Hogere ruit?

Ik heb(had) er een hoger scherm opzitten van Fivestars en ben(was) daar zeer tevreden over. Zeker omdat ik het nu moet missen omdat een glazenwasser z`n ladder via een afdakje op m`n windscherm liet vallen dat nu voor 80% ingekort is en ik dus nu naked rij op mijn Africa Twin in afwachting van de het bestelde nieuwe ruitje. Kortom: ik zou het doen het beschermd een stuk beter dan het originele ruitje, al klagen sommige over toegenomen windgebulder. Al heb ik daar persoonlijk geen last van. :]

 
Dag Guggenheim,

Mag ik vragen wat je lengte is? Ik ben ca. 1.85 lang.... Dat kan nogal uitmaken...

Trouwens hoe rijdt dat nu 'naked' heb je inderdaad een schone luchtstroom en dus minder geluid?

In ieder geval bedankt voor de tip! :}
 
Ik heb een hoger ruitje op een BMW F650. Ook van Five Stars. De druk op je helm en borst neemt bij het rijden (zeer aangenaam) af. Het geluidgebulder langs de helm is volgens mijn beleving iets toegenomen.

Ik las ergens een tip om het ruitje met afstandrubbertjes een 4-tal mm van de basis te bevestigen zodat er niet alleen wind voorovenlangs gaat, maar ook een windstroom binnendoor gaat. Schijnt de turbulentie te verminderen. Dit kan bij een F650 weet niet of dat bij een AT kan.

Als ik even tijd heb (waarschijnlijk najaar) ga ik het een proberen.

Is er niet ergens een dealer of iemand anders die jou even met een verhoogd ruitje kan laten rijden om het te ervaren?
 
Dag Guggenheim,

Mag ik vragen wat je lengte is? Ik ben ca. 1.85 lang.... Dat kan nogal uitmaken...

Trouwens hoe rijdt dat nu 'naked' heb je inderdaad een schone luchtstroom en dus minder geluid?

In ieder geval bedankt voor de tip!

Hoi, Wagemaker,

Ik ben 1.93 en dat "naked" rijden is en blijft :( en het geluid wordt er ook niet minder om) om over de luchtdruk nog maar te zwijgen. ;(
Gelukkig zit er nu weer een nieuwe ruit in (MDI) :} dus kan ik weer zonder problemen de Brienenoord over zonder er zowat afgeblazen te worden :} Ook dat MDI ruitje bevalt me wel, was zelfs goedkoper als het Five Stars ruitje alleen ontbreekt de striping. (randje om de lengte van de ruit om druppels tegen te houden, die worden nu naar boven geblazen) Maar dat is van minder belang en zal wel los verkrijgbaar zijn. Mijn advies: die 200 piek voor een hoger ruitje is zeker z`n geld waard :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan