Hogetoerental bij warme motor

robertvb

Rookie
28 aug 2013
3
0
Wie kan mij helpen,

Ik heb een Honda Magna V45 uit 1983

Hiermee heb ik sinds kort het probleem dat als het motorblok warm is mijn toerental rond de 2000 blijft hangen.

Met vriendelijk groet,
Robert
 
Bij de choke kabel merk ik dat hij bij de bedienings gedeelte soms moelijk reageerd,
en ik had inderdaad wel iets gehoord over dat de motor valse lucht kon krijgen en hiervoor kon ik de (deo) test doen maar waar zitten dan de punten waar ik dit kan testen.
 
Bij de choke kabel merk ik dat hij bij de bedienings gedeelte soms moelijk reageerd,
en ik had inderdaad wel iets gehoord over dat de motor valse lucht kon krijgen en hiervoor kon ik de (deo) test doen maar waar zitten dan de punten waar ik dit kan testen.


In de buurt van de carburateurs.
Lekje in aansluitrubbers richting blok of misschien een vacuumslang tbv vacuumgestuurde benzinekraan als die erop zit.
Let op aan filterzijde gaat ie sowieso reageren ;o)
 
kan ook zijn dat je een lek in je uitlaat hebt, dan gaat je motor ook arm lopen. Als het geen valse lucht is moet je je mengselschroeven ietsje verder uit draaien.

'lees' je bougies eerst even, die laten zien of je idd arm loopt
 
Laatst bewerkt:
Lees dit ook even, ik denk dat je mengsel schroeven, onderaan de carburators, juist te ver uit gedraaid staan. Als ze begrenst zijn met een tab en een nokje, dan kan je ze toch nog een drie kwart draaien voor hoogteverschil (hoog in de bergen is rijker is schroef uit). Vaak worden die schroeven naar maximaal open gedraaid omdat men denkt dat zware V twins arm lopen en daardoor knallen. Een grotere kleine-sproeier kunnen ze vaak inderdaad wel gebruiken maar het tegenovergestelde is soms het geval. Een kwart tot een derde terug maar niet zo ver dat de motor aan één stuk knallende geluiden gaat maken en je hebt een gas respons zonder hapering en betere kilometrage. Stel wel eerst weer je stationair toerental af en luister ook of de motor goed ritmisch loopt. Vervolgens maar weer hard of ver rijden om uit te proberen. In de garage hebben ze meetinstrumenten waardoor ze kunnen weten of je alsnog hulp nodig hebt.

Je kan die schroeven niet een beetje stevig aandraaien want dan verniel je direct de zetel. Dit voor als die schroeven niet begrenst waren.
 
Ik ben heel blij met alle mogelijke oplossingen, maar wat ik dan niet snapt is dat ik de motor vanaf juli heb en het probleem pas sinds half augustus heb. Zou het kunnen komen omdat de motor voor mijn aanschaf bijna 1 jaar heb stil gestaan.
 
1-Eerst deo test doen.
2-Benzine aanvoer checken (slangen, benzinefilter schoon)
3-Als de motor warm is gereden, choke kabel loshalen.
4-Uitlaatbochten op lekkage controleren, als de motor is warm gereden.
5-flesje Forte Moto Power I in de tank gooien.
6-Carburateurs loshalen en schoonmaken.

Als je een beetje handig bent en beetje tijd hebt, heb je bovenstaande zo gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan