Hogere ruit op Africa Twin? (advies graag)

Een hoger scherm is niet altijd een goed antwoord op windegebulder.
Maar het ligt heel vaak aan de hoek van het scherm.
Ook je helm kan een rol meespelen.
Een hoger scherm is voornamelijk bedoelt om je meer uit de wind te houden, maar levert vaak vanwege de grotere omvang meer geluid op.
Het kan echter wel zo zijn, dan juist doordat je de wind meer om je heen laat leiden, dat het gebulder "achter" je plaats heeft, en jij het dus niet meer hebt. Deze hogere windschermen zijn vaak ook breder.

Persoonlijk zou ik er gewoon voor kiezen om goede oordoppen te gaan dragen. Dit scheelt vaak al meer dan de helft. Bijvoorbeeld mag een motoragent bij de KLPD niet op z'n motor stappen zonder oordoppen!!!

Oordoppen zijn een erg goedkope oplossing ( zeker als je de "EARMO"of "HEAROS" oordoppen koopt, een piekkie of 5 per setje )
Als die je goed bevallen kun je eventueel doppen op maat laten maken, met verwisselbare filters voor verschillende frequenties.

 
Hey Sally,

Oordoppen heb ik al ca. 5 jaar, helpt inderdaad goed.

Ik heb ook gedacht aan een lager scherm (effe de flex in het ruitje) zodat ik een 'schone' windstroom zou hebben. Maar voordat ik dat doe was ik benieuwd of er andere AT rijders zijn met ervaring op dat gebied.

Anyway, bedankt voor je bijdrage


_________________
vr gr

Joost

[ Dit Bericht is bewerkt door: Wagemaker op 2001-07-19 17:45 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan