemmen: 68 87,2%
  • Weet Niet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Maar de gemiddelde auto kan 4-5 personen vervoeren. Als die 5 elk op de motor zouden gaan zou motorrijden veel vervuilender zijn. Zelfs als er maar 2 personen in de auto zouden zitten ...
Mijn diesel zelfs kan met gemak 1 op 20 lopen, even zuinig als mijn motor.
Als we allemaal het openbaar vervoer zouden nemen...met zo een 300 man in een 15m bus, DAT zal pas zuinig zijn. (ik moet er niet aan denken...)
 
Iemand die meer brokken maakt gewoon MEER premie laten betalen ipv iedereen meer premie laten betalen, dit zowel bij motoren/auto's invoeren.

Dat lijkt mij iig wel zo eerlijk!
 
Gezllig met massa's bejaarden die nergens naar toe moeten maar toch de bus nemen. En je bent 60% langer onderweg
We spreken hier niet over of het NUTTIG/AANGENAAM is, daar houdt de regering géén rekening mee.
Het moet voor de regering OPBRENGEN, het moet MILIEUVRIENDELIJK zijn (dan zijn we "goed" bezig) en vooral het mag niets KOSTEN.
(beetje de KERNWOORDEN in HOOFDLETTERS geplaatst }) )
 
We spreken hier niet over of het NUTTIG/AANGENAAM is, daar houdt de regering géén rekening mee.
Het moet voor de regering OPBRENGEN, het moet MILIEUVRIENDELIJK zijn (dan zijn we "goed" bezig) en vooral het mag niets KOSTEN.
(beetje de KERNWOORDEN in HOOFDLETTERS geplaatst }) )

Mja maar als het wat aangenamer en betrouwbaarder zou zijn. Naar school is het beter als de moto en dan neem ik de bus. Maar om te gaan werken... Nooit meer
 
Veiligheidstopique?

klikt

Deel het aantal doden door het aantal ziekenhuisgevallen en je zit bij motor en auto nagenoeg gelijk:
auto: 8,2% (432 doden tegenover 5260 ziekenhuisopnamen)
motor: 7,3% (91 doden tegenover 1240 ziekenhuisopnamen)
(de fiets komt er dan nog goed vanaf met 2,4% met de 180/7640 verhouding.... en dan te bedenken dat er een stel debielen de helm verplicht willen stellen op de fiets)

Motor is dus relatief veiliger?
 
Die 25kw regel is zobiezo dikke onzin. B| Maak er dan van dat je 2 jaar een motor in je bezit moet hebben en dat dit voor alle leeftijden geld. :Z

Als ik nu een snelle of slome motor/auto heb ik rij toch wel zo hard alstie kan. en nee als ik 25 ben ofzo verandert dit echt niet in 1x. :W

En wie zegt dat je met een slome motor/auto geen ongelukken kan maken |( :X
 
Je hoeft niet veel vermogen te hebben om debiel te rijden B| Hogere leeftijd is dus weer Europese bullshit |(

[me]P. IJsvogel is gelukkig ouder dan 24 en kan het verder geen moer schelen B| [/me]
 
En andere regelgeving wordt niet in NL. gehanteerd, bv. dat je met Rbw. B een 125cc. motor mag rijden, of de maximumsnelheid (D.: onbegrensd; I.: 150; A.: 160 etc.)

Ik vind het ook een dwaas idee dat je met een B-rijbewijs zomaar op een 125cc motor mag rijden. Zeker wanneer je de ongevalscijfers in Duitsland (België weet ik niet) kent waarin de 125cc'ers ZWAAR oververtegenwoordigd zijn.

Is wel een interessante optie om via natuurlijke selectie het aantal (potentiële) blikkers naar beneden te brengen natuurlijk })
 
ik snap het heel goed.. een SUV of Ferrari.. kun je echt niet betalen op 18 jarige leeftijd.. een supersport..met veel pk's wel.. aangezien je achterlijk rijdt op jongere leeftijd,(de meeste jongeren, vooral mannen doen dat) vind ik de maatregel een heel goede..

zelf ben ik 27... vanaf mijn 24e mijn motorrijbewijs.. en ja.. ik was ook zo'n zot in de auto.. (rbw vanaf 18).. ben blij dat ik dat nooit op de motor heb uitgehaald.. dan was ik er nu echt niet meer geweest..
 
ik snap het heel goed.. een SUV of Ferrari.. kun je echt niet betalen op 18 jarige leeftijd.. een supersport..met veel pk's wel.. aangezien je achterlijk rijdt op jongere leeftijd,(de meeste jongeren, vooral mannen doen dat) vind ik de maatregel een heel goede..

zelf ben ik 27... vanaf mijn 24e mijn motorrijbewijs.. en ja.. ik was ook zo'n zot in de auto.. (rbw vanaf 18).. ben blij dat ik dat nooit op de motor heb uitgehaald.. dan was ik er nu echt niet meer geweest..

Wat een bullshit. Mensen die een motor nodig hebben voor hun werk op hun 18 rijden misschien wel verantwoord. Ik vind dat ze er gewoon van moeten afblijven. Hier op het forum zitten ook oude rotten met nadruk op oude die zich niet altijd aan de verkeersregels houden en ook wheelies trekken. Mensen kan je niet beoordelen op hun leeftijd. Ik ken hopen mensen die een stuk ouder zijn als ik die nog niet eens zonder begeleiding met de fiets zouden mogen rijden.
 
mensen kun je prima beoordelen op leeftijd..ga maar eens kijken bij een verzekeringsmaatschappij.. waarom zou de premie voor een ss tot 24 jaar bijna niet te betalen zijn????
 
mensen kun je prima beoordelen op leeftijd..ga maar eens kijken bij een verzekeringsmaatschappij.. waarom zou de premie voor een ss tot 24 jaar bijna niet te betalen zijn????

Dat wil niks zeggen. De gemiddelde 40 heeft ook een periode waarin die zich als een klein kind gedraagd. Gaan ze dan iedereen die potentieel in zijn miflife crisis zit, zijn premie verdrievoudigen?
 
klopt..heb je gelijk in.. maar..meestal worden die risico's goed afgewogen...

een starter qua betalen (vanaf 18 jaar) heeft minder krediet dan iemand die al jaren verzekerd is..
 
klopt..heb je gelijk in.. maar..meestal worden die risico's goed afgewogen...

een starter qua betalen (vanaf 18 jaar) heeft minder krediet dan iemand die al jaren verzekerd is..

Het ging hier niet over de verzekering natuurlijk. En nog zoiets hier zitten mensen die hun rijbewijs bij een pak chips hebben gekregen zoals ze dat zeggen. Waar zitten die om mij te steunen. Het is niet logisch dat ze er 30 jaar geleden met smeten en ik er nu voor moet vechten om nog een volwaardig rijbewijs te krijgen.
 
overigens.. ik begon wel op een zware motor... maar was toen blij dat ik dat niet op 18 jarige leeftijd had gedaan..

naarmate je ouder wordt, krijg je vaak ook vrouw en of kinderen. .veel mensen stoppen dan met rijden.. hoe zou dat toch komen, misschien omdat ze dan minder "wild" worden?

je hebt gelijk met mannen in de midlife.. die zijn ook een vergroot risico..
 
Terug
Bovenaan Onderaan