duc of prunes
MF veteraan
- 13 mrt 2011
- 1.023
- 226
Vraagje:
Mijn CBR600F uit 1995 heeft standaard een 120/60 voorband.
Stel dat ik een 120/70 voorband monteer (aangenomen dat het spatbord ook bij hoge snelheid voldoende ruimte biedt) en de vorkpoten iets verder door laat steken om het diameterverschil te compenseren, wat betekent dat voor het stuurgedrag?
ik wil de CBR wat meer circuitgeroriënteerd maken, en ik kan me voorstellen dat de hogere band zich daar beter voor leent, maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo'n goed beeld bij wat alle consequenties zouden zijn van wijzigingen t.o.v. de originele setup.
Mijn CBR600F uit 1995 heeft standaard een 120/60 voorband.
Stel dat ik een 120/70 voorband monteer (aangenomen dat het spatbord ook bij hoge snelheid voldoende ruimte biedt) en de vorkpoten iets verder door laat steken om het diameterverschil te compenseren, wat betekent dat voor het stuurgedrag?
ik wil de CBR wat meer circuitgeroriënteerd maken, en ik kan me voorstellen dat de hogere band zich daar beter voor leent, maar eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo'n goed beeld bij wat alle consequenties zouden zijn van wijzigingen t.o.v. de originele setup.